Nowości 2023: Honda XL750 Transalp - (dane techniczne, galeria zdjęć)

Honda Transalp powraca do oferty! Plotki o tym, że popularny i ceniony Transalp powróci do oferty Hondy docierały do nas już od dłuższego czasu. Mały adventure wygląda obiecująco!

Od kilku tygodni, a dokładniej od premiery podczas targów Intermot w Kolonii Honda mocno promuje model Hornet zbudowany w oparciu o nowy, dwucylindrowy silnik klasy 750, tymczasem na targach EICMA w Mediolanie, które wystartowały dziś świat ujrzał kolejny model oparty o tę bazę, i to nie byle jaki: Hondę Transalp 750.

Nowa Honda Transalp - imponujące osiągi

Oto kilka szczegółów na gorąco dotyczących nowego modelu klasy Adventure od Hondy. Transalp 750 będzie oparty o silnik tej samej konstrukcji co Hornet. Dwucylindrowy, chłodzony oczywiście cieczą, rzędowy piec ma dysponować mocą 95 KM oraz momentem obrotowym 75 Nm, co stawia go pośrodku tej klasy motocykli – na poziomie Aprilii Tuareg 660, powyżej Yamahy Tenere 700 i nieco poniżej osiągów KTM-a 890 Adventure, Husqvarny Norden 901 i BMW F 900 GS.

Honda XL 750 Transalp 2023Honda

Silnik osadzony jest w grzbietowej ramie ze stali, która z kolei postawiona jest na zawieszeniach marki Showa – widelcu SFF-CA o średnicy goleni 43 mm, oraz amortyzatorze centralnym mocowanym w systemie Pro-Link (system dźwigni). Transalp to motocykl przygodowy, a co a tym idzie stoi na typowo offroadowych kołach o rozmiarach 21 cali z przodu i 18 z tyłu. Siedzenie na poziomie 850 mm od ziemi zdradza offroadowe ambicje tej maszyny i nie mamy wątpliwości, że pod tym względem nie będzie ustępować konkurencji.

Silnik ma przestawione o 270o czasy zapłonu, co oznacza że charakterystyką, a także brzmieniem będzie przypominać maszyny V2, co docenią dotychczasowi fani klasycznego Transalpa, który był właśnie V-dwójką.

Honda XL 750 Transalp 2023Honda
Honda XL 750 Transalp 2023Honda

Pełen pakiet elektroniki

Jak na współczesny motocykl przystało, w Transalpie nie zabraknie zaawansowanej elektroniki, która ma uczynić jazdę bezpieczniejszą, a także przyjemniejszą i bardziej pod kontrolą. Na pokładzie jest oczywiście elektroniczne sterowanie przepustnicą Throttle-by-wire, 5 trybów jazdy w tym cztery prekonfigurowane, oraz piąty indywidualnie konfigurowany z możliwością ustawienia sterowania siłą hamowanie silnikiem, poziomu dostępnej mocy oraz czułości ABS-u oraz kontroli trakcji. Transalp będzie również wyposażony w inne drobne systemy ułatwiające życie na co dzień – samo wyłączające się kierunkowskazy, system awaryjnego hamowania (sygnalizacja światłami awaryjnymi w razie hamowania o sile przekraczającej opóźnienie 6 m/s2). Wszystko to będzie sterowane za pomocą 5-calowego wyświetlacza TFT z możliwością połączenia ze smartfonem, a nawet sterowania głosowego.

Wszystkie światła na pokładzie są oczywiście oparte o wydajne, oszczędne i przede wszystkim lekkie diody LED.

Zobacz także: Używana Honda Transalp - wszystkie modele, historia, wady, zalety, usterki - nasz przewodnik

Honda XL 750 Transalp 2023Honda

Smukłe owiewki

Całość okraszona jest smukłymi i nowoczesnymi owiewkami, które mają zapewnić dobrą ochronę przed wiatrem w trasie i nie przeszkadzać podczas jazdy w terenie. Jedna z wersji kolorystycznych nawiązuje do kultowego XL600V Transalpa sprzed ponad 30 lat. Dużą zaletą Hondy ma być niska masa – producent zeznaje że będzie ważyć tylko 208 kg co jest imponującym wynikiem.

Martwi jedynie stosunkowo niewielki zbiornik paliwa mogący pomieścić jedynie 16,9 l paliwa, ale obstawiamy, że przy umiarkowanym stylu jazdy, realny zasięg powinien przekroczyć 300 km. Premiera miała miejsce dziś, więc póki co nie wiadomo nic konkretnego o cenach, ale szacujemy, że motocykl powinien kosztować w okolicach 40 000 zł. Transalpa będzie oczywiście można ubrać w pakiet akcesoriów z bogatej oferty przygotowanej przez Hondę: m.in. kufry, gmole i cała armia innych przygodowych gadżetów. 

Honda XL 750 Transalp 2023Honda
Honda XL 750 Transalp 2023Honda

Honda XL 750 Transalp 2023Honda

Dane techniczne Honda XL 750 Transalp

SILNIK  
Budowa: chłodzony cieczą, rzędowy, dwucylindrowy, czterosuwowy, czopy korbowodów przestwaione o 270o, rozrząd DOHC, wałki rozrządu napędzane łańcuchami, cztery zawory na cylinder, wtrysk paliwa, 
Elektryka akumulator 12 V/8,6 Ah
Przeniesienie napędu: mechanicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre z antyhoppingiem, skrzynia 6-biegowa, napęd łańcuchem 
Średnica cylindra x skok tłoka 87,0 x 63,5 mm
Pojemność skokowa 755 cm3
Stopień sprężania 11:01
Moc maks. 95 KM (67,5 kW) przy 9500 obr/min
Maks. moment obrotowy 75 Nm przy 7250 obr/min
   
PODWOZIE
Rama grzbietowa ze stali 
Zawieszenia: przód – widelec upside-down SFF CA Showa, średnica goleni 43 mm, skok 200 mm, regulacja napięcia wstępnego, tył – dwuramienny wahacz z aluminium, centralny amortyzator z systemem dźwigni Pro-Link, 190 mm skoku regulowane napięcie wstępne sprężyny.
Hamulce: przód – dwie tarcze, średnica 310 mm, zaciski 2-tłoczkowe, tył – jedna tarcza, średnica 256 mm, zacisk 1-tłoczkowy, kontrola trakcji, ABS
Koła szprychowane bezdętkowe
Rozmiary felg p/t przód/tył 21/18 cali
Rozmiary opon p/t 90/90-R21 M/C 54H / 150/70-R18 M/C 70H
WYMIARY I MASY
Rozstaw osi 1560 mm
Długość/Wysokość/Szerokość 2325/1450/838 mm
Kąt główki ramy 63°
Wyprzedzenie 111 mm
Skoki zawieszeń p/t 200/190 mm
Wysokość siedziska 850 (opcjonalnie 830) mm
Masa gotowy do jazdy 208 kg
Pojemność zbiornika paliwa 16,9 l
Cena jeszcze nieznana
REKLAMA