[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.2

Nowość 2019: Benelli 752S

Benelli modelem 752S wraca do korzeni, czyli do produkcji nakedów o większej pojemności. Maszyna prezentuje się znakomicie - klasyczny design, kratownicowa rama, soczewkowy reflektor, silnik 750 cm3, hamulce Brembo i widelec Marzocchi!

Marka Benelli powraca do produkcji motocykli o większych pojemnościach. Zaprezentowany podczas targów EICMA model 752S napędza rzędowy twin o pojemności 750 cm3, który generuje 77 KM mocy (przy 8500 obr/min) i 67 Nm momentu obrotowego (przy 6500 obr/min). Te liczby oznaczają, że 752S to raczej spokojny, uniwersalny naked klasy średniej. Nieco mu brakuje do najmocniejszych w klasie konkurentów (np. Duke 790 ma 107 KM). Zdecydowanie bliżej mu do Suzuki SV650, czy Yamahy MT-07. 

 

REKLAMA

Zobacz też: Benelli TRK 502, czyli włoski styl

 

Mi osobiście Benelli 752S przypomina Ducati Monstera. Pewnie z powodu kratownicowej ramy. Warto wspomnieć, że Benelli to jedna z najstarszych marek motocyklowych. Przed kilkoma laty Włosi sprzedali fabrykę i markę chińskiemu koncernowi Qianjang.

Minimalistyczny, ścięty zadupek nadaje 752S sportowego charakteru. Przednia okrągła lampa w którą wbudowano dwie soczewki łączy nowoczesność z klasyką. Plus należy się też za krótki wydech, który świetnie pasuje do sylwetki motocykla.

Jeśli chodzi o hamulce, to z przodu zastosowano dwie tarcze o średnicy 320 mm współpracujące z czterotłoczkowymi, radialnymi zaciskami Brembo. Z tyłu za hamowanie odpowiada 260 mm tarcza i jednotłoczkowy zacisk. Przednie koło prowadzi widelec upside-down Marzocchi o średnicy 50 mm i skoku 117 mm. Z tyłu zastosowano centralny amortyzator z regulacją napięcia wstępnego sprężyny.

 

Zobacz też: 7 najlepszych włoskich klasyków

 

Do tej pory największymi motocyklami w ofercie Benelli były modele TRK 502 i Leoncino, czyli turystyczne enduro i naked na kategorię prawa jazdy A2. Silniki obu mają pojemność po 500 cm3 i rozwijają po 48 KM mocy. Powrót marki do większych pojemności to dobra wiadomość. Czy producent ma w planach coś mocniejszego od 752S? Oby! Pamiętacie Benelli z serii TNT? Wyglądały świetnie, a rzędowe trzycylindrowe silniki o pojemności 1130 cm3 przekazywały na tylne koło ok. 160 KM.

 

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Najnowsze Kawasaki ZX-10R nie może uznać początku swojej kariery za wyjątkowo udany. Najpierw problemem był silnik, który spowodował opóźnienie premiery w Europie, a w USA wszyscy szczęśliwi właściciele wracali do serwisów na wymianę pieca. Teraz czas na elektrykę.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij