[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
3.5

Nowość 2019: Yamaha YZF-R125

Zmienne fazy rozrządu w 125?! Tego jeszcze nie było! Yamaha pokazała mocno odświeżoną YZF-R 125.

YZF-R 125

Motocykl jest tak podobny do większych maszyn - YZF-R3, YZF-R6, YZF-R1 - że łatwo o pomyłkę. 

to, naszym zdaniem, najlepiej wyglądająca 125-tka na rynku. Ostre linie i ciekawy wygląd podkreślają sportowy charakter maszyny. Patrząc na Yamahę nie uwierzysz, że pod owiewkami kryje się singiel o pojemności 125 cm3 i mocy 15 KM.

W tym roku Yamaha gruntownie odświeżyła pokazaną przed kilkoma laty YZF-R125. Wygląda na to, że ten model będzie nadawał ton w klasie 125.

REKLAMA

Wygląd nawiązujący do większych maszyn to jedno, ale najciekawsze ukryto pod owiewkami. Yamaha - zgodnie z przepisami - nadal osiąga maksymalne 15 KM, ale poprawiono osiągi w średnim zakresie obrotów.

 

 

Variable Valve Actuation i Assist & Slipper

Zmienne fazy rozrządu? Dzięki technologii Variable Valve Actuation możliwe jest kontrolowanie czasu otwarcia i wzniosu zaworów dolotowych w zależności od prędkości obrotowej silnika i stopnia otwarcia przepustnicy. Jak to działa? Yamaha nie póki co nie ujawniła szczegółów. Nie dziwi, że głowica jest zupełnie nowa, podobnie jak zmniejszona komora spalania i powiększona średnicę przepustnicy wtrysku. W efekcie Yamaha ma być oszczędniejsza - sprawdzimy to!

Japończycy zapewniają, że te zmiany korzystnie wpłynęły również na dźwięk wydobywający się z wydechu. To nie koniec - nowa Yamaha ma sprzęgło typu Assist and Slipper, które zapobiega blokowaniu się tylnego koła podczas ostrych redukcji biegów.

 

 

A co z wyposażeniem?

Dzięki zmienionej geometrii YZF-125R ma być teraz jeszcze bardziej poręczna. A nowy widelec upside down z goleniami o średnicy 41 mm ma zapewnić komfort i stabilność nawet przy wysokich prędkościach. Swoje dokłada tu również lżejszy, a zarazem stabilniejszy dwuramienny wahacz wykonany z aluminium.

Nowy wyświetlacz LCD dostarcza więcej informacji: shiftlight, wskaźnik zapiętego biegu, a także wskaźnik zmiennych faz rozrządu. Dodatkowo przednia lampa LED-owa i szersza opona z tyłu (140 mm).

Motocykl będzie dostępny w sprzedaży w trzech kolorach: czarny, niebieski i biały (z żółtymi felgami).

Lista zmian jest imponująca, ale najważniejsze pytanie brzmi: Ile to kosztuje? Za YZF-R 125 trzeba było zapłacić dotychczas 21 500 zł. Obawiamy się, że nowy model będzie droższy... oby nie!

 

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Tak, tak, to wcale nie jest żart. 25 lat temu, w listopadzie 1994 roku, na rynku pojawił się pierwszy numer „Motocykla”. Przez tych 300 miesięcy świat przyspieszył, podobnie jak współczesne motocykle. Przez 2,5 dekady przygotowaliśmy dla Ciebie 299 numerów naszego magazynu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij