[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
5.0

Nowość 2020: BMW F 900 R

Wysłużony F 800 R odchodzi, a zastępuje go nowoczesny roadster F 900 R. Czy szturm na klasę średnich nakedów też powiedzie się beemce?

BMW F 900 R 2020 BMW F 900 R 2020

BMW rozwija swoje modele sinusoidalnie: z jednej strony niemiecka marka robi podejmuje odważne decyzje stylistyczne, i robi duże skoki technologiczne tak jak z dużym GS-em (zmienne fazy rozrządu, a wcześniej chłodzenie cieczą), a z drugiej rozwija swoje modele bardzo ostrożnie i konsekwentnie. Takim przykładem jest naked klasy średniej z bawarskiej stajni. Ta klasa to rdzeń sprzedaży większości marek japońskich, a także europejskich (Triumph ze swoim Street Triple czy Ducati z Monsterem) więc BMW nie zamierza zaniedbywać tej półki. Od ostatniej modernizacji F 800 R minęło kilka lat więc podczas EICMA-y w Mediolanie BMW zaprezentowało kolejną odsłonę tego modelu - F 900 R, a także jego bardziej turystyczną odmianę - F 900 XR.

F 900 R

Sercem maszyny wciąż jest chłodzony cieczą, dwucylindrowy, rzędowy silnik. Jego pojemność skokowa została zwiększona do 895 cm3 dzięki czemu inżynierom udało się wycisnąć z niego więcej soku. Teraz piec ma 105 KM i 92 Nm co w tej klasie wstydu nie przyniesie. Ważnie jest też to, że w najbardziej przydatnym zakresie obrotów 4500-8500/min do dyspozycji jest 87 Nm momentu obrotowego. Silnik ma teraz dwa wałki wyrównoważające redukujące niepotrzebne wibracje do minimum. Osadzony jest oczywiście w stalowej ramie.

 Do dyspozycji ridera będą teraz dwa tryby jazdy (Rain i Road), kontrola trakcji ASC i oczywiście standardowy ABS oraz sprzęgło antyhoppingowe. Jeśli zechce więcej z pakietów wyposażenia dodatkowego może wybrać tryb jazdy Pro, sportową kontrolę trakcji DTC, ABS Pro, system MSR (engine drag torque control - system zapobiegający blokowaniu się tylnego koła przy agresywnych redukcjach) czy inne dodatki z oferty wyposażenia dodatkowego, takie jak system doświetlania zakrętów lub elektronicznie sterowany amortyzator Dynamic ESA.

Ciekawostką jest na pewno zbiornik paliwa z plastiku o pojemności 13 litrów. Takie rozwiązanie ma sprzyjać zmniejszeniu wagi (waży tylko 2,8 kg) podobnie jak aluminiowy wahacz. Zawieszenia to widelec upside-down o skoku 135 mm i centralny amortyzator o skoku 172 mm.

To co widać gołym okiem też zupełnie różni się od poprzednika. Zupełnie nowa jest lampa ze światłami led, poprawiona została też ergonomia, która według zapewnień BMW sprawdzi się zarówno podczas sportowej jazdy jak i na co dzień. Nowy jest też wyświetlacz TFT na którym znajdziesz wszystkie potrzebne informacje, a dodatkowo możesz połączyć go ze smartfonem za pomocą aplikacji BMW Motorrad Connected.

Wygląda na to że MT-09, Street Triple'owi, Monsterowi, GSX-Sowi i innym w tej klasie przybył nowy, poważny konkurent.

REKLAMA

Zobacz także inne nowości 2020 zaprezentowane podczas EICMA 2019

Dane techniczne  BMW F 900 R (2020)
Silnik:  dwucylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą, rozrząd dOHC, 4 zawory na cylinder, wtrysk paliwa, dwa wałki wyrównoważające, sucha miska olejowa.
Przeniesienie napędu:  skrzynia 6-biegowa, antyhoppingowe sprzęgło wielotarczowe mokre, łańcuch O-Ring.
Śr. cylindra x skok tłoka  86,0 x 77,0 mm
Pojemność skokowa  895 cm3
Stopień sprężania  13,1:1
Moc maksymalna  105 KM (77 kW) przy 8500 obr/min
Maks. moment obrotowy  92 Nm przy 6500 obr/min
Rama:  stalowa, grzbietowa.
Zawieszenia:  przód – widelec USD o śr. 43 mm, tył – amortyzator centralny z regulowanym napięciem wstępnym i tłumieniem odbicia (opcja: Dynamic ESA).
Hamulce:  przód – dwie tarcze, średnica 320 mm, zacisk czterotłoczkowy, tył – jedna tarcza, średnica 265 mm, zacisk jednotłoczkowy, ABS
skok zawieszeń p/t  135 mm / 142 mm
Rozmiary opon p/t  120/70ZR17 / 180/55ZR17 
WYMIARY I MASY
Dł/szer/wys  2140/815/b.d. mm
Rozstaw osi  1518 mm
kąt główki ramy/wyprzedzenie  60,5/114,3 mm
Wysokość kanapy  815 mm
Pojemność zbiornika paliwa  13 l
Masa z paliwem  211 kg
Cena  b.d.

zobacz galerię

Zobacz również:
Lubisz szybkie maszyny i klasyczny wygląd? MV Agusta ma dla Ciebie coś ekstra. Superveloce Serie Oro rocznik 2020. Maszyna dostępna jest w przedsprzedaży. Ile kosztuje?
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij