REKLAMA

Nowość 2021: BMW R18 Classic

BMW R18 Classic ma dużą przednią szybę, siedzenie pasażera, stylowe sakwy, dodatkowe reflektory LED oraz 16-calowe przednie koło.

BMW R18 (raport z jazdy przeczytasz w najnowszym numerze MOTOCYKL-a, czyli 11/2020) jest napędzany największym w historii silnikiem typu bokser. Imponujący wygląd, chłodzenie powietrzem oraz zastosowana technologia podkreślają zamiłowanie BMW do własnej tradycji. Przypomnijmy pierwszy silnik tego typu BMW zastosowało w 1923 roku.

Najmocniejszy dwucylindrowy bokser, jaki kiedykolwiek trafił do produkcji seryjnej motocykli ma pojemność skokową 1802 cm3, moc 91 KM przy 4750 obr./min oraz imponujący moment obrotowy. W zakresie 2000 do 4000 obr/min, na tylne koło trafia ponad 150 Nm! Nic więc dziwnego, że ta sama jednostka odpowiada również za napęd Classica. 

Identyczne w obu modelach (R18 i R18 Classic) są również:

  • podwójna kołyskowa rama z rur stalowych
  • zawieszenia
  • odsłonięty wał napędowy
  • trzy tryby jazdy (Rock, Roll, Rain)
  • kontrola trakcji i ABS w standardzie

BMW R18 vs BMW R18 Classic - różnice:

Classic ma przednie koło o średnicy 16 cali (zamiast 19) z szerszą oponą (130 mm). W celu zwiększenia komfortu podczas dłuższych przejażdżek zastosowano tu grubiej otapicerowaną kanapę, co oznacza, że jej wysokość wzrosła o 20 mm. Do tego dochodzą podesty zamiast zwykłych podnóżków, wygodna kanapa pasażera (w standardzie). Jest też zdejmowana, całkiem szeroka szyba, która obiecuje dobrą ochronę przed pędem powietrza oraz dodatkowe, ledowe halogeny. Nie tylko dodają one stylu, ale również przydadzą się po zmroku.

W czasie autostradowych przelotów docenisz seryjnie montowany tempomat (w standardowym R18 za dopłatą). Do dalekich podróży z pasażerem zachęcają boczne sakwy o pojemności 15,5 litra każda. Nie są zbyt duże, ale za to ładnie się komponują z linią motocykla - styl przede wszystkim.

Te wszystkie dodatki sprawiają, że BMW R18 Classic waży 365 kg, czyli równo o 20 kg więcej od, już i tak ciężkiego, standardowego modelu.Wyższa jest również cena - za Classica trzeba wyjściowo wyłożyć 110 500 zł, podczas gdy standardowy R18 kosztuje 99 900 zł.

Zobacz również: nowe modele motocykli na sezon 2021

zobacz galerię

Zobacz również:
Z nowych maszyn Hondy ucieszą się przede wszystkim motocykliści prawem jazdy kategorii A2. 
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA