Nowości BMW

Jakiś czas temu BMW pokazał prototyp motocykla streetfightero-ścigaczopodobnego z 6 cylindrowym rzędowym silnikiem. Z jednej strony sprawa budziła ogromną ciekawość a z drugiej wszyscy zastanawiali się czy Bawarczycy chcą rzeczywiście robić konkurencję swojemu sportowemu S 1000 RR. Sprawa wyjaśniła się całkiem niedawno.

Niemcy na Intermocie pokazali wreszcie swojego 6-cylindrowca. Jest to następca K 1300 LT czyli turystycznego żaglowca z szachownicą. Nowy model nosi nazwę K 1600 GT. Ma też bardziej luksusową odmianę GTL. Jest to oczywiście napakowany elektroniką niczym Star Trek Voyager dalekobieżny turystyk. Wyposażenie tego krążownika obejmuje:
E-Gas (system ride-by-wire)
trzy tryby jazdy (na deszcz, w trasie, i dynamic)
zintegrowany ABS
kontrola trakcji DTC
zawieszenia paralever i duolever
elektronicznie sterowana regulacja zawieszenia drugiej generacji ESA II
mega nowowść czyli adaptacyjna lampa doświetlająca trasę w pochyleniach (współpracuje z xenonową lampą)
multifunkcyjny kokpit z systemem audio (bluetooth, mp3, iPod, gniazdo USB)
system nawigacyjny (zintegrowany stelaż do nawigacji motocyklowej Garmin)
Oczywiście oprócz tego konstrukcja sprzyjająca turystyce, megawygodne kanapy, pojemny system bagażowy i inne fajerwerki znane z poprzednich modeli turystycznych Beemek. Całości dopełnia naturalnie bardzo mocny 6-cylindrowy rzędowy silnik rozwijający 160 kucyków i 175 Nm momentu obrotowego (70% z tego czyli około 122 Nm jest dostępne już od 1500 obr/min).

 
 SILNIK  Rzędowy 6-Cylindrowy, chłodzony cieczą DOHC
 POJEMNOŚĆ  1649 CM3
 SKOK TŁOKA/ŚREDNICA CYLINDRA
 72.0 x 67.5 mm
 ZASILANIE  Wtrysk BMS-X 52 mm
 STOPIEŃ SPRĘŻANIA
 12.2:1
 MOC  
 118 kW {160 KM} przy 7,750 rpm
 MOMENT OBR.
 175 Nm / 5,250 rpm
 RAMA
 aluminiowa
 SPRZĘGŁO  hydraulicznie sterowane wielotarczowe mokre
 DŁUGOŚĆ (GTL)
 2324 mm (2489)
 WYSOKOŚĆ
 1115 mm
 SZEROKOŚĆ
 1000 mm
 WYSOKOŚĆ SIODŁA (GTL)
 780-830 mm (750-780 mm)
 ROZSTAW OSI
 1618 mm
 MASA (GTL)
319 bez kufrów (348 z całym zestawem kufrów)
 POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA (GTL)
 24 L (26,5 l)
 ZAWIESZENIE PRZÓD
Duolever
 ZAWIESZENIE TYŁ
Paralever bezstopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny
 HAMULCE PRZÓD
dwie  tarcze o śr. 320 mm, radialne zaciski 4-tłoczkowe ABS
 HAMULCE TYŁ
jedna tarcza o śr 320 mm, 2-tłoczkowy zacisk ABS


BMW K1600 GT_GTL 99.jpg
Zobacz również:
REKLAMA