[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ

Nowość 2020: MV Agusta SuperVeloce / Serie Oro

Pamiętacie zeszłoroczny prototyp Superveloce? Właśnie wchodzi do produkcji i niemal niezmieniony pojawi się w ofercie MV Agusty w przyszłym roku!

MV Agusta Superveloce 800 / Serie Oro MV Agusta Superveloce 800

Kiedy po raz pierwszy zobaczyłem ten motocykl na zdjęciach z prezentacji oraz wystawy EICMA 2018 - wtedy jeszcze jako prototyp, serce zabiło mocniej. Jednak tak jak to zwykle bywa nie spodziewałem się aby w niemal niezmienionej formie pojawił się jako motocykl produkcyjny. MV Agusta jednak nie zawiodła. Oto Superveloce / Serie Oro.

Super Veloce

Superveloce 800 to sportowa maszynka w stylu retro. Niech jednak nie zwiodą was piękne linie owiewek, okrągłe światła i szprychowane koła. Ta rzeźba na kołach to najprawdziwszy motocykl sportowy i pod tą ekskluzywną skórą drzemie 148 KM i 88 Nm zaklęte w nowoczesnym trzycylindrowym, rzędowym silniku o pojemności 798 cm3 pochodzącym z modelu F3. Silnik osadzony jest w misternej kratownicowej ramie ze stali połączonej z aluminiowymi podciągami w których zamocowany jest jednoramienny aluminiowy wahacz. Hardware wspomagany jest oczywiście kilkoma systemami elektronicznymi: są tu 4 mapy silnika, obowiązkowy ABS z trybem Race, oraz 8-stopniowa kontrola trakcji, obustronny quickshifter. Cały ten pakiet waży 173 kg na sucho.

O dobre prowadzenie przedniego koła dba sportowy widelec upside-down Marzocchi z pełną regulacją napięcia wstępnego i tłumienia. Z tyłu to zadanie spełnia amortyzator Sachsa również z pełną regulacją. Hamulce to również najwyższa półka - zaciski czterotłoczkowe Brembo monoblock i dwie tarcze o średnicy 320 mm i pojedyncza tarcza z tyłu o śr. 220 mm, w którą wgryza się 2-tłoczkowy zacisk.

W kokpicie panuje nowoczesność - kolorowy ekran TFT o 5' poda wszystkie informacje, pozwoli połączyć się z telefonem przez Bluetooth i aplikację MVride. Jest tu też GPS i monitorowanie silnika, elektroniki i zawieszeń.

Co ciekawe, motocykl spełnia normę Euro 4, a nie nadchodzącą Euro 5.

Serie Oro

Odsuwając na bok wszelkie dane techniczne ten motocykl jest po prostu piękny. Będzie kosztował około 20 000 Euro. A przecież dostępna jest jeszcze wersja limitowana Serie Oro, która jest jeszcze bardziej ekskluzywna. Ma też nieco więcej mocy (153 KM), całkowicie karbonowe owiewki, i przepiękne, szprychowane, aluminiowe koła, limitowany łancuch DID, elementy z frezowanego aluminium (korek wlewu paliwa, pierścienie przedniej i tylnej lampy) i oczywiście akcesoryjny tłumik. Na ten motocykl trzeba jednak wyskrobać 28 000 Euro. Słono.

Więcej nowości 2020 oraz premier z targów EICMA 2019

Dane techniczne MV Agusta Superveloce 800 (2020)
Silnik: czterocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą, rozrząd dOHC, 4 zawory na cylinder, wtrysk paliwa, sprężarka mechaniczna.
Przeniesienie napędu: skrzynia sekwencyjna 6-biegowa, sprzęgło wielotarczowe mokre, łańcuch O-Ring, quickshifter.
Śr. cylindra x skok tłoka 76,0 x 55,0 mm
Pojemność skokowa 998 cm3
Stopień sprężania 11,2:1
Moc maksymalna 200 KM (147,1 kW) przy 11000 obr/min
Maks. moment obrotowy 137,0 Nm przy 8500 obr/min
Rama: kratownicowa z rur stalowych.
Zawieszenia: przód – widelec USD SFF Big Piston Showa, pełna regulacja, tył – amortyzator centralny Showa z pełną regulacją, mocowanie Uni-Trak.
Hamulce: przód – dwie tarcze, średnica 290 mm, zacisk czterotłoczkowy Brembo M4.32, tył – jedna tarcza, średnica 226 mm, KIBS.
skok zawieszeń p/t 120 mm / 134 mm
Rozmiary opon p/t 120/70ZR17 / 190/55ZR17 
WYMIARY I MASY  
Dł/szer/wys 2085/810/1130 mm
Rozstaw osi 1455 mm
kąt główki ramy/wyprzedzenie 65,1/104 mm
Wysokość kanapy 830 mm
Pojemność zbiornika paliwa 19 l
Masa z paliwem 239 kg
Cena b.d.
   
Dane techniczne  Superveloce 800 
Silnik:  trzycylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą, rozrząd dOHC, 4 zawory na cylinder, wtrysk paliwa, dwa wałki wyrównoważające, sucha miska olejowa.
Przeniesienie napędu:  skrzynia 6-biegowa, antyhoppingowe sprzęgło wielotarczowe mokre, łańcuch O-Ring.
Śr. cylindra x skok tłoka  79,0 x 54,3 mm
Pojemność skokowa  798 cm3
Stopień sprężania  13,3:1
Moc maksymalna  148 KM (108 kW) przy 13.250 obr/min
Maks. moment obrotowy  88 Nm przy 10 600 obr/min
Rama:  stalowa kratownicowa z aluminiowymi podciągami.
Zawieszenia:  przód – widelec USD o śr. 43 mm, tył – amortyzator centralny z regulowanym napięciem wstępnym i tłumieniem odbicia (opcja: Dynamic ESA).
Hamulce:  przód – dwie tarcze, średnica 320 mm, zacisk czterotłoczkowy, tył – jedna tarcza, średnica 220 mm, zacisk jednotłoczkowy, ABS
skok zawieszeń p/t  125 mm / 123 mm
Rozmiary opon p/t  120/70ZR17 / 180/55ZR17 
WYMIARY I MASY  
Dł/szer/wys  2030/730/b.d. mm
Rozstaw osi  1380 mm
kąt główki ramy/wyprzedzenie  b.d./99 mm
Wysokość kanapy  830 mm
Pojemność zbiornika paliwa  16,5 l
Masa na sucho 173 kg
Cena  19 990 Euro

zobacz galerię

Zobacz również:
Wysłużone" Panigale 959 odchodzi wraz z normą Euro 4, a jego miejsce zajmie nowe Panigale V2, równie piękne jak Panigale V4.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij