Indian to najstarszy amerykański producent motocykli. Markę rozsławił m.in. Burt Munro, który Indianie Scout z 1920 roku pobił światowy rekord prędkości (w 1962 r. przekroczył 288 km/h). Niedawno amerykański Polaris wskrzesił legendarną markę, a teraz te maszyny coraz częściej widać w Polsce i Europie. Na 2020 rok Amerykanie wprowadzili kilka zmian w swoich motocyklach. Zobaczcie sami!
Silnik Thunder Stroke 116
Największą zmianą na sezon 2020 jest silnik Thunder Stroke o pojemności powiększonej do 1901 cm3. Nowy, chłodzony powietrzem V-twin ma zmiażdżyć konkurencję potężnym momentem obrotowym - 168 Nm robi wrażenie! Thunder Stroke 116 trafi do kilku modeli:
- Springfield Dark Horse
- Chieftain
- Chieftain Dark Horse
- Chieftain Limited
- Chieftain Elite
- Roadmaster
- Roadmaster Dark Horse
Zobacz też: Punkty karne online: jak sprawdzić ich ilość? Kiedy się kasują?
Ride Command
Indian zapowiedział też wprowadzenie nowej wersji systemu multimedialnego Ride Command. Sterowany za pomocą 7-calowego dotykowego ekranu system będzie zarządzany przez 4-rdzeniowy procesor - efekt? Jeszcze szybsza obsługa. Wśród nowych funkcji znajdą się między innymi informacje o ruchu drogowym wyświetlane w czasie rzeczywistym oraz prognoza pogody.
Roadmaster Dark Horse
Roadmaster to jeden z najbardziej rozpoznawalnych motocykli turystycznych Indiana. Nowością na rok 2020 jest wersja Dark Horse. Czarny mat świetnie kontrastuje z chromowanymi dodatkami - to robi robotę! Do tego dochodzą bardziej opływowe owiewki i duże 19-calowe przednie koło. Emocje zapewnia nowy silnik Thunder Stroke 116, a komfort m.in. podgrzewane manetki i elektrycznie regulowana przednia szyba.
Spriengfield Dark Horse
Trudno w to uwierzyć, ale klasyczny bagger w mrocznym wydaniu, czyli Indian Springfield Dark Horse został pokazany światu w 2018 roku. Nic dziwnego, że przyszedł czas na zmiany. Wymieniono mu serce (Thunder Stroke 116), ale na tym nie koniec - nowe są również kufry, kierownica o szerokości 12-cali. Zmieniono także czarne wykończenie.
Zobacz również pozostałe nowości motocyklowe 2020
Chieftain Elite
Tak samo jak w ubiegłych latach Indian Chieftain Elite pozostaje luksusowym baggerem łączącym w sobie stylowy wygląd, nowoczesne rozwiązania i dobre osiągi. Maszyna otrzyma bardziej opływowe owiewki i nowe kufry, a do napędu będzie służyl oczywiście silnik Thunder Stroke 116. Co ciekawe, ulepszono też system audio - głośniki Chiefa grają teraz lepiej i o 50% głośniej. Motocykl dostępny będzie w nowym malowaniu o dość długiej nazwie: Thunder Black Vivid Crystal over Wildfire Candy.
Zmiany nie ominęły również modeli Chief Dark Horse i Chief Vintage, które otrzymają taką samą ramę jak model Springfield. Oznacza to, będą teraz stabilniejsze i będą dysponować regulacją tylnego zawieszenia.
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Komentarze