Nowe motocykle 2019: na jakie modele najbardziej czekamy?
Nowe motocykle 2019: na jakie modele najbardziej czekamy?
Już jutro 6 listopada w Mediolanie rozpoczynają się największe targi motocyklowe EICMA 2018. Na które motocykle czekamy najbardziej? Oto nasze zestawienie.
Po zeszłorocznej premierze CB1000R, CB300R i CB125R Honda nie zrezygnowała z pracy nad neo-klasykami. W ubiegłych latach poznaliśmy koncepty takie jak: Honda CB4 (naked), CBSix50 (scrambler) i CB4 Interceptor (sport). Obok tych projektów nie przejdziesz obojętnie. Wyglądem nawiązują do maszyn z dawnych lat, ale w nietypowym nowoczesnym stylu. Surowe, naszpikowane elektroniką i eleganckie. Jestem niemal pewny, że w tym roku Honda zaprezentuje nowy motocykl z linii neo klasyków. Jak myślicie, który z nich?
Prototypowy 790 Adventure R to lekkie turystyczne enduro. Jego serce pochodzi z modelu Duke 790. Silnik to pierwsza rzędowa dwucylindrówka KTM-a w historii. Dysponuje mocą 105 KM, ma dwa wałki wyrównoważające i wykorbienia co 270 stopni - pracuje i brzmi jak widlak. Oczywiście będzie dostosowana do potrzeb R-ki. To jedna z najgorętszych premier tego roku!
Podczas zeszłorocznych targów EICMA Husqvarna pokazała prototypową wersję Svartpilena z silnikiem 701. Silnik tak jak w przypadku Vitpilena będzie jednostką napędową przejętą z Duke 690. Jednostka ta napędza też Husqvarnę 701 Supermoto i Enduro. Ma 74 KM przy 8 500 obr/min. i 72 Nm przy 6 750 obr/min.
Cena Vitpilena 701: 44 350 zł, czyli tyle mniej więcej kosztowała będzie "czarna strzała".
Yamaha zwleka kilka lat z premierą tego modelu. Tylko czy zbyt długie odkładanie premiery na później nie zniechęciło klientów do kupna motocykla? Naszym zdaniem nie. Jest wręcz odwrotnie.
Silnik T7 to CP2, czyli dość spokojna jednostka znana z modelu MT-07 (75 KM przy 9000 obr/min.). Prototyp wygląda oszałamiająco, ale wersja sprzedażowa na bank będzie uboższa. W innym wypadku cena Tenerki byłaby kosmiczna. Lista bajerów prototypu jest imponująca: przednie zawieszenie upside down, soczewkowy (poczwórny) reflektor, płyta aluminiowa pod silnikiem, aluminiowy brak, carbonowe owiewki. Premiera odbędzie się 5 listopada!
Suzuki Katana powróciła, ale to nie koniec japońskich niespodzianek. Skąd to wiemy? Kilka dni temu Japończycy zamieścili w sieci filmik na którym widać tajemniczą, czarną wersję Katany. Czy mroczna wersja będzie mocniejsza? A może to tylko kwestia kolorystki... Wszystkiego dowiemy się już za kilka dni.
W tym roku amerykańska marka z Milwaukee przechodzi trudny etap w swojej historii. Chodzi o podwyższone cło. Harley postanowił wziąć to na siebie. Dzięki temu nie obciążył portfeli klientów i cena motocykli w salonach pozostała taka sama.
Jakiś czas temu przedstawiciel Harleya zapowiadał produkcję 100 nowych modeli w przeciągu 10 najbliższych lat. Co ekipa z Milwaukee zaprezentuje w tym roku? Po ostatnim filmie możemy spodziewać się naprawdę wszystkiego. Zaczynając od superbike'a, a kończąc na enduro. Nie pozostaje nam nic innego niż czekać.
G 310 RR oparte będzie o model G 310 R, czyli motocykl stricte dla początkujących (na kategorię prawka A2). Sportowa wersja znanego nakeda jest sprzedawana w Indiach z tym że pod inną nazwą - TVS Apache RR 310 (patrz: zdjęcie). Nie mamy potwierdzonego info, ale przypuszczamy, że BMW podczas zbliżających się targów EICMA zaprezentuje wersję RR.
S1000 RR to tylko spekulacje, ale dość realne. Szczególnie, że nowa tysiączka BMW została ostatnio przyłapana na zdjęciach w Niemczech. Jeśli wierzyć plotkom nowy model oparty będzie o całkiem nową konstrukcję. Mowa tu o ramie i owiewkach. Tegoroczna wersja ma mieć też symetryczne lampy. Poza tym zmienne fazy rozrządu i bogaty pakiet elektroniki. Potraktujcie te dane z przymrużeniem oka. BMW nie opublikowało do tej pory żadnej oficjalnej informacji na temat nowego S1000 RR.
Rezerwacja jazdy testowej nigdy nie była tak prosta! Wystarczy wejść na stronę i jednym kliknięciem zapisać się jazdę Yamahą Tenere 700. Przygoda na wyciągnięcie ręki!
Triumph pokazał odświeżoną rodzinę Bonneville. Jak można się spodziewać, zmiany są tylko kosmetyczne, najważniejszą jest dostosowanie silników do normy euro 5.
Właśnie wróciliśmy z prezentacji najnowszej Aprilii Tuono 660, która ma uzupełnić ofertę Aprilii o sportowego nakeda klasy średniej i zastąpić na tym stanowisku wysłużonego Shivera. Przywieźliśmy paczkę efektownych fotek tej nowości. Oto galeria.
REKLAMA
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze