REKLAMA

Nowy Triumph Scrambler 1200 2021. Opis, dane techniczne, zdjęcia, cena

Unikalne detale, nienaganny styl i brytyjski wyścigowy sznyt – nowy Triumph Scrambler 1200 Steve McQueen Edition to najpiękniejsza wersja modelu Scrambler w historii, choć myśleliśmy, że nic już nie przebije wersji Bond Edition.

Nowy Triumph Scrambler 1200 nie otrzymał żadnych znaczących zmian. Trudno się temu dziwić – motocykl już w chwili swojej premiery w 2018 roku był bardzo udany, testy dowiodły jego funkcjonalności zarówno w terenie jak i na asfalcie. Nowy model w obu wersjach – XC i XE przede wszystkim dostosowano zatem do wymagań normy euro 5.

Na szczęście efektem tych zabiegów nie była kastracja mocy. Nowy Scrambler 1200 nadal z dwucylindrowego silnika o pojemności 1200 cm3 uzyskuje 90 KM i 110 Nm momentu obrotowego. Różnica między poprzednim a aktualnym modelem jest taka, że maksymalny moment obrotowy pojawia się przy nieco wyższych obrotach, zaś maksymalna moc przy nieco niższych.

Triumph Scrambler 1200 Steve McQueen EditionTriumph

Producent podłubał trochę przy układzie wydechowym, czego efektem jest niestety wzrost masy o kilka kg, ale też lepsza dystrybucja ciepła. Czytaj – wydech ma podobno nie grillować prawej nogi żywym ogniem. Ta przypadłość była bodaj największym problemem w poprzedniej wersji Triumpha Scramblera 1200.

W ubiegłym roku Hinckley pokazało limitowaną, ekskluzywną wersję Bond Edition. Mimo horrendalnej ceny, niebezpiecznie zbliżającej się do 100 tys. zł, motocykl wyprzedał się w mgnieniu oka. W tym roku zaproponowano równie spektakularną, choć nie tak kosmicznie drogą wersję McQueen Edition, inspirowaną legendarnym modelem TR6, na którym Steve McQueen skakał przez zasieki w filmie Wielka Ucieczka.

Triumph Scrambler 1200 Steve McQueen EditionTriumph

REKLAMA

REKLAMA

Triumph Scrambler 1200 McQueen Edition został zbudowany na bogatszej wersji wyposażeniowej XE. Wyróżnikiem są specjalne malowanie oraz pakiet unikalnych detali. Jak twierdzi producent, wersja ta przygotowana została we współpracy z rodziną McQueen. Zbudowanych zostanie zaledwie 1000 egzemplarzy wersji Scrambler 1200 w tej wersji.

Każdy z nich otrzyma tabliczkę z indywidualnym numerem egzemplarza. Wśród dokumentów dołączonych do motocykla znajdzie się także certyfikat autentyczności, z numerem VIN oraz podpisami dyrektora generalnego Triumpha, Nicka Bloora oraz Chada McQueena, syna Steve'a McQueena.

Triumph Scrambler 1200 Steve McQueen EditionTriumph

Zbiornik paliwa w wersji McQueen będzie pokryty brytyjską wyścigową zielenią (Competition Green), na jego bokach znajdą się wykonane ze szczotkowanego aluminium panele otoczone malowanymi ręcznie złotymi szparunkami. Na każdym baku znajdzie się także złote logo Triumph i specjalny emblemat. Wersja ta będzie wyposażona w aluminiowy, wysoki przedni błotnik. Choć to amelinium i tego nie pomalujesz, będzie on, podobnie jak zbiornik paliwa, pokryty brytyjską wyścigową zielenią.

Wersja McQueen Edition będzie ponadto wyposażona w chroniące silnik, sprzęgło i alternator gmole wykonane ze stali nierdzewnej, aluminiową osłonę chłodnicy z grawerowanym laserowo logo Triumph, a także specjalną brązową kanapę.

Triumph Scrambler 1200 Steve McQueen EditionTriumph

Wersja Steve McQueen Edition, oprócz ograniczonej dostępności, będzie mieć jedną poważną wadę – cenę, którą na polskiej stronie producenta ustalono na 75 900 zł.

Przeczytaj także: Triumph Scrambler 1200 - test

REKLAMA

Dane Techniczne Triumph Scrambler 1200 XC [XE]
Silnik: chłodzony cieczą, dwucylindrowy, czterosuwowy, rzędowy, dwa wałki wyrównoważające, rozrząd SOHC, wałek rozrządu napędzany łańcuchem, cztery zawory na cylinder, smarowanie z mokrą miską olejową, wtrysk paliwa, średnica gardzieli 2 x 44 mm, regulowany katalizator.
Elektryka: alternator 540 W, akumulator 12 V/10 Ah.
Przeniesienie napędu: mechanicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre z antyhoppingiem, skrzynia 6-biegowa, łańcuch.
Średnica cylindra x skok tłoka 97,6 x 80 mm
Pojemność skokowa 1200 cm3
Stopień sprężania 11:01
Moc maks. 90 KM (66,2 kW) przy 7250 obr/min
Maks. moment obrotowy 110 Nm przy 4500 obr/min
rama: rurowa ze stali.
Zawieszenia: przód – widelec upside-down, średnica goleni 45 [47] mm, regulowane napięcie wstępne sprężyn oraz tłumienie od- i dobicia, tył – dwuramienny wahacz z aluminium, dwa amortyzatory, regulowane napięcie wstępne sprężyny oraz tłumienie od- i dobicia.
Hamulce: przód – dwie tarcze, śr. 320 mm, zaciski 4-tłoczkowe, tył – jedna tarcza, śr. 255 mm, 2-tłoczkowy zacisk pływający, kontrola trakcji, ABS.
Koła szprychowe z aluminiowymi felgami
Rozmiary felg p/t 2,15 x 21 / 4,25 x 17
Rozmiary opon p/t 90/90 21 / 150/70 17
WYMIARY I MASY
Rozstaw osi 1530 [1570] m
Kąt główki ramy 64,2 [63,1]°
Wyprzedzenie 121 [129,2] mm
Skoki zawieszeń p/t 200 [250] / 200 [250] mm
Wysokość kanapy 840 [870] mm
Masa na sucho 205 [207] kg
Poj. zbiornika paliwa 16 l
Cena nieustalona

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Geny wersji S, ale ze zmienionym zawieszeniem, wyposażeniem i… bez adaptacyjnego tempomatu. KTM zaprezentował model Super Adventure R.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA