Nowy Moto Guzzi V7 2021. Więcej mocy i pojemności

V7, bodaj najpopularniejszy model włoskiego producenta. W wersji na rok 2021 otrzymał on silnik 850 cm3 z modelu V85, co oznacza większą moc.

Pierwszy model V7 wyjechał z fabryki w Mandello del Lario w 1967 roku. Od tamtej pory doczekał się niezliczonych modyfikacji, zarówno stylistycznych, jak i mechanicznych. Mimo tego nie stracił swojego charakteru i pozostaje jednym z najpopularniejszych modeli w ofercie producenta. W tym roku Moto Guzzi zdecydowało się na dość odważny krok - oprócz szeregu pomniejszych zmian, modelowi V7 zaaplikowano także przeszczep w postaci silnika z modelu V85TT.

Jeśli właśnie zaświeciły wam się oczy na myśl o 80 KM w niewielkim nakedzie, natychmiast studzimy ekscytację - w nowej V-siódemce koników jest tylko 65, ale to i tak oznacza wzrost mocy w stosunku do poprzednika o dobre 25%. Zwiększył się także maksymalny moment obrotowy - z 60 Nm zrobiły się 73 Nm dostępne przy 5000 obr/min. Co ważniejsze, 80% maksymalnego momentu obrotowego będzie dostępne przy 3000 obr/min.

Tak szczerze, spodziewaliśmy się, że w Mandello powstaną całkiem nowe motocykle wykorzystujące silnik z V85TT, ale zważywszy na gigantyczną popularność modelu V85, Moto Guzzi stało się trochę zakładnikiem własnego sukcesu i może zwyczajnie nie mieć mocy przerobowych na nowe modele.

Zobacz również - Moto Guzzi V85 TT

Nowy V7 to, rzecz jasna, nie tylko silnik. Podążając za trendami, producent wyposażył motocykl w oświetlenie led i, co może rozzłościć purystów, elektroniczne zegary. Ta cecha dotyczyć będzie jednak tylko wersji Stone. W drugiej - Special, pozostaną one analogowe. Zmieniła się także rama, którą wzmocniono, zapewne ze względu na konieczność zapewnienia odpowiedniej wytrzymałości i sztywności przy większym silniku.

Nowy jest układ wydechowy, który teraz poprowadzono w sposób nieco bardziej "okrągły". Zmodyfikowane zostały także podnóżki kierowcy i kanapa. Z tyłu zamontowano nowe amortyzatory progresywne Kayaby. Wał napędowy ma większą przekładnię główną, zaś tylny błotnik skrócono.

Moto Guzzi V7 oferowany będzie w dwóch wersjach: ascetycznym Stone z aluminiowymi kołami oraz wysmakowanym i przyozdobionym chromami Special, do którego trafią koła szprychowe. Stone dostępny będzie w kolorach czarnym, jasnoniebieskim i pomarańczowym, zaś Special w niebieskim i szarym. Cena na razie jest nieznana, ale szacujemy, że wyniesie około 40 tys. zł za wersję Stone i 42 tys. za wersję Special.

zobacz galerię

Zobacz również:
Futurystyczny skuter BMW CE 04 niewiele różni się od konceptu Definition CE04, pokazanego w ubiegłym roku. Napędzany prądem jednoślad, jak na pojazd miejski, ma całkiem przyzwoite parametry.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA