REKLAMA

Nowość 2020: MV Agusta SuperVeloce / Serie Oro

Pamiętacie zeszłoroczny prototyp Superveloce? Właśnie wchodzi do produkcji i niemal niezmieniony pojawi się w ofercie MV Agusty w przyszłym roku!

MV Agusta Superveloce 800 / Serie Oro MV Agusta
MV Agusta Superveloce 800

Kiedy po raz pierwszy zobaczyłem ten motocykl na zdjęciach z prezentacji oraz wystawy EICMA 2018 - wtedy jeszcze jako prototyp, serce zabiło mocniej. Jednak tak jak to zwykle bywa nie spodziewałem się aby w niemal niezmienionej formie pojawił się jako motocykl produkcyjny. MV Agusta jednak nie zawiodła. Oto Superveloce / Serie Oro.

Super Veloce

Superveloce 800 to sportowa maszynka w stylu retro. Niech jednak nie zwiodą was piękne linie owiewek, okrągłe światła i szprychowane koła. Ta rzeźba na kołach to najprawdziwszy motocykl sportowy i pod tą ekskluzywną skórą drzemie 148 KM i 88 Nm zaklęte w nowoczesnym trzycylindrowym, rzędowym silniku o pojemności 798 cm3 pochodzącym z modelu F3. Silnik osadzony jest w misternej kratownicowej ramie ze stali połączonej z aluminiowymi podciągami w których zamocowany jest jednoramienny aluminiowy wahacz. Hardware wspomagany jest oczywiście kilkoma systemami elektronicznymi: są tu 4 mapy silnika, obowiązkowy ABS z trybem Race, oraz 8-stopniowa kontrola trakcji, obustronny quickshifter. Cały ten pakiet waży 173 kg na sucho.

O dobre prowadzenie przedniego koła dba sportowy widelec upside-down Marzocchi z pełną regulacją napięcia wstępnego i tłumienia. Z tyłu to zadanie spełnia amortyzator Sachsa również z pełną regulacją. Hamulce to również najwyższa półka - zaciski czterotłoczkowe Brembo monoblock i dwie tarcze o średnicy 320 mm i pojedyncza tarcza z tyłu o śr. 220 mm, w którą wgryza się 2-tłoczkowy zacisk.

W kokpicie panuje nowoczesność - kolorowy ekran TFT o 5' poda wszystkie informacje, pozwoli połączyć się z telefonem przez Bluetooth i aplikację MVride. Jest tu też GPS i monitorowanie silnika, elektroniki i zawieszeń.

Co ciekawe, motocykl spełnia normę Euro 4, a nie nadchodzącą Euro 5.

Serie Oro

Odsuwając na bok wszelkie dane techniczne ten motocykl jest po prostu piękny. Będzie kosztował około 20 000 Euro. A przecież dostępna jest jeszcze wersja limitowana Serie Oro, która jest jeszcze bardziej ekskluzywna. Ma też nieco więcej mocy (153 KM), całkowicie karbonowe owiewki, i przepiękne, szprychowane, aluminiowe koła, limitowany łancuch DID, elementy z frezowanego aluminium (korek wlewu paliwa, pierścienie przedniej i tylnej lampy) i oczywiście akcesoryjny tłumik. Na ten motocykl trzeba jednak wyskrobać 28 000 Euro. Słono.

Więcej nowości 2020 oraz premier z targów EICMA 2019

Dane techniczne MV Agusta Superveloce 800 (2020)
Silnik: czterocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą, rozrząd dOHC, 4 zawory na cylinder, wtrysk paliwa, sprężarka mechaniczna.
Przeniesienie napędu: skrzynia sekwencyjna 6-biegowa, sprzęgło wielotarczowe mokre, łańcuch O-Ring, quickshifter.
Śr. cylindra x skok tłoka 76,0 x 55,0 mm
Pojemność skokowa 998 cm3
Stopień sprężania 11,2:1
Moc maksymalna 200 KM (147,1 kW) przy 11000 obr/min
Maks. moment obrotowy 137,0 Nm przy 8500 obr/min
Rama: kratownicowa z rur stalowych.
Zawieszenia: przód – widelec USD SFF Big Piston Showa, pełna regulacja, tył – amortyzator centralny Showa z pełną regulacją, mocowanie Uni-Trak.
Hamulce: przód – dwie tarcze, średnica 290 mm, zacisk czterotłoczkowy Brembo M4.32, tył – jedna tarcza, średnica 226 mm, KIBS.
skok zawieszeń p/t 120 mm / 134 mm
Rozmiary opon p/t 120/70ZR17 / 190/55ZR17 
WYMIARY I MASY  
Dł/szer/wys 2085/810/1130 mm
Rozstaw osi 1455 mm
kąt główki ramy/wyprzedzenie 65,1/104 mm
Wysokość kanapy 830 mm
Pojemność zbiornika paliwa 19 l
Masa z paliwem 239 kg
Cena b.d.
   
Dane techniczne  Superveloce 800 
Silnik:  trzycylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą, rozrząd dOHC, 4 zawory na cylinder, wtrysk paliwa, dwa wałki wyrównoważające, sucha miska olejowa.
Przeniesienie napędu:  skrzynia 6-biegowa, antyhoppingowe sprzęgło wielotarczowe mokre, łańcuch O-Ring.
Śr. cylindra x skok tłoka  79,0 x 54,3 mm
Pojemność skokowa  798 cm3
Stopień sprężania  13,3:1
Moc maksymalna  148 KM (108 kW) przy 13.250 obr/min
Maks. moment obrotowy  88 Nm przy 10 600 obr/min
Rama:  stalowa kratownicowa z aluminiowymi podciągami.
Zawieszenia:  przód – widelec USD o śr. 43 mm, tył – amortyzator centralny z regulowanym napięciem wstępnym i tłumieniem odbicia (opcja: Dynamic ESA).
Hamulce:  przód – dwie tarcze, średnica 320 mm, zacisk czterotłoczkowy, tył – jedna tarcza, średnica 220 mm, zacisk jednotłoczkowy, ABS
skok zawieszeń p/t  125 mm / 123 mm
Rozmiary opon p/t  120/70ZR17 / 180/55ZR17 
WYMIARY I MASY  
Dł/szer/wys  2030/730/b.d. mm
Rozstaw osi  1380 mm
kąt główki ramy/wyprzedzenie  b.d./99 mm
Wysokość kanapy  830 mm
Pojemność zbiornika paliwa  16,5 l
Masa na sucho 173 kg
Cena  19 990 Euro

zobacz galerię

Zobacz również:
Zdjęcia szpiegowskie nowego KTM RC 390 odsłaniają rąbka tajemnicy na temat tego motocykla. Pojawi się kolorowy wyświetlacz, zniknie dziób, ale pojemność silnika nie zmieni się.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA