Cross Runner to połączenie adventure bike'a z uniwersalnym miejskim wojownikiem. Ma być w sam raz dla osób, które nie mogą się zdecydować czy wolą endurowego Transalpa czy szosową CBF-kę. Hondzie zostało chyba za dużo silników od poprzedniej VFR-y bo nie dość, że VFR800 wciąż jest w sprzedaży to Cross Runner też jest zasilany tą jednostką. Może po prostu Honda bezkrytycznie podchodzi do tego silnika. W każdym razie Cross Runner to V4 z systemem V-TEC. Cross Runner wydaje się trochę przyciężki (240 kg), a jego design nieco kontrowersyjny, ale wciąż może być sporym hitem.
Silnik |
Chłodzony cieczą, 4-suwowy, V4 DOHC, 16 zaworów |
Układ zasilania | wtrysk paliwa PGM-FI: φ36 mm |
Pojemność |
782 cm³ |
Rozrusznik/Zapłon | Elektryczny/Elektroniczny |
Średnica x skok tłoka | 72.0 x 48 mm |
Stopień sprężania | 11.6:1 |
Moc max. |
102 KM (74.9 kW) przy 10000 obr/min |
Moment obr. |
72.8 Nm przy 9500 obr/min |
Przeniesienie napędu | łańcuch O-ring |
Sprzęgło | hydraulicznie sterowane wielotarczowe mokre |
Rama | aluminiowa |
Kąt pochylenia główki ramy/Wyprzedzenie | 25.45° / 96 mm |
Skok przedniego zawieszenia |
165 mm |
Skok Tylnego zawieszenia |
145 mm |
Opony, przód // tył | 120/70-17 // 180/55-17 |
Przednie zawieszenie | 43 mm, widelec teleskopowy, z bezstopniową regulacją napięcia sprężyn |
Tylne zawieszenie | amortyzator centralny w systemie Pro-Link 7-stopniowa regulacja napięcia wstępnego sprężyny i bezstopniowa regulacja tłumienia odbicia |
Hamulce przednie | dwie pływające tarcze o średnicy 296 mm. Zaciski 3-tłoczkowe i C-ABS |
Hamulce tylne | tarcza o średnicy 256 mm dwutłoczkowy zacisk i C-ABS |
Wymiary (D x S x W) | 2130 x 799 x 1243 mm |
Rozstaw osi | 1464 mm |
Pojemność zbiornika paliwa | 21 l |
wysokość siedzenia |
816 |
Masa pojazdu |
240.5 kg |

Honda CBR 600 wielu ludziom kojarzy się bardzo pozytywnie bowiem sportowe Hondy z literką F na końcu wożą motocyklistów na całym świecie do tej pory. Honda postanowiła wrócić do koncepcji uniwersalnej maszyny z lekko sportowym zacięciem. Szansa na bestseller? Zapowiada się nieźle, ale czy klienci nie będą woleć mocniejszej i bardziej agresywnej RR-ki?
Silnik |
Chłodzony cieczą,4-suwowy, rzędowy 4-cylindrowy, DOHC, 16 zaworów |
Układ zasilania | wtrysk paliwa PGM-FI: φ36 mm |
Pojemność |
599 cm³ |
Rozrusznik/Zapłon | Elektryczny/Elektroniczny |
Średnica x skok tłoka | 67.0 x 42.5 mm |
Stopień sprężania | 12:1 |
Moc max. |
102 KM (75 kW) przy 12000 obr/min |
Moment obr. |
64 Nm przy 10500 obr/min |
Przeniesienie napędu | łańcuch |
Sprzęgło | wielotarczowe mokre |
Rama | aluminiowa |
Kąt pochylenia główki ramy/Wyprzedzenie | 25° / 99 mm |
Opony, przód // tył | 120/70 ZR17M/C // 180/55 ZR17M/C |
Przednie zawieszenie | 41 mm, widelec USD z regulacją napięcia wstępnego |
Tylne zawieszenie | pojedynczy amortyzator z regulacją napięcia wstępnego |
Hamulce przednie | dwie tarcze o średnicy 296 mm. Zaciski 3-tłoczkowe C-ABS |
Hamulce tylne | tarcza o średnicy 240 mm 1-tłoczkowy zacisk |
Wymiary (D x S x W) | 2150 x 740 x 1150 mm |
Rozstaw osi | 1437 mm |
Wysokość siedzenia | 800 mm |