Nowy Benelli TnT 899 już w salonach. Niestety, póki co nie naszych

Nowa wersja kultowego niegdyś Benelli TnT 899 trafia do salonów. Niestety, na razie tylko w Chinach, choć nie jest wykluczone, że zobaczymy ten motocykl także w Europie.

Model TnT 899, zaprezentowany w roku 2004 najłatwiej opisać jednym słowem – ambiwalentny. Z jednej strony był to bowiem prawdziwy diabeł – miał fantastyczny, żywiołowy silnik, znakomicie się prowadził i wyglądał jak milion dolarów. Z drugiej – cierpiał na dziesiątki bolączek, które sprawiały, że część właścicieli więcej czasu spędzała w serwisach niż na drogach.

Dziś dawnych TnT 899 pozostało bardzo niewiele, a aktualny właściciel Benelli doskonale zdaje sobie sprawę, że ludzki mózg ma skłonność do zapamiętywania tylko pozytywnych emocji. Do oferty wchodzi więc nowy TnT 899, na razie tylko na rynku chińskim, ale niewykluczone, że trafi on także do Europy, bo sprzedaż motocykli o takiej pojemności jest póki co w Państwie Środka śladowa.

Benelli TnT 899Benelli

Nowy TnT 899 ma ze starym bardzo wiele wspólnego – już na pierwszy rzut oka widać, że stylistycznie nowy model całymi garściami czerpie ze swojego poprzednika. Niewiele zmienił się także silnik, co jest zrozumiałe, bo poprzednia konstrukcja zbudowana jeszcze w Pesaro, była bardzo udana. Nowy TnT 899 również będzie napędzany więc trzycylindrową rzędówką o mocy 118 KM i momencie 88 Nm, choć pojemność nieznacznie spadła – z 899 cm3 do 898 cm3.

Benelli TnT 899Benelli

Nowy TNT 899 waży 210 kg. Zbiornik paliwa ma pojemność 15,5 litra, co w przypadku nakeda jest wartością akceptowalną. W kwestii zawieszenia – przód oparto na widelcu upside-down, z tyłu pracuje amortyzator centralny z regulacją napięcia wstępnego i odbicia. Koła mają średnicę 17 cali, zaś rozstaw osi to 1440 mm. Kanapa umieszczona jest na wysokości 820 mm.

Benelli nie podaje jaki typ ramy zostanie zastosowany w tym modelu, ale ze zdjęć można wywnioskować, że będzie to konstrukcja rurowa. Tradycyjnie dla Benelli z rur wykonany będzie także wahacz. W tej chwili wiadomo, że silnik nowego TnT 899 nie spełnia europejskich norm czystości spalin, ale niewykluczone, że Qianjiang pracuje także nad tym.

Benelli TnT 899Benelli

Przeczytaj także: Benelli TnT 899 na targach w Chinach.

Zobacz również:
REKLAMA