[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
5.0

Nowości i prototypy Peugeota na 2019 rok

Podczas targów Mondial w Paryżu Peugeot zaprezentował kilka ciekawych maszyn. Wśród nich znalazł się elektryczny trójkołowiec i prototypowy samochodo-skuter.

Pulsion 125

Zaprezentowany podczas targów Mondial w Paryżu najnowszy model Francuzów nosi nazwę Pulsion. Nazwa ta oznacza po francusku „napęd”. Peugeot od zawsze na poważnie podchodzi do rynku skuterów, nie dziwi więc, że Pulsion to maszyna mocna i nieźle wyposażona. 

REKLAMA

Pulsion 125 w skrócie:

  • Silnik: 125 cm3, 14,6 KM, 11,9 Nm (nowa technologia PowerMotion)
  • Światła LED
  • ABS
  • Kolorowy wyświetlacz TFT
  • System bezkluczykowy
  • Opcja Find-Me w pilocie pomagająca odnaleźć skuter na parkingu
  • i-Connect daje możliwość połączenia się ze smartfonem (funkcja inspirowana systemem i-Cockpit z samochodów)
  • Ogromny schowek pod siedzeniem zmieści integralny kask
  • Czujnik awaryjnego hamowania włączający światła ostrzegawcze
  • Możliwość odbierania połączeń i wiadomości, a także powiadomień z mediów społecznościowych w trakcie jazdy
  • Obsługa komputera pokładowego przyciskami na kierownicy

Pulsion dostępny będzie w dwóch wersjach – Allure (z wyższą przednią szybą) i RS (w sportowej stylizacji). Skuter trafi do sprzedaży wiosną 2019 roku.

 

ZOBACZ TEŻ: Najważniejsze i najciekawsze nowości motocyklowe 2019

 

Hybrydowy prototyp Eu-Live - pół samochód, pół skuter

EU-Live to pojazd łączący zalety samochodu i motocykla. Jest wąski jak jednoślad, ale ma kabinę, drzwi, szybę i wycieraczki. Intrygujący wyglądem projekt to propozycja Peugeota skierowana do osób ceniących bezpieczeństwo i wygodę.

Hybrydę napędza jednocylindrowy silnik spalinowy o mocy 42 KM i elektryczny silnik generujący 10,5 kW. Ładowanie akumulatorów następuje podczas hamowania, dzięki funkcji odzyskiwania energii. Uchylane prostopadle do konstrukcji drzwi pozwalają na parkowanie pojazdu w bardzo ciasnych miejscach. W ogrzewanej kabinie znajduje się miejsce dla kierowcy i pasażera.

EU-Live wyglądem przypomina statek kosmiczny, który przed chwilą przyleciał z innej planety. Póki co to prototyp. Biorąc jednak pod uwagę dawno zapomniany projekt motocykla z dachem - BMW C1 - wątpimy, że EU-Live odniesie sukces na rynku motocyklowym.

 

ZOBACZ TEŻ: Peugeot wznawia produkcję motocykli

 

E-Metropolis

Podczas paryskich targów Peugeot zaprezentował pierwszy na świecie trójkołowy motocykl z napędem elektrycznym. Póki co E-Metropolis to prototyp, ale Francuzi wiążą z nim poważne plany. Rynek trójkołowców rozwija się. Kilka dni temu posłowie poparli projekt ustawy o zmianach w ruchu drogowym. Już niedługo posiadacze kat. B od 3 lat będą mogli poruszać się legalnie trójkołowcami. Nic dziwnego, że producenci tacy jak Peugeot, Yamaha czy Can-Am inwestują w trajki.

Elektrycznego Metropolisa napędza zasilany bateriami silnik generujący 36 kW. Moc ta gwarantuje prędkość maksymalną na poziomie 135 km/h. Akumulatory odpowiadające za zasilanie pozwolą na przejechanie nawet 200 km. Co ciekawe producent gwarantuje, że ich naładowanie od 0 do 80% potrwa nie dłużej niż 4 godziny. Niezły wynik! Czekamy na oficjalną premierę i pełną specyfikację techniczną. 

 

Metropolis edycja limitowana

Czy wiedziałeś, że Peugeot Motocycles istnieje na rynku od 120 lat? W 1898 roku wyprodukowany został pierwszy jednoślad Puegeot z silnikiem Dion-Bouton. Francuzi postanowili uczcić okrągły jubileusz i wyprodukowali limitowaną edycję trójkołowego skutera. Metropolis w wersji "120 years" naszpikowany został sporą ilością bajerów. Najbardziej zaskoczyły nas kamery pokładowe z przodu i z tyłu. Peugeot twierdzi, że to pierwsza maszyna tego typu wyposażona w kamery. Dzięki urządzeniom możliwe jest nagrywanie drogi podczas jazdy. To takie wbudowane "GoPro". Ciekawe dlaczego nie wpadł na to jeszcze żaden inny producent motocykli? W nowych samochodach to przecież norma.

Dodatkowo Metropolis w wersji 120 years został wyposażony w:

  • Silnik: Euro4, 400 cm3, LFE (Low Friction Efficiency), PowerMotion
  • System bezkluczykowy
  • Czujnik awaryjnego hamowania włączający światła ostrzegawcze
  • Czujnik niedopompowanych opon (kontrolka w kokpicie)
  • Gniazdo USB
  • Światła do jazdy dziennej
  • Emblematy limitowanej edycji 120 years
  • Specjalne malowanie Dark Blue (zaczerpnięte z samochodu Peugeot 508)
  • Aluminiowe podesty

 

E-Ludix

Peugeot wskrzesza Ludixa. Moda na ekologie trwa w najlepsze, więc maszyna dostała nowy, bardziej ekologiczny silnik! E-Ludix to drugi elektryczny skuter w ofercie Francuzów (pierwszy to "2.0"). 

Elektryczna jednostka napędowa odpowiada spalinowej 50 cm3 więc do jazdy Ludixem wystarczy 14 lat i prawko AM. Maksymalna prędkość jaką rozwija E-Ludix wynosi 45 km/h (ze względu na przepisy). Moc? 3kW czyli około 4KM. To niewiele, ale do jazdy po mieście wystarczy.

Silnik E-Ludixa zasilają akumulatory pochodzące od firmy Bosch. Podobnie jak w Peugeot-cie 2.0 istnieje możliwość ich wyjmowania. To wygodna funkcja dzięki której podładujesz baterie w domu lub w pracy. Zasięg na poziomie 50 km to słaby wynik, ale nie jest taki zły biorąc pod uwagę, że ładowanie akumulatorów od 0 do 100% trwa zaledwie 3 godziny. 

zobacz galerię

Zobacz również:
Tak, tak, to wcale nie jest żart. 25 lat temu, w listopadzie 1994 roku, na rynku pojawił się pierwszy numer „Motocykla”. Przez tych 300 miesięcy świat przyspieszył, podobnie jak współczesne motocykle. Przez 2,5 dekady przygotowaliśmy dla Ciebie 299 numerów naszego magazynu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij