[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
4.1

Nowy Gold Wing 2018

Na premierę nowego Goldasa czekaliśmy aż 16 lat - było warto. Odbyła się na wczorajszych targach EICMA. Honda naprawdę się postarała wypuszczając całkiem nowy, odmieniony, lżejszy, mocniejszy i ekonomiczniejszy motocykl. Legenda powraca we wspaniałym stylu. 

Gold Wing 2018 został zaprojektowany od podstaw. Co to oznacza? Całkiem nowy silnik, ramę i zawieszenie. Ostatnią wersję wyeliminowała norma Euro4. Jednostka napędowa ma tą samą budowę co wcześniej - 6-cylindrowy boxer 1833 cm3. Zastosowano w nim jednak system Unicam, czyli obsługa głowicy za pomocą jednego wałka rozrządu. Ponadto na każdy cylinder przypadają 4 zawory. Jesteśmy ciekawi jak Hondzie udało się osiągnąć niższą wagę silnika, powiększając moc i ulepszając jego ekonomię o 20%.

Generuje 126KM przy 5,500 obr/min i 170Nm przy 4,500 obr/min. Według danych technicznych pali jedynie 5,6l na 100km. Zmienne tryby jazdy pozwalają na ustawienie jednej z czterech opcji: Tour, Sport, Econ, Rain. Opcjonalnie będzie można również dokupić siedmiobiegową skrzynię DCT razem z systemem start-stop. Dzięki kilku zabiegom Goldas zaoszczędził na wadze – 365kg w standardowej wersji, a w najbogatszej z DCT – 383kg. To aż 48kg mniej w porównaniu do poprzedniego modelu.

REKLAMA

Sprawdź inne premiery z EICMA

Gold Wing GL 1500 Gold Wing GL1800 2016 Nowy model Gold Wing 2018


Naszą uwagę przykuło też przednie zawieszenie
. Amortyzacja kilkuset kilogramowego motocykla to nie lada wyzwanie. Nowością jest system, który działa na podobnej zasadzie jak zawieszenie Hossacka czy 
Duolever w BMW K 1200 S. To zaawansowana konstrukcja, majaca wielką zaletę: ogranicza nurkowanie przodu motocykla podczas hamowania.

Rozmiary motocykla nie uległy zmianom, to wciąż największy model z kolekcji Hondy. Gold Wing otrzymał nowoczesne, ostrzejsze linie i został wyposażony w rozbudowaną elektronikę. Kokpit to wielki kolorowy wyświetlacz, sterowany pokrętłem z baku lub z kierownicy. System bezkluczykowy zamyka kufry po oddaleniu się od motocykla. Kupując Goldasa otrzymasz 10 lat darmowej aktualizacji map w nawigacji.

Sprawdź film promujący:

Czy to początek nowej ery nowoczesnych i luksusowych rozwiązań w turystyce?

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Tak, tak, to wcale nie jest żart. 25 lat temu, w listopadzie 1994 roku, na rynku pojawił się pierwszy numer „Motocykla”. Przez tych 300 miesięcy świat przyspieszył, podobnie jak współczesne motocykle. Przez 2,5 dekady przygotowaliśmy dla Ciebie 299 numerów naszego magazynu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij