[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
4.0

Nowość 2019: Benelli 752S

Benelli modelem 752S wraca do korzeni, czyli do produkcji nakedów o większej pojemności. Maszyna prezentuje się znakomicie - klasyczny design, kratownicowa rama, soczewkowy reflektor, silnik 750 cm3, hamulce Brembo i widelec Marzocchi!

Marka Benelli powraca do produkcji motocykli o większych pojemnościach. Zaprezentowany podczas targów EICMA model 752S napędza rzędowy twin o pojemności 750 cm3, który generuje 77 KM mocy (przy 8500 obr/min) i 67 Nm momentu obrotowego (przy 6500 obr/min). Te liczby oznaczają, że 752S to raczej spokojny, uniwersalny naked klasy średniej. Nieco mu brakuje do najmocniejszych w klasie konkurentów (np. Duke 790 ma 107 KM). Zdecydowanie bliżej mu do Suzuki SV650, czy Yamahy MT-07. 

 

REKLAMA

Zobacz też: Benelli TRK 502, czyli włoski styl

 

Mi osobiście Benelli 752S przypomina Ducati Monstera. Pewnie z powodu kratownicowej ramy. Warto wspomnieć, że Benelli to jedna z najstarszych marek motocyklowych. Przed kilkoma laty Włosi sprzedali fabrykę i markę chińskiemu koncernowi Qianjang.

Minimalistyczny, ścięty zadupek nadaje 752S sportowego charakteru. Przednia okrągła lampa w którą wbudowano dwie soczewki łączy nowoczesność z klasyką. Plus należy się też za krótki wydech, który świetnie pasuje do sylwetki motocykla.

Jeśli chodzi o hamulce, to z przodu zastosowano dwie tarcze o średnicy 320 mm współpracujące z czterotłoczkowymi, radialnymi zaciskami Brembo. Z tyłu za hamowanie odpowiada 260 mm tarcza i jednotłoczkowy zacisk. Przednie koło prowadzi widelec upside-down Marzocchi o średnicy 50 mm i skoku 117 mm. Z tyłu zastosowano centralny amortyzator z regulacją napięcia wstępnego sprężyny.

 

Zobacz też: 7 najlepszych włoskich klasyków

 

Do tej pory największymi motocyklami w ofercie Benelli były modele TRK 502 i Leoncino, czyli turystyczne enduro i naked na kategorię prawa jazdy A2. Silniki obu mają pojemność po 500 cm3 i rozwijają po 48 KM mocy. Powrót marki do większych pojemności to dobra wiadomość. Czy producent ma w planach coś mocniejszego od 752S? Oby! Pamiętacie Benelli z serii TNT? Wyglądały świetnie, a rzędowe trzycylindrowe silniki o pojemności 1130 cm3 przekazywały na tylne koło ok. 160 KM.

 

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Tak, tak, to wcale nie jest żart. 25 lat temu, w listopadzie 1994 roku, na rynku pojawił się pierwszy numer „Motocykla”. Przez tych 300 miesięcy świat przyspieszył, podobnie jak współczesne motocykle. Przez 2,5 dekady przygotowaliśmy dla Ciebie 299 numerów naszego magazynu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij