Pulsion 125
Zaprezentowany podczas targów Mondial w Paryżu najnowszy model Francuzów nosi nazwę Pulsion. Nazwa ta oznacza po francusku „napęd”. Peugeot od zawsze na poważnie podchodzi do rynku skuterów, nie dziwi więc, że Pulsion to maszyna mocna i nieźle wyposażona.
Pulsion 125 w skrócie:
- Silnik: 125 cm3, 14,6 KM, 11,9 Nm (nowa technologia PowerMotion)
- Światła LED
- ABS
- Kolorowy wyświetlacz TFT
- System bezkluczykowy
- Opcja Find-Me w pilocie pomagająca odnaleźć skuter na parkingu
- i-Connect daje możliwość połączenia się ze smartfonem (funkcja inspirowana systemem i-Cockpit z samochodów)
- Ogromny schowek pod siedzeniem zmieści integralny kask
- Czujnik awaryjnego hamowania włączający światła ostrzegawcze
- Możliwość odbierania połączeń i wiadomości, a także powiadomień z mediów społecznościowych w trakcie jazdy
- Obsługa komputera pokładowego przyciskami na kierownicy
Pulsion dostępny będzie w dwóch wersjach – Allure (z wyższą przednią szybą) i RS (w sportowej stylizacji). Skuter trafi do sprzedaży wiosną 2019 roku.
![]() |
|
![]() |
![]() |
ZOBACZ TEŻ: Najważniejsze i najciekawsze nowości motocyklowe 2019
Hybrydowy prototyp Eu-Live - pół samochód, pół skuter
EU-Live to pojazd łączący zalety samochodu i motocykla. Jest wąski jak jednoślad, ale ma kabinę, drzwi, szybę i wycieraczki. Intrygujący wyglądem projekt to propozycja Peugeota skierowana do osób ceniących bezpieczeństwo i wygodę.
Hybrydę napędza jednocylindrowy silnik spalinowy o mocy 42 KM i elektryczny silnik generujący 10,5 kW. Ładowanie akumulatorów następuje podczas hamowania, dzięki funkcji odzyskiwania energii. Uchylane prostopadle do konstrukcji drzwi pozwalają na parkowanie pojazdu w bardzo ciasnych miejscach. W ogrzewanej kabinie znajduje się miejsce dla kierowcy i pasażera.
EU-Live wyglądem przypomina statek kosmiczny, który przed chwilą przyleciał z innej planety. Póki co to prototyp. Biorąc jednak pod uwagę dawno zapomniany projekt motocykla z dachem - BMW C1 - wątpimy, że EU-Live odniesie sukces na rynku motocyklowym.
![]() |
ZOBACZ TEŻ: Peugeot wznawia produkcję motocykli
E-Metropolis
Podczas paryskich targów Peugeot zaprezentował pierwszy na świecie trójkołowy motocykl z napędem elektrycznym. Póki co E-Metropolis to prototyp, ale Francuzi wiążą z nim poważne plany. Rynek trójkołowców rozwija się. Kilka dni temu posłowie poparli projekt ustawy o zmianach w ruchu drogowym. Już niedługo posiadacze kat. B od 3 lat będą mogli poruszać się legalnie trójkołowcami. Nic dziwnego, że producenci tacy jak Peugeot, Yamaha czy Can-Am inwestują w trajki.
Elektrycznego Metropolisa napędza zasilany bateriami silnik generujący 36 kW. Moc ta gwarantuje prędkość maksymalną na poziomie 135 km/h. Akumulatory odpowiadające za zasilanie pozwolą na przejechanie nawet 200 km. Co ciekawe producent gwarantuje, że ich naładowanie od 0 do 80% potrwa nie dłużej niż 4 godziny. Niezły wynik! Czekamy na oficjalną premierę i pełną specyfikację techniczną.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Metropolis edycja limitowana
Czy wiedziałeś, że Peugeot Motocycles istnieje na rynku od 120 lat? W 1898 roku wyprodukowany został pierwszy jednoślad Puegeot z silnikiem Dion-Bouton. Francuzi postanowili uczcić okrągły jubileusz i wyprodukowali limitowaną edycję trójkołowego skutera. Metropolis w wersji "120 years" naszpikowany został sporą ilością bajerów. Najbardziej zaskoczyły nas kamery pokładowe z przodu i z tyłu. Peugeot twierdzi, że to pierwsza maszyna tego typu wyposażona w kamery. Dzięki urządzeniom możliwe jest nagrywanie drogi podczas jazdy. To takie wbudowane "GoPro". Ciekawe dlaczego nie wpadł na to jeszcze żaden inny producent motocykli? W nowych samochodach to przecież norma.
Dodatkowo Metropolis w wersji 120 years został wyposażony w:
- Silnik: Euro4, 400 cm3, LFE (Low Friction Efficiency), PowerMotion
- System bezkluczykowy
- Czujnik awaryjnego hamowania włączający światła ostrzegawcze
- Czujnik niedopompowanych opon (kontrolka w kokpicie)
- Gniazdo USB
- Światła do jazdy dziennej
- Emblematy limitowanej edycji 120 years
- Specjalne malowanie Dark Blue (zaczerpnięte z samochodu Peugeot 508)
- Aluminiowe podesty
![]() |
E-Ludix
Peugeot wskrzesza Ludixa. Moda na ekologie trwa w najlepsze, więc maszyna dostała nowy, bardziej ekologiczny silnik! E-Ludix to drugi elektryczny skuter w ofercie Francuzów (pierwszy to "2.0").
Elektryczna jednostka napędowa odpowiada spalinowej 50 cm3 więc do jazdy Ludixem wystarczy 14 lat i prawko AM. Maksymalna prędkość jaką rozwija E-Ludix wynosi 45 km/h (ze względu na przepisy). Moc? 3kW czyli około 4KM. To niewiele, ale do jazdy po mieście wystarczy.
Silnik E-Ludixa zasilają akumulatory pochodzące od firmy Bosch. Podobnie jak w Peugeot-cie 2.0 istnieje możliwość ich wyjmowania. To wygodna funkcja dzięki której podładujesz baterie w domu lub w pracy. Zasięg na poziomie 50 km to słaby wynik, ale nie jest taki zły biorąc pod uwagę, że ładowanie akumulatorów od 0 do 100% trwa zaledwie 3 godziny.
![]() |
|
![]() |
![]() |