REKLAMA

Nowości Yamahy 2013

FJR 1300 to wysłużony turystyk który już od kilku lat dramatycznie domagał się modernizacji. Ten czas nadszedł i oto mamy nowego FJR-a 1300A/AS. Czy ma szanse z konkurencją?

FJR1300 z mniejszymi lub większymi zmianami pozostaje w pierwotnej formie już ponad dekadę. Nadszedł więc czas aby mocno go odświeżyć. W 2013 na drogi wyjedzie nowa FJR1300A/AS. Co w niej nowego?

Oprócz ewolucji stylistycznej przyszedł czas na małą rewolucję technologiczną. Silnik przeszedł niewielką modernizację (poprawiono charakterystykę i wyciśnięto dodatkowe 3,5 KM). Dołożono mu system sterowania przepustnicą YCC-T, dwie mapy charakterystyki silnika (T-Touring i S-Sport), system zmiany biegów bez sprzęgła YCC-S (system również został odświeżony - jest dostępny tylko w wersji AS), kontrolę trakcji TCS, tempomat (działa na biegach 3-5 w zakresie prędkości 50 km/h do 180 km/h). System elektrycznej regulacji szyby został poprawiony (będzie szybciej i trwalej) Nowa owiewka i lampa z systemem LED. Yamaha wzięła się również za zawieszenia i tak wersja A ma mocno odświeżony tradycyjny widelec (nowe bebechy), a wersja AS dostanie jeszcze bardziej wypasiony widelec Upside-Down z elektroniczną regulacją. Nowe są też przełączniki na kierownicy i zegary. Tak jak w poprzedniej wersji w standardowym wyposażeniu będą kufry w kolorze motocykla. Niestety mimo tylu zmian Yamaha wciąż nie zdecydowała się dołożyć 6 biegu do 5-biegowej skrzyni.

3.jpg
28.jpg


2.jpg
19.jpg
32.jpg


Gama XJ dostała nowy zestaw zegarów, nowe kolory i kilka świeżych detali stylistycznych (panele boczne, przezroczyste kierunkowskazy, uchwyty dla pasażera itd). Technicznie motocykl pozostał bez zmian.

5.jpg
4.jpg
30.jpg


27.jpg
26.jpg
24.jpg


20.jpg
2.jpg
13.jpg

zobacz galerię

Zobacz również:
Zdjęcia szpiegowskie nowego KTM RC 390 odsłaniają rąbka tajemnicy na temat tego motocykla. Pojawi się kolorowy wyświetlacz, zniknie dziób, ale pojemność silnika nie zmieni się.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA