[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
4.4

Nowość 2020 - Triumph Tiger 900 w dwóch wersjach

Nowy Tiger 900 jest dowodem na to, że ekipa z Triumpha bardzo serio podchodzi do tematu "turystyczne enduro". Nowy wygląd, nowe rozwiązania i nowe nazwy - Anglicy zadbali by każdy znalazł coś dla siebie.

Przede wszystkim nowe Tigery 900 podzielono na trzy grupy, które bardzo logicznie nazwano:

  • Rally i Rally Pro - są ukłonem w stronę fanów podróży po bezdrożach
  • GT i GT Pro z kolei są przeznaczone dla fanów dalekich wyjazdów, ale raczej po asfaltach
  • Tiger 900 - podstawowy model dla nie lubiących wydawać zbyt dużo kasy

Do napędu maszyny nadal służy rzędowy trzycylindrowiec. Z tym, że jego pojemność skokowa wzrosła do 888 cm3. Moc pozostała na tym samym poziomie (95 KM), ale moment obrotowy wzrósł o 8 Nm i jego maksymalna wartość wynosi teraz 87 Nm. Co ważne maksymalne wartości osiągów są teraz dostępne przy niższych obrotach. Triumph twierdzi, że moc wzrosła w całym zakresie obrotów, ale najwyraźniej można to odczuć w ważnym na co dzień średnim zakresie (tam jej wzrost wynosi 9%). 

Dzięki zmianom w układzie chłodzenia (mniejsze chłodnice), układzie smarowania oraz w dolocie (nowy airbox z łatwo dostępnym filtrem powietrza) silnik przesunięto o 40 mm do przodu i o 20 mm w dół, co bez szkody dla prześwitu pozwoliło poprawić rozkład masy. A to oznacza większą stabilność przy wysokich prędkościach, ale również lepszą poręczność i, co ważne zwłaszcza w terenie, precyzję i łatwość manewrowania z niskimi prędkościami.

Zmiany nie ominęły wału korbowego, ani rozrządu (m.in. nowe wałki). Zastosowano również nową kolejność zapłonu 1, 3, 2, co dało zupełnie nowy i jeszcze bardziej charakterystyczny dźwięk silnika. Nowa jednostka jest aż o 2,5 kg lżejsza od poprzedniej.

Na nowo zaprojektowano kręgosłup motocykla - rama nadal jest zbudowana z rur stalowych, ale teraz jest lżejsza, a tylny stelaż jest dokręcany. To najbardziej docenią fani off-roadu. Niemniej ważne są nowe zawieszenia. W zależności od modelu są one dostarczane przez Marzocchi (podstawa + seria GT) lub przez japońską firmę Showa (seria Rally). Fanów turystyki ucieszy elektroniczna regulacja amortyzatora w modelu GT Pro. Z kolei zwolennikom off-rodu spodobają się spore skoki zawieszeń - w wersjach Rally wynoszą one 240 mm z przodu i 230 mm z tyłu.

Hamulce to najwyższa półka - niezależnie od wersji w każdym Tigerze 900 z przodu czterotłoczkowe, radialne zaciski Brembo Stylema współpracują z tarczami o śr. 320 mm. A z tyłu jednotłoczkowy, pływający zacisk Brembo wgryza się w tarczę o śr. 255 mm. Całość jest wspomagana przez układ ABS przy czym w GT i Rally mówimy o ABS-ie na zakręty. Układ ten może pracować w trybie on-road, off-road lub możesz go zupełnie wyłączyć.

Ukłonem w stronę bezpieczeństwa jest również kontrola trakcji, której mózgiem jest sześcioosiowa jednostka IMU dostarczona przez Continetala. Możesz wybrać jeden z sześciu zaprogramowanych trybów (w przypadku Rally Pro): Rain, Road, Sport, Off-road, Off-road Pro oraz ustawienie własne kierowcy lub zupełnie wyłączyć kontrolę trakcji z poziomu kokpitu.

Zobacz również pozostałe nowości 2020

REKLAMA

W obu podpasionych wersjach (GT i Rally) informacje podaje kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 7'. Do zmian ustawień nie musisz odrywać rąk od kierownicy. Dzięki aplikacji "My Triumph" kokpit możesz sparować ze smartfonem oraz kamerą GoPro - co ułatwi nie tylko ułatwi obsługę tych urządzeń, ale również umożliwi korzystanie z nawigacji za pośrednictwem telefonu.

W obu wersjach przewidziano również wodoodporny schowek na telefon pod siedzeniem wraz z portem USB umożliwiającym podładowanie baterii. Podróż uprzyjemnią seryjnie montowane: tempomat, quick/down shifter, podświetlane przełączniki oraz podgrzewane manetki, a w przypadku wersji Pro również podgrzewane kanapy, dodatkowe halogeny oraz system TPMS monitorujący ciśnienie w oponach.

Zobacz również: czy rozpoznasz wszystkie nowości 2020? Nasz quiz.

Do tego trzeba dodać nowe światła (w całości na ledach), nową lepiej chroniącą szybę z regulacją wysokości w zakresie 50 mm oraz nowy kształt zbiornika i kanapy. Nie można zapominać o możliwości zakupu wersji z fabrycznie obniżoną kanapą i zawieszeniem (Low Ride Height) oraz wersji na prawo jazdy kategorii A2. Nie mniej ważna jest długa lista dodatkowych akcesoriów zawierająca ponad 65 pozycji.

Triumph poszedł grubo! I to na tyle, że już nie możemy doczekać się pierwszych testów! 

REKLAMA

Dane techniczne Triumph Tiger 900 (2020)

  Tiger 900 Tiger 900 GT Tiger 900 GT Pro Tiger 900 Rally Tiger 900
Rally Pro
Silnik rzędowy, 3 cylindrowy, chłodzony cieczą, 4 zawory na cylinder, rozrząd DOHC, wtrysk paliwa
Pojemność skokowa 888 cm3 888 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 78 x 61,9 mm
Stopień sprężania  11,27:1
Moc maksymalna 95,2 KM (70 kW) przy 8750 obr/min
Maks. moment obrotowy  87 Nm przy 7250 obr/min
Przeniesienie napędu skrzynia 6-biegowa, wielotarczowe sprzęgło mokre, napęd tylnego koła łańcuchem 
Rama kratownicowa z rur stalowych 
Zawieszenie przód widelec upside-down, Marzocchi, śr. goleni 45 mm, brak regulacji widelec upside-down, Marzocchi, śr. goleni 45 mm, regulowane napięcie wstępne sprężyny oraz tłumienie odbicia, skok 180 mm widelec upside-down Showa, śr. goleni 45mm pełna regulacja, skok 240 mm
Zawieszenie tył centralny amortyzator Marzocchi, reg. napięcie wstępne sprężyny, skok 170 mm centralny amortyzator Marzocchi, reg. napięcie wstępne sprężyny oraz tłumienie odbicia, skok 170 mm centralny amortyzator Marzocchi, elektronicznie reg. napięcie wstępne sprężyny oraz tłumienie odbicia, skok 170 mm centralny amortyzator Showa, reg. napięcie wstępne sprężyny oraz tłumienie odbicia, skok 230 mm
Rozmiar kół p/t 19 x 2,5'/ 17 x 4,25' 21 x 2,15' / 17 x 4,25'
Rozmiar opon p/t 100/90-19 / 150/70R17 90/90-21 / 150/70R17
Hamulce przód  2 tarcze, śr. 320mm, czterotłoczkowe zaciski Brembo Stylema
Hamulec tył tarcza o śr. 255 mm, jednotłoczkowy zacisk Brembo
Szerokość kierownicy 830mm 930mm 935mm 935mm
Wysokość (bez lusterek) 1410-1460 mm 1452-1502 mm
Wysokość kanapy 810-830 mm 850-870 mm
Rozstaw osi 1556 mm 1551 mm
Kąt główki ramy 65,4º 65,6º
Wyprzedzenie 133,3 mm 145,8 mm
Masa na sucho 192 kg 194 kg 198 kg 196 kg 201 kg
Pojemność zbornika paliwa 20 l

zobacz galerię

Zobacz również:
Goście z Triumpha przygotowali coś ekstra: limitowaną Daytonę z silnikiem 765 z Moto2 licencjonowaną przez FIM. Znamy już datę oficjalnej premiery motocykla.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA