[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
5.0

Nowość Yamahy: YZF-R3 2019

Yamaha ujawniła szczegóły dotyczące nowej trzysetki - YZF-R3 2019. Jak wygląda mały przecinak na kategorię A2?

Jeszcze niedawno zachwycaliśmy się nową 125-tką Yamahy ze zmiennymi fazami rozrządu, a kilka dni temu do stajni Japończyków dołączyła kolejna nowość.

Model YZF-R3 na 2019 rok jest inspirowany maszynami o większej pojemności - R1 i R6. Nowa trzysetka Yamahy to w dalszym ciągu łatwy do opanowania motocykl sportowy stworzony z myślą o początkujących motocyklistach. Maszyna prezentuje się całkiem nieźle i na pierwszy rzut oka wcale nie widać, że to tylko 42-konny przecinak. 

REKLAMA

ZOBACZ TEŻ: Nowość 2019: Yamaha YZF-R125

 

 

REKLAMA

Yamaha YZF-R3 2019

Najważniejsza zmiana w Yamasze YZF-R3 to nowe zawieszenie z przodu. Klasyczny widelec zastąpiono widelcem upside-down. Przednie zawieszenie marki KYB o średnicy 37 mm jest sztywniejsze i lepiej tłumi nierówności. Tego nam brakowało! 

Centralny wlot powietrza wpłynął nie tylko na agresywny wygląd ale również poprawił przepływ powietrza i chłodzenie silnika. R3 otrzymała LED-ową przednią lampę, a także nowy wyświetlacz LCD. Jest jedna rzecz, która nie podoba nam się w nowej Yamasze - spójrzcie na kierunkowskazy!

REKLAMA

Nowy 14-litrowy bak o bardziej ergonomicznym kształcie (inspirowany R1-ką) został umieszczony o 22 mm niżej. Dzięki temu nowa R3 ma być lepiej wyważona - tak przynajmniej twierdzą konstruktorzy. Rozkład mas na przód i tył wynosi 50:50, a waga maszyny gotowej do jazdy spadła z 169 kg do 167 kg.

REKLAMA

Nową R3 napędza ten sam dwucylindrowy silnik o pojemności 321 cm3 chłodzony cieczą. Co ciekawe, pod względem mocy i momentu nic się nie zmieniło. Rzędowa dwucylindrówka w dalszym ciągu rozwija 42 KM i 29,6 Nm. To całkiem dobry wynik, ale nie najlepszy w swojej klasie. Mocniejsze jest np. Kawasaki Ninja 400 osiągające 45 KM. 

REKLAMA
ZOBACZ TEŻ: Najważniejsze i najciekawsze nowości motocyklowe 2019

 

Nie zapominajmy, że wpływ na osiągi ma nie tylko moc i moment obrotowy. Dzięki poprawionej aerodynamice R3 jest o 8 km/h szybsza od poprzedniczki, czyli rozwija maksymalnie 185 km/h. 

Nowa Yamaha dostępna będzie w trzech malowaniach: niebiesko-czarnym i biało-czarnym i czarnym z białymi detalami.

Czy YZF-R3 da radę sprostać silnej konkurencji takiej jak KTM RC 390, Kawasaki Ninja 400 czy Honda CBR 500R? Dużo zależy od ceny, ale poznamy ją dopiero na początku 2019 roku. Poprzedni model kosztuje 23 900 zł. 

ZOBACZ TEŻ: TOP 4 motocykle sportowe na kat. A2

 

REKLAMA

 

REKLAMA

Dane techniczne YZF-R3 2019

Typ silnika dwucylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy
Pojemność skokowa 321 cm3
Moc 30,9kW (42,0 KM) przy 10,750 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 29,6Nm (3,0kg-m) przy 9,000 obr./min
Śr. cylindra x skok tłoka 60,0 mm x 44,1 mm
Waga (gotowy do jazdy) 167 kg
Pojemność baku 14 l

zobacz galerię

Zobacz również:
Tak, tak, to wcale nie jest żart. 25 lat temu, w listopadzie 1994 roku, na rynku pojawił się pierwszy numer „Motocykla”. Przez tych 300 miesięcy świat przyspieszył, podobnie jak współczesne motocykle. Przez 2,5 dekady przygotowaliśmy dla Ciebie 299 numerów naszego magazynu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij