[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
4.0

Nowość 2020: Yamaha YZF-R1 i YZF-R1M

Japończycy postanowili wyprzedzić konkurencję i pokazali światu odświeżone modele YZF-R1 i YZF-R1M na 2020 rok. Kiedy nowe superbike'i Yamahy trafią do sprzedaży?

Yamaha YZF-R1 2020 Yamaha YZF-R1 2020

YZF-R1 na 2020 rok

W 2020 roku minie 22 lata od pojawienia się na ulicach pierwszej Yamahy R1. 

Jeszcze niedawno zachwycaliśmy się nowościami na 2019 rok, a kilka dni temu Yamaha zaprezentowała dwie maszyny na 2020 rok. Stylistyka nowej YZF-R1 jest inspirowana modelem M1 znanym z wyścigów MotoGP. Odświeżone przednie i boczne owiewki poprawiły aerodynamikę o 5%. LED-owe reflektory i światła pozycyjne nadały jeszcze agresywniejszego wyglądu. Nadwozie wyposażono w aluminiowy airbox i tytanową osłonę wydechu. 

Zobacz też: Yamaha R1 - stara konta nowa

REKLAMA

Nowy wygląd to jedno, ale najciekawsze ukryto pod owiewkami. Jednostka napędowa dostała nowe dźwigienki pośrednie zaworów i krzywki. Japończycy zmienili głowicę i wyposażyli ją w 10-otworowe wtryski Boscha. Dostarczają więcej paliwa bezpośrednio do komór spalania, a także zapewniają szerszy kąt rozpylania (21,5o).

Ekipa z Japonii przekonstruowała też kanały dolotowe i układ wydechowy, który został uzbrojony w aż 4 katalizatory. Oprócz tego pojawiło się kilka usprawnień w układzie smarowania (m.in. większa średnica czopów wału, mniejszy wirnik pompy olejowej i szersze kanały olejowe). 

Dzięki tym zabiegom najnowsza Yamaha spełnia normę emisji spalin Euro 5 i zachowuje moc na poziomie 200 KM.

Yamaha YZF-R1 2020

Yamaha YZF-R1 2020 Yamaha YZF-R1 2020

Oczywiście nie obyło się bez zmian w elektronice - nowa przepustnica i rolgaz są sterowane elektronicznie. Do tego dochodzi 6-osiowe IMU wyposażone w system BC i EBM dzięki którym poprawiła się wydajność hamulców. Na osłodę usprawniono system wspomagania startu LCS (Launch Control).

Na pokładzie najnowszej R1 znalazły się również zmodyfikowane amortyzatory przednie KAYABA o średnicy 43 mm i 120 mm skoku. Ponadto poprawiono amortyzator skrętu i tylny amortyzator. Według obietnic producenta zmiany te zapewniają kierowcy jeszcze lepsze wyczucie motocykla. Co ważne najnowsze modele wyjeżdżają z fabryki na oponach Bridgestone Battlax RS11.

YZF-R1 będzie dostępne w sprzedaży w dwóch kolorach: niebieskim (Yamaha Blue) i czarnym (Tech Black).

Zobacz też: Jubileuszowa Yamaha YZF-R1M GYTR - na 20-lecie

REKLAMA

REKLAMA

YZF-R1M na 2020 rok

Bogatsza wersja R1M oprócz wyżej wymienionych zmian otrzymała dodatkowo nowy, sterowany elektronicznie widelec ERS NPX Öhlinsa. Charakterystyczny zadupek jest teraz wykonany z włókna węglowego, dzięki czemu stylistycznie współgra z przednim błotnikiem i bocznymi owiewkami. Projektanci Yamahy zaktualizowali też aplikacje YRC i Y-TRAC, dzięki którym kierowcy mogą zmieniać ustawienia maszyny, a także dostosowywać je do stylu jazdy i warunków panujących na drodze.

REKLAMA

Yamaha YZF-R1 2020

Yamaha YZF-R1 2020 Yamaha YZF-R1 2020

 

REKLAMA

YZF-R1 na 2020 rok - od kiedy w sprzedaży?

Nowe R1 na 2020 rok trafią do sprzedaży już we wrześniu 2019 roku. System rezerwacji R1M wystartuje na stronie Yamahy nieco wcześniej - 25 lipca 2019 roku.

Lista zmian jest długa, ale najważniejsze pytanie brzmi: ile to kosztuje? Za YZF-R1 trzeba było zapłacić dotychczas 83 900 zł, a za YZF-R1M - 106 000 zł. Ile będą kosztowały modele na 2020 rok? Tego jeszcze nie wiemy, ale dowiemy się już niebawem. 

REKLAMA

zobacz galerię

Zobacz również:
Tak, tak, to wcale nie jest żart. 25 lat temu, w listopadzie 1994 roku, na rynku pojawił się pierwszy numer „Motocykla”. Przez tych 300 miesięcy świat przyspieszył, podobnie jak współczesne motocykle. Przez 2,5 dekady przygotowaliśmy dla Ciebie 299 numerów naszego magazynu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij