Nowość 2023: Ducati Scrambler nowej generacji

Ducati Scrambler wkracza w nową erę. Nowe modele tej klasycznej serii będą lżejsze i bardziej nowoczesne od poprzedników, a nowe możliwości personalizacji sprawią, że każdy właściciel będzie mógł wyrazić swój indywidualizm.

nowości 2023 - Ducati Scrambler Ducati

Finałowy odcinek serii premier nowych modeli Ducati odsłonił nowe wcielenie modeli Scrambler. Do tej pory Scramblery były ucieleśnieniem klasycznego ducha, surowego charakteru i dziedzictwa Ducati, które trwa już blisko sto lat, bowiem firma Ducati Mecchanica powstała w 1926 roku. Choć motocykle w Ducati powstawały znacznie później, włoska marka z Bolonii może się pochwalić wieloma historycznymi modelami takimi jak pierwszy Scrambler, którym inspirowana była cała seria współczesnych retro motocykli Ducati.

W nowym ciele stary duch

Założenie przy projektowaniu nowego Scramblera było takie by nadając mu nowocześniejszy charakter i wygląd zachować klasycznego ducha, dzięki któremu cała seria odniosła tak duży sukces. Ale do rzeczy. W siódmym odcinku Ducati zaprezentowało trzy nowe wersje z serii Scrambler: Icon, Full Thorottle Nightshift. Jedną z najważniejszych, zmian które zaszły w serii Scrambler jest przeprojektowana rama oraz zmodernizowany silnik Desmodue, dzięki którym masa Scramblera jest niższa o 4 kg. Czy to dużo? I tak, i nie – w świecie motocykli sportowych gdzie liczy się każdy gram 4 kilogramy oznaczają bardzo dużo. W świece motocykli klasycznych cztery kilogramy nie są imponującą liczba, ale mogą pozytywnie wpłynąć na poręczność i łatwość prowadzenia. Maksymalna moc widlastego, chłodzonego powietrzem dwucylindrowca wynosi teraz 73 KM i 65,2 Nm. Silnik otrzymał nowe, ośmiotarczowe, ale bardziej kompaktowe w rozmiarach sprzęgło, a także elektroniczne sterowanie przepustnicą, czyli popularne Ride-by-wire. Dzięki temu na pokładzie zawitała też kontrola trakcji, a także dwa tryby jazdy – Road i Wet. Jako dodatek akcesoryjny będzie możliwość zastosowania w Scramblerze quickshiftera działającego w dwóch kierunkach.

Zobacz także: Nowości Hondy - klasyczny model CL 500 i odświeżony turystyczny Rebel 1100

Scrambler Icon

Icon to podstawowy model charakteryzujący dużymi możliwościami personalizacji. Dzięki nowej konstrukcji zbiornika z wymiennymi panelami będzie można skorzystać aż z sześciu akcesoryjnych pakietów wizualnych do których należą wspomniane panele zbiornika, błotniki przednie i tylne oraz osłony reflektorów. Zmieniła się również ergonomia Icona – ma smuklejsze siedzenie oraz niżej i bliżej kierowcy osadzoną kierownicę.

nowości 2023 - Ducati ScramblerDucati

Scrambler Nightshift

Nightshift ma w gamie Scramblerów charakter eleganta. Piękne malowanie Nebula Blue oraz czarne szprycowane koła mają podkreślić szlachetne pochodzenie, a prosta kierownica i lusterka osadzone na jej końcówkach sugerują, że należy do klasy cafe racerów. Nie mniej ważne pod względem stylistyki są dopracowane detale takie jak niewielki sportowy błotnik czy plastrony na bocznych osłonach.

nowości 2023 - Ducati ScramblerDucati

Full Throttle

Ostatni z gamy Scramblerów to Full Throttle, który reprezentuje sportowe ambicje inspirowane serią wyścigów Flat track. Numer na bocznych plastronach nawiązuje do roku debiutu pierwszego Ducati Scramblera – 1962. Dodatkowo Full Throttle wyróżnia się specjalnie zaprojektowanym siedzeniem oraz dwoma malowaniami Red GP19 oraz Dark Stealth, brakiem tylnego błotnika i czerwonymi akcentami umieszczonymi na aluminiowych felgach. W standardowym wyposażeniu znajdzie się również tłumik Termignoni oraz quickshifter działający zarówno podczas zmian w górę jak i redukcji.

nowości 2023 - Ducati ScramblerDucati

Jak zwykle w przypadku Scramblerów Ducati daje ogromne możliwości personalizacji motocykli, ale także identyfikowania się z marką Scrambler poprzez całą serię ciuchów oraz akcesoriów nie tylko na motocykl, ale także casualowych.

nowości 2023 - Ducati ScramblerDucati

Dane techniczne Ducati Scrambler 2023

SILNIK  
Budowa: Chłodzony powietrzem, widlasty dwucylindrowy 90o, 2 zawory na cylinder, rozrząd desmodromiczny
Elektryka b.d.
Przeniesienie napędu: mechanicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre z antyhoppingiem, skrzynia 6-biegowa, napęd łańcuchem 
Średnica cylindra x skok tłoka 88 x 66 mm
Pojemność skokowa 803 cm3
Stopień sprężania 11:01
Moc maks. 73 KM (53,6 kW) przy 8250 obr/min
Maks. moment obrotowy 65,2 Nm przy 7000 obr/min
   
PODWOZIE
Rama kratownicowa ze stali 
Zawieszenia: przód – widelec upside-down Kayaba, średnica goleni 41 mm, skok 150 mm, tył – dwuramienny wahacz z aluminium, centralny amortyzator Kayaba,150 mm skoku regulowane napięcie wstępne sprężyny.
Hamulce: przód – pojedyncza tarcza, średnica 330 mm, zaciski 4-tłoczkowe, tył – jedna tarcza, średnica 245 mm, zacisk 1-tłoczkowy, kontrola trakcji, ABS
Koła szprychowane bezdętkowe/aluminiowe
Rozmiary felg p/t przód/tył 18/17 cali
Rozmiary opon p/t Pirelli MT60 RS 110/80-18 M/C / 180/55-17
WYMIARY I MASY
Rozstaw osi 1449 mm
Długość/Wysokość/Szerokość b.d.
Kąt główki ramy 66°
Wyprzedzenie 108 mm
Skoki zawieszeń p/t 150/150 mm
Wysokość siedziska 795 mm
Masa gotowy do jazdy 185 kg (191 Nightshift)
Pojemność zbiornika paliwa 13,5 l
Cena jeszcze nieustalona
Zobacz również:
REKLAMA