[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
5.0

Nowe znaki odcinkowego pomiaru prędkości

Ministwrstwo infrastruktury zapowiada wprowadzenie nowych znaków na polskich drogach. Informują o początku i końcu odcinkowego pomiaru prędkości. Już wkrótce pojawią się na polskich drogach.

Odcinkowy pomiar prędkości. Nowe znaki: D-51a, D-51b

Obecnie znak D-51 stosuje się na polskich drogach zarówno dla oznaczania fotoradarów i jak dla informowania o odcinkowych pomiarach prędkości. Dotychczasowe oznakowanie było słabo czytelne i często mylone. Ostatecznie nie zdało egzaminu.

Ministerstwo Infrastruktury postanowiło coś z tym zrobić. Już niedługo dla ułatwienia odcinkowy pomiar prędkości będą sygnalizować dwa nowe znaki. Projekt zmian trafił do Rządowego Centrum Legislacji.

REKLAMA

Na nowych, niebieskich, prostokątnych znakach widnieje droga i dwie ikony przypominające aparat. Dodatkowo na znaku informującym o początku pomiaru znajdzie się liczba przypominająca o obowiązujących limitach prędkości. Nowe przepisy wejdą w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w dzienniku ustaw.

Nowe znaki oznaczają kolejno początek i koniec odcinkowego pomiaru prędkości:

Znak drogowy D-51a

Znak drogowy D-51b


ZAINTERESUJE CIĘ TEŻ:

Odcinkowy Pomiar Prędkości (OPP). Jak działa?

Warto pamiętać że system znacznie różni się od fotoradarów. Odcinkowy pomiar prędkości mierzy czas z jakim motocykl pokonał odcinek między punktem "A", a punktem "B". Odcinek może liczyć nawet kilka kilometrów. O tym czy kierowcy zostanie wystawiony mandat decyduje czas przejazdu. Fotoradar natomiast, jak zresztą powszechnie wiadomo mierzy prędkość w konkretnym punkcie na drodze. 

System OPP mierzy naszą prędkość za pomocą dwóch kamer umieszczonych na początku i na końcu każdego odcinka. Gdy tylko pojazd zbliża się do kamery ta zapisuje jego numery rejestracyjne i godzinę o której przekroczył punkt pomiarowy. Po wyjeździe z odcinka druga kamera powtarza proces, a system oblicza czy kierowca nie jechał zbyt szybko. Jeżeli okazuje się że kierowca jechał zbyt szybko system wysyła zdjęcia z kamer do GITD (Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego). Procedura wlepiania mandatu wygląda tak samo jak w przypadku fotoradarów.

Przyjmijmy, że na dwukilometrowym odcinku obowiązuje limit prędkości 70 km/godz. Oznacza to, że kierowca nie może przejechać danego odcinka szybciej niż w 103 sekundy (czyli 1 minutę i 43 sekundy).

Źródło: https://www.gov.pl/web/infrastruktura/bedzie-nowe-i-bardziej-czytelne-oznakowanie-odcinkowego-pomiaru-predkosci

zobacz galerię

Zobacz również:
Tak, tak, to wcale nie jest żart. 25 lat temu, w listopadzie 1994 roku, na rynku pojawił się pierwszy numer „Motocykla”. Przez tych 300 miesięcy świat przyspieszył, podobnie jak współczesne motocykle. Przez 2,5 dekady przygotowaliśmy dla Ciebie 299 numerów naszego magazynu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij