YZF-R 125
Motocykl jest tak podobny do większych maszyn - YZF-R3, YZF-R6, YZF-R1 - że łatwo o pomyłkę.
to, naszym zdaniem, najlepiej wyglądająca 125-tka na rynku. Ostre linie i ciekawy wygląd podkreślają sportowy charakter maszyny. Patrząc na Yamahę nie uwierzysz, że pod owiewkami kryje się singiel o pojemności 125 cm3 i mocy 15 KM.
W tym roku Yamaha gruntownie odświeżyła pokazaną przed kilkoma laty YZF-R125. Wygląda na to, że ten model będzie nadawał ton w klasie 125.
Wygląd nawiązujący do większych maszyn to jedno, ale najciekawsze ukryto pod owiewkami. Yamaha - zgodnie z przepisami - nadal osiąga maksymalne 15 KM, ale poprawiono osiągi w średnim zakresie obrotów.

Variable Valve Actuation i Assist & Slipper
Zmienne fazy rozrządu? Dzięki technologii Variable Valve Actuation możliwe jest kontrolowanie czasu otwarcia i wzniosu zaworów dolotowych w zależności od prędkości obrotowej silnika i stopnia otwarcia przepustnicy. Jak to działa? Yamaha nie póki co nie ujawniła szczegółów. Nie dziwi, że głowica jest zupełnie nowa, podobnie jak zmniejszona komora spalania i powiększona średnicę przepustnicy wtrysku. W efekcie Yamaha ma być oszczędniejsza - sprawdzimy to!
Japończycy zapewniają, że te zmiany korzystnie wpłynęły również na dźwięk wydobywający się z wydechu. To nie koniec - nowa Yamaha ma sprzęgło typu Assist and Slipper, które zapobiega blokowaniu się tylnego koła podczas ostrych redukcji biegów.

A co z wyposażeniem?
Dzięki zmienionej geometrii YZF-125R ma być teraz jeszcze bardziej poręczna. A nowy widelec upside down z goleniami o średnicy 41 mm ma zapewnić komfort i stabilność nawet przy wysokich prędkościach. Swoje dokłada tu również lżejszy, a zarazem stabilniejszy dwuramienny wahacz wykonany z aluminium.
Nowy wyświetlacz LCD dostarcza więcej informacji: shiftlight, wskaźnik zapiętego biegu, a także wskaźnik zmiennych faz rozrządu. Dodatkowo przednia lampa LED-owa i szersza opona z tyłu (140 mm).
Motocykl będzie dostępny w sprzedaży w trzech kolorach: czarny, niebieski i biały (z żółtymi felgami).
Lista zmian jest imponująca, ale najważniejsze pytanie brzmi: Ile to kosztuje? Za YZF-R 125 trzeba było zapłacić dotychczas 21 500 zł. Obawiamy się, że nowy model będzie droższy... oby nie!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |