Od premiery Panigale 959 minęło już blisko 4 lata, a i ten model opierał się na jeszcze starszej konstrukcji - Panigale 899. Ducati więc sprawiło tzw. "baby Panigale" jak najbardziej zasłużoną przebudowę, dodatkowo wymuszoną kolejną europejską normą czystości Euro 5, która wejdzie w życie już od 1 stycznia 2020 roku. Tak, to nieco skomplikowane, ale V2 to naturalny następca Panigale 899 i 959, który nie tylko z nazwy, ale również z wyglądu mocno upodobni się do topowego Panigale V4. To oznacza owiewkę w stylu V4, ale też piękny jednoramienny wahacz i wydech poprowadzony pod silnikiem, z krótką końcówką po prawej stronie. V2 jest również elementem nośnym i jest połączony ze szczątkową ramą monocoque (główka ramy i podciągi).
W półkach osadzony jest widelec Big Piston Fork marki Showa oferujący pełną regulację tłumienia i napięcia wstępnego. Rolę zawieszenia z tyłu gra amortyzator Sachsa, oczywiście również z pełną regulacją zamocowany z boku, by ułatwić dostęp do regulacji. Oba zawiasy mają nowe zestrojenie, które lepiej spisze się podczas codziennej jazdy. Zadaniem zawieszenia jest doskonale współgrać z nowymi oponami Pirelli Diablo Rosso Corsa II.
Z technicznego punktu widzenia zmieniło się naprawdę sporo, choć sam silnik - Superquadro V2 o pojemności 955 cm3 pozostał niemal bez zmian. Jest teraz co prawda nieco mocniejszy (155 KM) i ma więcej momentu obrotowego (104 Nm), oraz jest bardziej ekologiczny dzięki dwóm, jeszcze większym niż wcześniej katalizatorom, ale konstrukcyjne to wciąż ten sam piec co w 959. Skąd więc ten przyrost mocy i momentu? To dzięki nowym wtryskiwaczom, zamontowanym pod innym kątem, oraz przede wszystkim na nowo skonstruowanemu układowi dolotowemu, który powoduje mniejsze straty w ciśnieniu doładowania powietrzem.
Jeśli chodzi o elektronikę, Panigale V2 korzysta z 6-osiowego systemu pomiarowego IMU, sterującego ABS-em na zakręty (trzy poziomy ustawień), sportową kontrolą trakcji DTC EVO 2 (osiem poziomów ustawień - 6 na suchą drogę i 2 na mokrą), kontrolą wheelie DWC EVO, obustronnym quickshifterem DQS EVO 2 i możliwością sterowania siłą hamowania silnika EBC EVO. Wszystko to jest również uzależnione od jednej z trzech wybranych map silnika: Race, Sport i Street, które możesz dodatkowo indywidualnie ustawiać. Wszystkim sterujesz z poziomu kolorowego wyświetlacza TFT o średnicy 4,3 cala z naprawdę dużą ilością funkcji i intuicyjną obsługą. Jeśli zechcesz możesz też sięgnąć po akcesoria z półki Ducati Performance - laptimer GPS rejestrujący czasy okrążeń, system multimedialny pozwalający połączyć się z telefonem przez Bluetooth, czy też Ducati Data Analyser z GPS-em pozwalający śledzić pełną telemetrię podczas jazdy na torze.