[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
3.7

Nowość 2020: Yamaha YZF-R1 i YZF-R1M

Japończycy postanowili wyprzedzić konkurencję i pokazali światu odświeżone modele YZF-R1 i YZF-R1M na 2020 rok. Kiedy nowe superbike'i Yamahy trafią do sprzedaży?

Yamaha YZF-R1 2020 Yamaha YZF-R1 2020

YZF-R1 na 2020 rok

W 2020 roku minie 22 lata od pojawienia się na ulicach pierwszej Yamahy R1. 

Jeszcze niedawno zachwycaliśmy się nowościami na 2019 rok, a kilka dni temu Yamaha zaprezentowała dwie maszyny na 2020 rok. Stylistyka nowej YZF-R1 jest inspirowana modelem M1 znanym z wyścigów MotoGP. Odświeżone przednie i boczne owiewki poprawiły aerodynamikę o 5%. LED-owe reflektory i światła pozycyjne nadały jeszcze agresywniejszego wyglądu. Nadwozie wyposażono w aluminiowy airbox i tytanową osłonę wydechu. 

Zobacz też: Yamaha R1 - stara konta nowa

REKLAMA

Nowy wygląd to jedno, ale najciekawsze ukryto pod owiewkami. Jednostka napędowa dostała nowe dźwigienki pośrednie zaworów i krzywki. Japończycy zmienili głowicę i wyposażyli ją w 10-otworowe wtryski Boscha. Dostarczają więcej paliwa bezpośrednio do komór spalania, a także zapewniają szerszy kąt rozpylania (21,5o).

Ekipa z Japonii przekonstruowała też kanały dolotowe i układ wydechowy, który został uzbrojony w aż 4 katalizatory. Oprócz tego pojawiło się kilka usprawnień w układzie smarowania (m.in. większa średnica czopów wału, mniejszy wirnik pompy olejowej i szersze kanały olejowe). 

Dzięki tym zabiegom najnowsza Yamaha spełnia normę emisji spalin Euro 5 i zachowuje moc na poziomie 200 KM.

Yamaha YZF-R1 2020

Yamaha YZF-R1 2020 Yamaha YZF-R1 2020

Oczywiście nie obyło się bez zmian w elektronice - nowa przepustnica i rolgaz są sterowane elektronicznie. Do tego dochodzi 6-osiowe IMU wyposażone w system BC i EBM dzięki którym poprawiła się wydajność hamulców. Na osłodę usprawniono system wspomagania startu LCS (Launch Control).

Na pokładzie najnowszej R1 znalazły się również zmodyfikowane amortyzatory przednie KAYABA o średnicy 43 mm i 120 mm skoku. Ponadto poprawiono amortyzator skrętu i tylny amortyzator. Według obietnic producenta zmiany te zapewniają kierowcy jeszcze lepsze wyczucie motocykla. Co ważne najnowsze modele wyjeżdżają z fabryki na oponach Bridgestone Battlax RS11.

YZF-R1 będzie dostępne w sprzedaży w dwóch kolorach: niebieskim (Yamaha Blue) i czarnym (Tech Black).

Zobacz też: Jubileuszowa Yamaha YZF-R1M GYTR - na 20-lecie

REKLAMA

REKLAMA

YZF-R1M na 2020 rok

Bogatsza wersja R1M oprócz wyżej wymienionych zmian otrzymała dodatkowo nowy, sterowany elektronicznie widelec ERS NPX Öhlinsa. Charakterystyczny zadupek jest teraz wykonany z włókna węglowego, dzięki czemu stylistycznie współgra z przednim błotnikiem i bocznymi owiewkami. Projektanci Yamahy zaktualizowali też aplikacje YRC i Y-TRAC, dzięki którym kierowcy mogą zmieniać ustawienia maszyny, a także dostosowywać je do stylu jazdy i warunków panujących na drodze.

REKLAMA

Yamaha YZF-R1 2020

Yamaha YZF-R1 2020 Yamaha YZF-R1 2020

 

REKLAMA

YZF-R1 na 2020 rok - od kiedy w sprzedaży?

Nowe R1 na 2020 rok trafią do sprzedaży już we wrześniu 2019 roku. System rezerwacji R1M wystartuje na stronie Yamahy nieco wcześniej - 25 lipca 2019 roku.

Lista zmian jest długa, ale najważniejsze pytanie brzmi: ile to kosztuje? Za YZF-R1 trzeba było zapłacić dotychczas 83 900 zł, a za YZF-R1M - 106 000 zł. Ile będą kosztowały modele na 2020 rok? Tego jeszcze nie wiemy, ale dowiemy się już niebawem. 

REKLAMA

zobacz galerię

Zobacz również:
Triumph Bonneville T120 w specjalnej wersji - Ace Cafe - prezentuje się świetnie. Wyróżnia go matowy szary lakier i czarne detale. Ta edycja jest limitowana do 1400 sztuk. 
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij