[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
5.0

Nowość 2020: Triumph Street Triple RS

Nowy Triumph Street Triple RS jest dowodem na to, że Anglicy nie lubią marnować czasu. Pierwsze doświadczenia zebrane w Mistrzostwach Świata Moto2 zostały wprowadzone do seryjnie produkowanego motocykla.

Już na pierwszy rzut oka Street Triple RS 2020 na tle poprzednika wyróżnia się nową przednią lampą - nadal jest ona podwójna, ale teraz w charakterystycznych "brewkach" ukryto światła do jazdy dziennej. Zresztą cały reflektor bazuje na diodach LED.

Sporo się zmieniło w silniku - zaowocowały doświadczenia zebrane w tym sezonie na torach Moto2. Co ciekawe za silnik do nakeda odpowiada ten sam team, który zaprojektował silniki do motocykli wyścigowych. W odróżnieniu od poprzednika nowy Street ma imponować nie tyle wyższym momentem obrotowym, ile lepszą krzywą jego przebiegu i większą dostępnością.

Nowy silnik na tylne koło przekazuje 79 Nm przy 9350 obr/min (stary wyciskał 77 Nm przy 10 800 obr/min). Nie zmieniła się moc maksymalna - nadal wynosi ona 123 KM, ale o 9% zwiększono jej wartość w średnim zakresie obrotów.

Poprawiono również reakcję na gaz i łatwość wkręcania się na obroty. Wszystko to jest rezultatem zmniejszenia masy elementów wirujących (wał korbowy, przeciwwaga, sprzęgło) oraz zmian w głowicy.

Zmiany nie ominęły również skrzyni biegów - pierwsze dwa przełożenia są bardzo krótkie, a całość ma pracować jeszcze płynniej i precyzyjniej. Zadba o to sprzęgło antyhoppingowe oraz nowy quickshifter umożliwiający również redukowanie bez dotykania klamki sprzęgła.

REKLAMA

Agreswyny styl, oprócz kanciastych plastików, ma podkreślać nowy wydech. Nie tylko zapewnia on lepszy przepływ gazów, ale również podkreśla charakterystyczną chrypę wkręcanego na obroty trzycylindrowca. Wzrok przykuwa zgrabna puszka z wykończeniem z włókien węglowych.




Nowe są również lusterka, mostki kierownicy oraz kanapa pasażera z poprawioną ergonomią. W przypadku tej ostatniej - tak jak w poprzedniku - jednym ruchem zamienisz ją na sportową nakładkę.

Zmiany nie ominęły elektroniki - przed oczami będziesz teraz miał przeprojektowany wyświetlacz TFT z nowymi grafikami i lepszą funkcjonalnością. A w menu pięć przeprogramowanych trybów jazdy (Road, Rain, Sport, Track i możliwy do samodzielnego skonfigurowania Rider). Gadżeciarze docenią system MyTriumph który pozwala na połączenie kokpitu z kamerą GoPro, nawigacją oraz smartfonem.

Nowy Triumph Street Triple RS tak jak poprzednik ma być najlepiej wyposażonym motocyklem w swojej klasie - wystarczy spojrzeć na zaciski hamulcowe Brembo M50, w pełni regulowany amortyzator Ohlins, czy opony Pirelli Diablo Supercorsa SP V3.

Szukasz maszyny która da radę na co dzień, a w weekend zapewni ci mnóstwo emocji na torze wyścigowym? Brytyjczycy twierdzą, że nowy Street Triple RS cię zachwyci.

zobacz galerię

Zobacz również:
Tak, tak, to wcale nie jest żart. 25 lat temu, w listopadzie 1994 roku, na rynku pojawił się pierwszy numer „Motocykla”. Przez tych 300 miesięcy świat przyspieszył, podobnie jak współczesne motocykle. Przez 2,5 dekady przygotowaliśmy dla Ciebie 299 numerów naszego magazynu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij