[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
5.0

Nowość 2020: Indian Challenger

Indianie swoim zwyczajem zaatakowali znienacka. Challenger to nowy bagger w ofercie kultowej amerykańskiej marki. Naszym zdaniem robi wrażenie, a jak wam się podoba?

Indian nie ma łatwo - jego największy konkurent w postaci Halreya zdążył się już okopać na rynku. Reid Wilson - wiceprezes Indiana - twierdzi, że firma znalazła na to sposób: projektanci zrobili wszystko, żeby Indian Challnger wyprzedził swoją konkurencję, żeby został najbardzie luksusowym i nowoczesnym baggerem na rynku.

Wszystko? Konkretnie chodzi o nowy silnik PowerPulse. Moc 122 KM uzyskana z pojemności wynoszącej 1769 cm3 (108 cali3) w dzisiejszych czasach nie robi większego wrażenia, ale moment obrotowy na poziomie 178 Nm już tak! Oznacza on, że tylna opona Metzeler Cruisetec nie będzie miała ani łatwego, ani długiego życia...

Nowy V-twin jest chłodzony cieczą, w jego głowicach pracują dwa wałki rozrządu, które sterują czterema zaworami w każdym cylindrze. Uwagę zwraca hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych. 

W czasie dłuższych wyjazdów docenisz nadbieg (szóstka), tempomat oraz elektrycznie podnoszoną szybę i zamykane wloty powietrza. Również dwa boczne kufry o łącznej pojemności 68 litrów będą atutem. Nowa kanapa przypominająca fotel od dziadka ma cię rozpieszczać komfortem.

Z kolei w mieście czy na górskiej drodze polubisz wspomaganie sprzęgła, dzięki któremu klamka pracuje lekko. Nie bez znaczenia jest również rozbudowana elektronika: od trzech trybów jazdy (Rain, Standard i Sport) zaczynając, poprzez kontrolę trakcji (Smart Lean Technology) opartą na sześcioosiowym IMU Boscha, a na ABS-ie kończąc.

Stabilność i łatwość prowadzenia ma zapewnić aluminiowa rama wraz z widelcem upside-down i pojedynczym amortyzatorem Fox. Promieniowe zaciski Brembo odpowiadają za wyhamowanie ważącej na sucho 361 kg maszyny. Z kolei nowe opony Metzeler Cruisetec zapewnią przyczepność w każdych warunkach.

Ukłonem w stronę nowoczesności stanowią system bezkluczykowy, w pełni ledowe światła oraz system multimedialny Indian Ride Command z dotykowym ekranem o przekątnej 7 cali i zestawem głośników o mocy 100 W.

Dostępne będą dwie wersje Challenger Limited oraz Challenger Dark Horse. W ofercie przewidziano również sporo akcesoriów przeznaczonych do nowego modelu.

Zobacz również pozostałe nowości 2020

REKLAMA

Dane techniczne Indian Challenger 2020

silnik chłodzony cieczą, czterosuwowy, V2, 60o, zasilanie wtrysk paliwa, śr. gardzieli 52 mm
pojemność skokowa 1768 cm3
średnica cylindra x skok tłoka 108 x 96,5 mm
moc maksymalna 122 KM przy 6500 obr/min
maksymalny moment obrotowy 178 Nm przy 3800 obr/min
rozrusznik elektryczny
przeniesienie napędu wielotarczowe sprzęgło mokre, skrzynia 6-biegowa, napęd tylnego koła pasem zębatym
rama aluminiowa
zawieszenia przód - widelec upside-down, średnica goleni 43 mm, skok 130 mm, tył - pojedynczy amortyzator FOX, skok 114 mm
hamulce przód - dwie tarcze, śr. 320 mm, 4-tłoczkowe zaciski Brembo, tył -  pływająca tarcza hamulcowa, śr. 298 mm, 2-tłoczkowy zacisk Brembo
opony Metzeler Cruisetec
rozmiar opon p/t 130/60B19 66H / 180/60R16 80H
masa z paliwem 377 kg
rozstaw osi 1668 mm
wysokość kanapy 672 mm
poj. zbiornika paliwa 22,7 l

zobacz galerię

Zobacz również:
Premiera dwóch nowych modeli HD w Mediolanie. Pierwszy Harley-Davidson typu Adventure Touring i model Streetfighter debiutują z nowymi silnikami Revolution Max.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij