Niemcy na Intermocie pokazali wreszcie swojego 6-cylindrowca. Jest to następca K 1300 LT czyli turystycznego żaglowca z szachownicą. Nowy model nosi nazwę K 1600 GT. Ma też bardziej luksusową odmianę GTL. Jest to oczywiście napakowany elektroniką niczym Star Trek Voyager dalekobieżny turystyk. Wyposażenie tego krążownika obejmuje:
E-Gas (system ride-by-wire)
trzy tryby jazdy (na deszcz, w trasie, i dynamic)
zintegrowany ABS
kontrola trakcji DTC
zawieszenia paralever i duolever
elektronicznie sterowana regulacja zawieszenia drugiej generacji ESA II
mega nowowść czyli adaptacyjna lampa doświetlająca trasę w pochyleniach (współpracuje z xenonową lampą)
multifunkcyjny kokpit z systemem audio (bluetooth, mp3, iPod, gniazdo USB)
system nawigacyjny (zintegrowany stelaż do nawigacji motocyklowej Garmin)
Oczywiście oprócz tego konstrukcja sprzyjająca turystyce, megawygodne kanapy, pojemny system bagażowy i inne fajerwerki znane z poprzednich modeli turystycznych Beemek. Całości dopełnia naturalnie bardzo mocny 6-cylindrowy rzędowy silnik rozwijający 160 kucyków i 175 Nm momentu obrotowego (70% z tego czyli około 122 Nm jest dostępne już od 1500 obr/min).
SILNIK | Rzędowy 6-Cylindrowy, chłodzony cieczą DOHC |
POJEMNOŚĆ | 1649 CM3 |
SKOK TŁOKA/ŚREDNICA CYLINDRA |
72.0 x 67.5 mm |
ZASILANIE | Wtrysk BMS-X 52 mm |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA |
12.2:1 |
MOC |
118 kW {160 KM} przy 7,750 rpm |
MOMENT OBR. |
175 Nm / 5,250 rpm |
RAMA |
aluminiowa |
SPRZĘGŁO | hydraulicznie sterowane wielotarczowe mokre |
DŁUGOŚĆ (GTL) |
2324 mm (2489) |
WYSOKOŚĆ |
1115 mm |
SZEROKOŚĆ |
1000 mm |
WYSOKOŚĆ SIODŁA (GTL) |
780-830 mm (750-780 mm) |
ROZSTAW OSI |
1618 mm |
MASA (GTL) |
319 bez kufrów (348 z całym zestawem kufrów) |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA (GTL) |
24 L (26,5 l) |
ZAWIESZENIE PRZÓD |
Duolever |
ZAWIESZENIE TYŁ |
Paralever bezstopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny |
HAMULCE PRZÓD |
dwie tarcze o śr. 320 mm, radialne zaciski 4-tłoczkowe ABS |
HAMULCE TYŁ |
jedna tarcza o śr 320 mm, 2-tłoczkowy zacisk ABS |
