Nowości Yamahy 2013

FJR 1300 to wysłużony turystyk który już od kilku lat dramatycznie domagał się modernizacji. Ten czas nadszedł i oto mamy nowego FJR-a 1300A/AS. Czy ma szanse z konkurencją?

FJR1300 z mniejszymi lub większymi zmianami pozostaje w pierwotnej formie już ponad dekadę. Nadszedł więc czas aby mocno go odświeżyć. W 2013 na drogi wyjedzie nowa FJR1300A/AS. Co w niej nowego?

Oprócz ewolucji stylistycznej przyszedł czas na małą rewolucję technologiczną. Silnik przeszedł niewielką modernizację (poprawiono charakterystykę i wyciśnięto dodatkowe 3,5 KM). Dołożono mu system sterowania przepustnicą YCC-T, dwie mapy charakterystyki silnika (T-Touring i S-Sport), system zmiany biegów bez sprzęgła YCC-S (system również został odświeżony - jest dostępny tylko w wersji AS), kontrolę trakcji TCS, tempomat (działa na biegach 3-5 w zakresie prędkości 50 km/h do 180 km/h). System elektrycznej regulacji szyby został poprawiony (będzie szybciej i trwalej) Nowa owiewka i lampa z systemem LED. Yamaha wzięła się również za zawieszenia i tak wersja A ma mocno odświeżony tradycyjny widelec (nowe bebechy), a wersja AS dostanie jeszcze bardziej wypasiony widelec Upside-Down z elektroniczną regulacją. Nowe są też przełączniki na kierownicy i zegary. Tak jak w poprzedniej wersji w standardowym wyposażeniu będą kufry w kolorze motocykla. Niestety mimo tylu zmian Yamaha wciąż nie zdecydowała się dołożyć 6 biegu do 5-biegowej skrzyni.

3.jpg
28.jpg


2.jpg
19.jpg
32.jpg


Gama XJ dostała nowy zestaw zegarów, nowe kolory i kilka świeżych detali stylistycznych (panele boczne, przezroczyste kierunkowskazy, uchwyty dla pasażera itd). Technicznie motocykl pozostał bez zmian.

5.jpg
4.jpg
30.jpg


27.jpg
26.jpg
24.jpg


20.jpg
2.jpg
13.jpg

zobacz galerię

Zobacz również:
Speed Triple 1200 RR, mimo zadziornego przydomka, nie będzie raczej typowym sportbike'iem – tę cechę producent pozostawia nowej Daytonie. Częściowa owiewka i okrągły reflektor nadadzą motocyklowi sznytu retro.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA