[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
5.0

Nowość: BMW F 900 XR

Skoro BMW odświeżyło roadstera klasy średniej, Niemcy wykorzystali sytuację i na głęboką wodę wrzucili też turystyczną odmianę tej platformy - F 900 XR. Rośnie konkurent dla Tracera?

BMW F 900 XR 2020 BMW F 900 XR 2020

BMW F 900 XR

Turystyczna odmiana platformy F 900 opiera się na takich samych rozwiązaniach co F 900 R - tym samym silniku i ramie. Ma jednak zupełnie inny nawiązujący do nowego XR-a 1000 design, dużo bardziej turystycznie zorientowaną ergonomię, a także bardziej komfortowe zawieszenia o dłuższym skoku. Podstawowa koncepcja jest więc podobna jednak celem jest kategoria motocykli turystycznych pokroju Yamahy Tracer 900.

Duża owiewka z regulowaną w dwóch pozycjach (ręcznie) szybą ma pomóc oprzeć się podmuchom wiatru i pędowi powietrza, wygodne siedzenie zapewni komfort w trasie a większy 15,5-litrowy (również plastikowy) zbiornik zapewni godny zasięg. Zawieszenia mają odpowiednio 170 (widelec) i 172 (amortyzator) milimetry skoku więc będzie komfortowo. Delikatnie zmieniona jest również geometria motocykla za sprawą większego rozstawu osi mniejszego wyprzedzenia. Pod względem ergonomii inne jest położenie kierownicy (3 cm wyżej i 8,5 cm bardziej do tyłu) oraz podnóżków (45mm niżej i tyle samo bardziej przesunięte do przodu).

Wyższe jest też siedzenie (825 mm). Pozostałe cechy wyposażenia zarówno elektronicznego jak i hardware'u (np. regulowane klamki), oraz opcjonalne wyposażenie dodatkowe z oferty BMW nie różnią się od wersji F 900 R.

O bazowej wersji F 900 R możesz przeczytać tutaj

Zobacz także inne nowości 2020 zaprezentowane podczas EICMA 2019

Dane techniczne  BMW F 900 XR (2020)
Silnik:  dwucylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą, rozrząd dOHC, 4 zawory na cylinder, wtrysk paliwa, dwa wałki wyrównoważające, sucha miska olejowa.
Przeniesienie napędu:  skrzynia 6-biegowa, antyhoppingowe sprzęgło wielotarczowe mokre, łańcuch O-Ring.
Śr. cylindra x skok tłoka  86,0 x 77,0 mm
Pojemność skokowa  895 cm3
Stopień sprężania  13,1:1
Moc maksymalna  105 KM (77 kW) przy 8500 obr/min
Maks. moment obrotowy  92 Nm przy 6500 obr/min
Rama:  stalowa, grzbietowa.
Zawieszenia:  przód – widelec USD o śr. 43 mm, tył – amortyzator centralny z regulowanym napięciem wstępnym i tłumieniem odbicia (opcja: Dynamic ESA).
Hamulce:  przód – dwie tarcze, średnica 320 mm, zacisk czterotłoczkowy, tył – jedna tarcza, średnica 265 mm, zacisk jednotłoczkowy, ABS
skok zawieszeń p/t  170 mm / 172 mm
Rozmiary opon p/t  120/70ZR17 / 180/55ZR17 
WYMIARY I MASY  
Dł/szer/wys  2160/860/b.d. mm
Rozstaw osi  1521 mm
kąt główki ramy/wyprzedzenie  60,5/105,2 mm
Wysokość kanapy  815 mm
Pojemność zbiornika paliwa  15,5 l
Masa z paliwem  219 kg
Cena  b.d.

zobacz galerię

Zobacz również:
Jesienią 2017, po po 17 latach od premiery poprzedniego Gold Winga, Honda pokazała jego następcę. Nowy GL 1800 był lżejszy, mocniejszy, naszpikowany elektroniką i nie kojarzył się już tak bardzo z dwukołową kanapą. Najnowsza wersja przygotowana na sezon 2020 nie jest już tak rewolucyjna. 
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij