Nowość 2023: Ducati Diavel V4 – dziecko konieczności i samego diabła

Diavel V4 to naturalne następstwo polityki modelowej Ducati, ale powiedzieć o nim że jest imponujący to tak jak nic nie powiedzieć. 168 KM, 123 Nm i poniżej 3 sekund do setki! Witajcie w nowej erze cruiserów.

Diavel V4 wreszcie ujrzał światło dzienne. Chyba nikt nie może powiedzieć, że pojawienie się tego motocykla to niespodzianka. Wręcz odwrotnie, polityka Ducati i sposób rozwijania kolejnych modeli właściwie były gwarancją tego, że jeden z najszybszych, jeśli nie najszybszy cruiser na rynku w końcu dostanie najnowszą generację topowej jednostki napędowej. I stało się – w ramach szóstego odcinka premier Ducati, Włosi z Bolonii zaprezentowali najnowsze wcielenie Ducati Diavela z silnikiem V4 Granturismo pochodzącym w prostej linii od najnowszej Multistrady V4.

Lżejszy i mocniejszy

Przechodząc od razu do sedna nowy Diavel to właściwie zupełnie nowa konstrukcja. Aby pomieścić szerszy i większy silnik przekonstruowana została rama i lekko zmieniona geometria, a skoro zmianom uległa baza tego motocykla to oczywiście przeprojektowano i odświeżono również stylistykę Diavela, nadając jej jeszcze nowocześniejszego charakteru. Nowy Diavel V4 jest aż o 13 kilogramów lżejszy od poprzednika – 8 kilogramów zaoszczędzono na podwoziu a aż 5 na samym silniku. Teraz na sucho Diavel waży zaledwie 211 kilogramów, a gotowy do jazdy pokaże na wadze tylko 236 kg co jest naprawdę imponującym wynikiem jeśli chodzi o klasę cruiser.  Legitymuje się wyraźnie lepszymi osiągami silnika. 168 KM i 123 Nm wyciśnięte z potężnego V4 o pojemności 1158 cm3 sprawiają, że teraz bez żadnych wątpliwości dzierży tytuł najszybszego seryjnego cruisera na rynku. Włosi deklarują że dzięki nowej przekładni przyspieszenie do setki zajmuje mniej niż 3 sekundy – kosmos!

Ducati Diavel V4Ducati

Nowa elektronika

W premierowym motocyklu ze stajni Ducati nie obyłoby się oczywiście bez update’u czyli aktualizacji systemów elektronicznych. Na pokładzie są trzy predefiniowane tryby mocy i cztery tryby jazdy: Sport, Touring, Urban i nowy Wet, który przeznaczony jest do jazdy po mokrej nawierzchni czy też asfalcie o gorszej przyczepności. Oczywiście jest też możliwość wprowadzenia własnych ustawień systemów elektronicznych by dopasować je do własnych potrzeb. Możesz ustawiać kontrolę trakcji DTC (Ducati Traction Control), Cornering ABS i system wspomagający jazdę na jednym kole (Ducati Wheelie Control). Na pokładzie jest również tempomat, system Launch Control i zaawansowany quickshifter z funkcją blippera, działający przy zmianach w górę oraz redukcjach biegów. Nowy jest też 5-calowy kolorowy wyświetlacz, a żeby poprawić komfort jazdy w nocy przełączniki na kierownicy są podświetlane. Wyświetlacz można oczywiście sparować ze smartfonem za pomocą połączenia Bluetooth, by korzystać z dobrodziejstw aplikacji Ducati Link, a także dodatkowo płatnej  aplikacji nawigującej Turn-by-turn.

Zobacz również: Ducati Streetfighter SP2 - drapieżnik 2.0

Tłusta guma

Diavel wygląda jeszcze bardziej muskularnie niż poprzednik, a jego napakowaną sylwetkę podkreśla oparte na potężnym jednoramiennym wahaczu odsłonięte tylne koło, na którą naciągnięta została opona w nowym, kosmicznym rozmiarze 240/45/17. Teraz Diavel bez wątpienia będzie wyglądał na prawdziwego cruisera, czy też neo-cruisera. Swoje trzy grosze do objechanej stylistyki dorzuca też imponujący układ wydechowy prezentujący aż cztery lufy tłumika, oraz charakterystyczne tylne światła LED o strukturze plastrów miodu, wtopione dyskretnie w tylny zadupek. Żaden element stylistyczny Diavela nie jest tutaj dziełem przypadku czy też skutkiem oszczędności narzuconych przez księgowych. Jest naprawdę grubo!

Ducati Diavel V4Ducati

Ergonomia i zawieszenia

Z każdym kolejnym modelem Ducati dopracowuje również komfort oraz ergonomię na motocyklu. Nowy Diavel ma siedzenie na wysokości 790 mm, kierownica jest przesunięta o 20 mm bliżej kierowcy, a dzięki w pełni regulowanym zawieszeniom o nieco większym skoku (o 15 mm więcej z tyłu) ma być bardziej komfortowo podczas jazdy w dalekich trasach. A skoro już o turystyce mowa, będzie możliwość doposażenia Diavela w turystyczne akcesoria, w tym dwa boczne kufry o łącznej pojemności 48 litrów. Zawieszenia mają oczywiście pełną regulację a nowy widelec przedni o średnicy goleni wynoszącej aż 50 mm zdradza sportowe możliwości podwozia tego potężnego cruisera.

Cena Diavela V4

Kwota jaką trzeba będzie położyć za Diavela V4 w Polsce nie jest jeszcze znana, ale z pełną śmiałością możemy stwierdzić, że przekroczy ona barierę 100 000 zł. Dla tych którzy nie chcą czekać jest też dobra informacja. W niektórych polskich salonach Ducati z okazji premiery nowego modelu, ceny na Diavele V2 są bardziej promocyjne, więc to dobra okazja by wyrwać wymarzony motocykl w dobrych pieniądzach.

Ducati Diavel V4Ducati
REKLAMA