[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Nowość 2019: Yamaha YZF-R125

Zmienne fazy rozrządu w 125?! Tego jeszcze nie było! Yamaha pokazała mocno odświeżoną YZF-R 125.

YZF-R 125

Motocykl jest tak podobny do większych maszyn - YZF-R3, YZF-R6, YZF-R1 - że łatwo o pomyłkę. 

to, naszym zdaniem, najlepiej wyglądająca 125-tka na rynku. Ostre linie i ciekawy wygląd podkreślają sportowy charakter maszyny. Patrząc na Yamahę nie uwierzysz, że pod owiewkami kryje się singiel o pojemności 125 cm3 i mocy 15 KM.

W tym roku Yamaha gruntownie odświeżyła pokazaną przed kilkoma laty YZF-R125. Wygląda na to, że ten model będzie nadawał ton w klasie 125.

REKLAMA

Wygląd nawiązujący do większych maszyn to jedno, ale najciekawsze ukryto pod owiewkami. Yamaha - zgodnie z przepisami - nadal osiąga maksymalne 15 KM, ale poprawiono osiągi w średnim zakresie obrotów.

 

 

Variable Valve Actuation i Assist & Slipper

Zmienne fazy rozrządu? Dzięki technologii Variable Valve Actuation możliwe jest kontrolowanie czasu otwarcia i wzniosu zaworów dolotowych w zależności od prędkości obrotowej silnika i stopnia otwarcia przepustnicy. Jak to działa? Yamaha nie póki co nie ujawniła szczegółów. Nie dziwi, że głowica jest zupełnie nowa, podobnie jak zmniejszona komora spalania i powiększona średnicę przepustnicy wtrysku. W efekcie Yamaha ma być oszczędniejsza - sprawdzimy to!

Japończycy zapewniają, że te zmiany korzystnie wpłynęły również na dźwięk wydobywający się z wydechu. To nie koniec - nowa Yamaha ma sprzęgło typu Assist and Slipper, które zapobiega blokowaniu się tylnego koła podczas ostrych redukcji biegów.

 

 

A co z wyposażeniem?

Dzięki zmienionej geometrii YZF-125R ma być teraz jeszcze bardziej poręczna. A nowy widelec upside down z goleniami o średnicy 41 mm ma zapewnić komfort i stabilność nawet przy wysokich prędkościach. Swoje dokłada tu również lżejszy, a zarazem stabilniejszy dwuramienny wahacz wykonany z aluminium.

Nowy wyświetlacz LCD dostarcza więcej informacji: shiftlight, wskaźnik zapiętego biegu, a także wskaźnik zmiennych faz rozrządu. Dodatkowo przednia lampa LED-owa i szersza opona z tyłu (140 mm).

Motocykl będzie dostępny w sprzedaży w trzech kolorach: czarny, niebieski i biały (z żółtymi felgami).

Lista zmian jest imponująca, ale najważniejsze pytanie brzmi: Ile to kosztuje? Za YZF-R 125 trzeba było zapłacić dotychczas 21 500 zł. Obawiamy się, że nowy model będzie droższy... oby nie!

 

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Australijczyk jeszcze niedawno odchodząc na "emeryturę" z MotoGP zapowiedział że chce więcej czasu spędzać z rodziną i pewno musi odpocząć, ale... Właśnie podpisał kontrakt na ściganie się samochodami!
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij