Nowość 2022: Yamaha XSR 700 i XTribute (info, zmiany, zdjęcia)

Yamaha XSR 700 może nie jest aż tak popularna jak jej bliźniacza MT-07, od której wzięła większość podzespołów, ale stylowemu retro-nakedowi nie można odmówić uroku. XSR wchodzi w nowy etap wraz z nowym rokiem.

Nowa XSR700 - krok naprzód

Pierwsza Yamaha XSR 700 powstała w 2015 roku przy współpracy jednej z legend świata customów i maszyn retro – Shinyi Kimury. Japończyk tchnął ducha retro roadstera w baze, którą był ultra popularny MT-07. XSR zachował przy tym lubiany charakter MT-07 – dobrą poręczność i zwinność, niewielką masę i soczysty silnik CP2 z wysokim momentem obrotowym, oczywiście spełniający już normę Euro 5.

Przed sezonem 2022 XSR został zmodernizowany tak, by nadążyć za obecnymi trendami w świecie motocykli retro. Zmiany mają charakter bardziej techniczny niż wizualny, ale oczywiście Yamaha nie zapomniała o nowych wariantach kolorystycznych, które zdecydowanie odróżnią zmodernizowany model od poprzednika. Kolorystyka jest inspirowana kultowym dwusuwem Yamahy – RD350 LC.

Yamaha XSR 700 i XTribute 2022Yamaha


Podczas modernizacji inżynierowie Yamahy wzięli na warsztat silnik i elektrykę motocykla. Dwucylindrowiec CP2 ma być teraz nieco mocniejszy i bardziej ekonomiczny, a w oświetleniu mają zagościć wyłącznie diody LED. W wyświetlaczu LCD odwrócono kolorystykę (teraz jest biało na czarnym) co wpłynęło pozytywnie na czytelność i ogólną stylówkę zegarów. Samo umiejscowienie zegara również zostało delikatnie zmienione, tak by nie psuć linii przodu motocykla.
W kwestii bezpieczeństwa inżynierowie Yamahy przyjrzeli się też hamulcom i zawieszeniom – nowy XSR 700 dostał większe przednie tarcze hamulcowe o średnicy 298 mm i zmodyfikowany przedni widelec. Na koła, podobnie jak w przypadku MT-07 2021 trafiły opony Michelin Road 5. Całe czarne manetki i dźwignie otrzymały do kompletu zmodernizowane przełączniki, które teraz są przyjaźniejsze w obsłudze. Umożliwiają one kierowcy dostęp do funkcji wyświetlacza LCD podczas jazdy. Chłodnicę wyposażono w nowe boczne osłony, które porządkują całościowy wygląd i pozwalają przenieść kierunkowskazy bardziej na boki.

XSR700 XTribute – okiełznaj legendę

W roku 2022 pojawi się też kolejne wcielenie odmiany XTribute, inspirowanej legendarnym poprzednikiem – XT 500. Poza wyraźnymi nawiązaniami stylistycznymi – szczotkowanym zbiornikiem z charakterystycznymi logotypami, oraz białymi błotnikami, oba modele mają wiele innych wspólnych cech. Aby nawiązywać do terenowego stylu modelu XT500, XTribute otrzymał wzmocnioną kierownicę. Nie tylko nadaje ona wygląd miejskiego scramblera, ale również gwarantuje wygodną wyprostowaną pozycję w trakcie jazdy. Szersza kierownica ułatwia manewrowanie nawet przy niskich prędkościach. Manetki i podnóżki są masywne, i podobnie jak kostkowe opony Pirelli MT-60RS naciągnięte na 10-ramienne odlewane obręcze, mają również nawiązywać do offroadowej estetyki scramblera.

Yamaha XSR 700 i XTribute 2022Yamaha


Dopełnieniem stylistyki nawiązującej do modelu XT 500 ma być płaskie siedzenie z charakterystycznym logo wytłoczonym z tyłu, oraz harmonijkowe osłony widelca. XSR700 XTribute jest jednym z najlżejszych scramblerów na rynku w gotowości do jazdy ważąc tylko 190 kg. Aby jeszcze bardziej nawiązać do stylistyki XT 500 właściciel XTribute’a może dozbroić go w charakterystyczny, lakierowany na czarno i wysoko poprowadzony układ wydechowy Akrapovic, dzięki któremu maszyna będzie brzmiała jeszcze piękniej i donośniej.

Najważniejsze cechy nowego modelu XSR700 2022:

• Oświetlenie LED
• Zmieniony układ kokpitu ze zintegrowanymi wspornikami reflektora
• Silnik CP2 o pojemności 689 cm³ spełniający normę emisji spalin EU5
• Kolorystyka i grafika inspirowana historią Yamahy
• Nowe opony Michelin Road 5
• Nowe tarcze hamulcowe o śr 298 mm
• Poprawione zawieszenie przednie
• Nowe detale stylistyczne

Najważniejsze cechy modelu XSR700 XTribute 2022

• Kompletne oświetlenie LED
• Zmieniony układ kokpitu LCD
• Kolory i nowe elementy graficzne „1981” inspirowane modelem XT
• Silnik CP2 o pojemności 689 cm³ i spełniający normę emisji spalin EU5
• Off-roadowa kierownica i manetki oraz masywne podnóżki
• Opony Pirelli MT60RS z kostkowanym bieżnikiem
• Specjalne płaskie siedzenie w stylu XT, osłony widelca i zintegrowane wsporniki reflektora

Yamaha XSR 700 i XTribute 2022Yamaha

zobacz galerię

Zobacz również:
Potężny silnik Revolution Max z modelu Pan America, zwarta, muskularna sylwetka i dobrze znana nazwa – oto jego wysokość Harley-Davidson Sportster S.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA