Nowość - Kawasaki Ninja H2 SX (2022)

Mamy to! Przed chwilą, na targach EICMA 2021, Kawasaki pokazało sportowo turystyczne Kawasaki Ninja H2 SX. Nowością jest system radarowy Boscha który będzie wspomagał system ostrzegający przed kolizją, aktywny tempomat i czujnik martwego pola.

Nowa Ninja H2 SX, podobnie jak lepiej wyposażona wersja SE (mająca między innymi elektronicznie sterowane zawieszeniem Showa wyposażone w technologię Skyhook), zostały teraz wyposażone w trzy nowe systemy. Są to: system ostrzegania o potencjalnej kolizji (Forward Collision Warning, w skrócie FCW), adaptacyjny tempomat – (Adaptive Cruise Control - ACC), oraz czujnik martwego pola (Blind Spot Detection - BSD).

System radarowy ma możliwość ustawienia odległości od poprzedzającego pojazdu w jednej z trzech pozycji. Gdy dystans zmniejszy się ponad zadane ustawiania system FCW poinformuje kierowcę za pomocą diod umieszczonych w zegarach o pojawiającym się niebezpieczeństwie. W takiej sytuacji dalsza reakcja należy wyłącznie do motocyklisty.

Za to w przypadku gdy będziesz korzystał z aktywnego tempomatu (ACC), w momencie wykrycia przeszkody, uruchomiony zostanie system hamulcowy, a motocykl zacznie zwalniać. Wszystko odbędzie się automatycznie, bez udziału motocyklisty. 

 

Kawasaki Ninja H2Kawasaki

 

Natomiast gdy dystans ponownie zwiększy się ponad zadaną odległość, motocykl zacznie płynnie przyspieszać, tak by szybko i bezpiecznie osiągnąć zadaną wcześniej prędkość. Oba systemy, do pracy wykorzystują przedni radar. Do czego służy zatem ten zamontowany z tyłu? Jest on  wykorzystywany do wykrywania innych pojazdów w tak zwanym martwym polu. O przeszkodzie informować o tym będą świecące na pomarańczowo diody w prawym lub lewym lusterku, w zależności od tego, z której strony zbliża się nadjeżdżający pojazd.

Od strony mechanicznej w Kawasaki nie zmieniło się nic. Dla przypomnienia Ninja H2 SX jest napędzana litrowym silnikiem wyposażonym w doładowanie mechaniczne (Supercharger), dzięki któremu osiąga ona moc 200 KM. Pozwala to na osiągnięcie prędkości maksymalnej 299 km/h i przyspieszeń do setki w czasie 3,2 s!

W standardzie Kawasaki H2 SX jest wyposażony w system doświetlania zakrętów z wykorzystaniem diod LED, wielostopniową kontrolę trakcji, tryby jazdy, bezkluczykową stacyjkę, system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach czy quickshifter.

Motocykliści którzy zdecydują się wykorzystywać H2 SX do turystyki docenią bezstelażowy zestaw kufrów bocznych pomalowanych w kolorze motocykla. W górach z pewnością przyda się system ułatwiający ruszanie na wzniesieniach vehicle hold assist (VHA). Poziom bezpieczeństwa podnosi Emergency Stop Signal, w którym tylne światło zaczyna świecić pulsacyjnie w momencie awaryjnego hamowania. Uff sporo tego.

 

Kawasaki Ninja H2Kawasaki

 

W tak wyposażonych motocyklach nie mogło zabraknąć nowego system Kawasaki SPIN, czyli systemu umożliwiającego podłączenie telefonu z wyświetlaczem TFT o przekątnej 6,5 cala i korzystanie z około 20 aplikacji, z których informacje wyświetlana są w kokpicie – są to m.in. wskazówki nawigacyjne, informacje o pogodzie, odtwarzanej muzyce, kontaktach oraz wiele innych.

Pierwsze motocykle pojawią się w salonach już wiosną 2022 roku.
Kolory na nadchodzący sezon to: Emerald Blazed Green, Metallic Diablo Black, Metallic Graphite Grey

 

Dane techniczne Kawasaki Ninja H2 SX

Silnik: chłodzony cieczą, rzędowy, czterocylindrowy, rozrząd DOHC, cztery zawory na cylinder, wtrysk paliwa, średnica gardzieli 40 mm
Przeniesienie napędu: mechanicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre, skrzynia 6-biegowa, napęd tylnego koła łańcuchem.
Śr. cylindra x skok tłoka 76,0 x 55,0 mm
Pojemność skokowa 998 cm3
Stopień sprężania 11,2:1
Moc maksymalna 200 KM (147 kW) przy 11 000 obr/min
Maks. moment obr. 137 Nm przy 8500 obr/min
Rama: kratownicowa, stalowa.
Zawieszenia: przód – widelec upside-down, śr. goleni 43 mm, skok 120 mm, pełna regulacja, tył – dwuramienny wahacz z aluminium, amortyzator z pełną regulacją, skok 139 mm.
Hamulce: przód – 2 tarcze, śr. 320 mm, radialne, czterotłoczkowe zaciski monoblock, tył – 1 tarcza, śr. 250 mm, 2-tłoczkowy zacisk, ABS.
Rozmiary opon p/t 120/70-17 / 190/55-17
WYMIARY I MASY
Rozstaw osi 1480 mm
Wysokość kanapy 835 mm
Masa na sucho 266 kg (267 Ninja H2 SX SE) 
Poj. zbiornika paliwa 19 l
Cena nieustalona

zobacz galerię

Zobacz również:
Husqvarna zmiłowała się w końcu nad swoimi fanami i pokazała gotową, produkcyjną wersję Nordena 901. Stało się to aż dwa lata po prezentacji prototypu motocykla podczas targów EICMA.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA