[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
2.0

Nowość 2020: KTM 890 Duke R - jeszcze ostrzejszy skalpel

Nadchodzi KTM Duke R - bardziej wypasiona i znacznie mocniejsza wersja Duke'a 790, nadająca się do jeszcze bardziej sportowej jazdy.

Napompowany Duke z magiczną literą R w nazwie czyli Duke 890 Duke R wynosi pojęcie nakeda klasy średniej na inny poziom. Jeszcze więcej mocy i momentu obrotowego, większa pojemność, jeszcze lepsze zawieszenia, bardziej agresywna pozycja za sterami i wreszcie lepsze opony niż podstawowy Duke 790 zmieniają go w prawdziwego zawodnika - konkurenta dla najostrzejszych wersji Triumpha Street Triple'a RS, czy Yamahy MT-09 SP.

Rozwiercony do 890 cm3 rzędowy dwucylindrowy silnik produkuje pompuje teraz 121 KM (o 16 KM więcej), a moc przenosi na asfalt za pomocą 99 Niutonometrów momentu obrotowego (wcześniej 87 Nm). To świetny wynik jak na rozwiercenie silnika, ale też jeden z lepszych w tej klasie pojemnościowej, tym bardziej w przypadku rzędowej dwucylindrówki.

Zobacz także: Oto prototyp nowego KTM-a 1290 Super Duke R!

Duke R jest też lżejszy o 3,5 kg i waży zaledwie 166 kg. Dzięki temu prowadzi się jeszcze ostrzej niż nazywany skalpelem Duke 790. Siedzenie jest teraz nieco wyżej (na wysokości 834 mm), ale znacznie ważniejsze są zmiany w podwoziu. Zawieszenie z półki WP ma teraz pełną regulację w widelcu i hydrauliczną regulację w amortyzatorze, a hamulce magicznie zmieniły się na pakiet Brembo Stylema (4-tłoczkowe zaciski i 320-milimetrowe tarcze). Na lekkie koła zamiast Avonów naciągnięte są teraz Micheliny Powercup II więc na pewno będzie też więcej przyczepności.

Cena nie jest jeszcze znana, ale trzeba przygotować się na podwyżkę ceny. Strzelamy że będzie to podwyżka rzędu 5 do 7 000 zł za wersję z "R" w nazwie. Poniżej teaser KTM-a 890 Duke R.

zobacz galerię

Zobacz również:
Wysłużone" Panigale 959 odchodzi wraz z normą Euro 4, a jego miejsce zajmie nowe Panigale V2, równie piękne jak Panigale V4.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA