Nowości Honda część 2

Zapowiadany koncept V4 jest sporym zaskoczeniem gdyż to co Honda pokazała w Mediolanie to połączenie enduro i motocykla uniwersalnego na bazie dobrze znanego silnika od VFR800. Natomiast powrót CBR 600F to coś dla fanów łagodniejszej werjki ściga.

Cross Runner to połączenie adventure bike'a z uniwersalnym miejskim wojownikiem. Ma być w sam raz dla osób, które nie mogą się zdecydować czy wolą endurowego Transalpa czy szosową CBF-kę. Hondzie zostało chyba za dużo silników od poprzedniej VFR-y bo nie dość, że VFR800 wciąż jest w sprzedaży to Cross Runner też jest zasilany tą jednostką. Może po prostu Honda bezkrytycznie podchodzi do tego silnika. W każdym razie Cross Runner to V4 z systemem V-TEC. Cross Runner wydaje się trochę przyciężki (240 kg), a jego design nieco kontrowersyjny, ale wciąż może być sporym hitem.

 
Silnik
 Chłodzony cieczą, 4-suwowy, V4 DOHC, 16 zaworów
 Układ zasilania  wtrysk paliwa PGM-FI: φ36 mm
 Pojemność
 782 cm³
 Rozrusznik/Zapłon  Elektryczny/Elektroniczny
 Średnica x skok tłoka  72.0 x 48 mm
 Stopień sprężania  11.6:1
 Moc max.
 102 KM (74.9 kW) przy 10000 obr/min
 Moment obr.
 72.8 Nm przy 9500 obr/min
 Przeniesienie napędu  łańcuch O-ring
 Sprzęgło  hydraulicznie sterowane wielotarczowe mokre
 Rama  aluminiowa
 Kąt pochylenia główki ramy/Wyprzedzenie  25.45° / 96 mm
Skok przedniego zawieszenia
165 mm
Skok Tylnego zawieszenia
145 mm
 Opony, przód // tył  120/70-17 // 180/55-17
 Przednie zawieszenie  43 mm, widelec teleskopowy, z bezstopniową regulacją napięcia sprężyn
 Tylne zawieszenie  amortyzator centralny w systemie Pro-Link 7-stopniowa regulacja napięcia wstępnego sprężyny i bezstopniowa regulacja tłumienia odbicia
 Hamulce przednie  dwie pływające tarcze o średnicy 296 mm. Zaciski 3-tłoczkowe i C-ABS
 Hamulce tylne  tarcza o średnicy 256 mm dwutłoczkowy zacisk i C-ABS
 Wymiary (D x S x W)  2130 x 799 x 1243 mm
 Rozstaw osi  1464 mm
 Pojemność zbiornika paliwa  21 l
 wysokość siedzenia
 816
Masa pojazdu
240.5 kg
 
cross runner 8.jpg

Honda CBR 600 wielu ludziom kojarzy się bardzo pozytywnie bowiem sportowe Hondy z literką F na końcu wożą motocyklistów na całym świecie do tej pory. Honda postanowiła wrócić do koncepcji uniwersalnej maszyny z lekko sportowym zacięciem. Szansa na bestseller? Zapowiada się nieźle, ale czy klienci nie będą woleć mocniejszej i bardziej agresywnej RR-ki?

CBR 600 F 9.jpg

 

Silnik
 Chłodzony cieczą,4-suwowy, rzędowy 4-cylindrowy, DOHC, 16 zaworów
 Układ zasilania  wtrysk paliwa PGM-FI: φ36 mm
 Pojemność
 599 cm³
 Rozrusznik/Zapłon  Elektryczny/Elektroniczny
 Średnica x skok tłoka  67.0 x 42.5 mm
 Stopień sprężania  12:1
 Moc max.
 102 KM (75 kW) przy 12000 obr/min
 Moment obr.
 64 Nm przy 10500 obr/min
 Przeniesienie napędu  łańcuch
 Sprzęgło  wielotarczowe mokre
 Rama aluminiowa
 Kąt pochylenia główki ramy/Wyprzedzenie  25° / 99 mm
 Opony, przód // tył  120/70 ZR17M/C // 180/55 ZR17M/C
 Przednie zawieszenie  41 mm, widelec USD z regulacją napięcia wstępnego
 Tylne zawieszenie  pojedynczy amortyzator z regulacją napięcia wstępnego
 Hamulce przednie  dwie tarcze o średnicy 296 mm. Zaciski 3-tłoczkowe C-ABS
 Hamulce tylne  tarcza o średnicy 240 mm 1-tłoczkowy zacisk
 Wymiary (D x S x W)  2150 x 740 x 1150 mm
 Rozstaw osi  1437 mm
Wysokość siedzenia 800 mm

 

CBR 600 F 6.jpg

Zobacz również:
REKLAMA