REKLAMA

Nowy Triumph Tiger 850 Sport

Te krok był logiczną konsekwencją dotychczasowych planów Triumpha. Do rodziny Tigerów dołączył kolejny motocykl Triumph Tiger 850 Sport. 

Triumph Tiger 850 Sport Fot: Triumph

Nowy Tiger 850 Sport ma ten sam silnik co najnowsza generacja modeli Tiger 900, choć jak zapewnia fabryka „850” ma odróżniać się od pozostałych modeli lepszym brzmieniem. W nowej jednostce sporo uwagi poświęcono charakterystyce, która ma być jeszcze przyjaźniejsza. Choć mocy jest tu nieznacznie mniej niż w "900", to powinna być ona łatwiejsza do opanowania szczególnie przez początkujących motocyklistów. Nowy Tiger 850 stawia na uniwersalność a nowy motocykl mam być mistrzem podczas dojazdów do pracy, spokojnych turystycznych wyjazdów czy też wspólnych weekendowych wypadów za miasto.

 

Triumph Tiger 850 Sport Fot: Triumph
Triumph Tiger 850 Sport Fot: Triumph

 

Choć pojemność skokowa silnika pozostała niezmieniona, podobnie jak kolejność zapłonów (1-3-2) to moc maksymalna wynosi teraz 85 KM i jest osiągana przy 8500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy to 82 ​​Nm przy 6500 obr/min. W silniku zastosowano sprzęgło antyhoppingowe, którego konstrukcja zmniejsza siłę potrzebną do obsługi dźwigni gwarantując przy okazji sporo komfortu zarówno podczas jazdy w długich trasach, jak i w mieście.

W Europie nowy Tiger 850 Sport będzie również dostępny w wersji na prawo jazdy kat. A2, z silnikiem o mocy ograniczonej do 47 KM. Procedura dostosowania motocykla do niżej mocy odbywa się wyłącznie przez zmianę oprogramowania. Co bardzo ważne gdy zdobędziesz wyższą kategorię prawa jazdy bez problemu będziesz mógł przywrócić pełną moc motocykla, odwiedzając autoryzowanego dilera.

Triumph przyzwyczaił nas do tego, że wszystkie Tigery wyróżniają się ponadprzeciętnym poziomem wyposażenia. Tak jest i w tym przypadku. Hamulce są dziełem włoskiego Brembo, zawieszenia pochodzą od Marzocchi, a potężny pakiet elektroniki obejmuje 5-calowy wyświetlacz TFT, oświetlenie LED, dwa zmienne tryby jazdy (Road i Rain, dostosowujące reakcję przepustnicy i ustawienia kontroli trakcji, aby zapewnić lepszą kontrolę w każdych warunkach jazdy), ABS i regulowaną kontrolę trakcji.

 

Triumph Tiger 850 Sport Fot: Triumph
Triumph Tiger 850 Sport Fot: Triumph

 

Nie zapomniano też o ergonomii. Dzięki wąskiej kanapie, delikatnie zmienionym pozycjom podnóżków i kierownicy, nowy Tiger 850 Sport gwarantuje podczas jazdy wygodną wyprostowaną pozycję. Jeśli okaże się , że motocykl jest za wysoki, szybkim ruchem będziesz mógł zmienić ustawienie kanapy w jednej z dwóch pozycji.  Zakres regulacji wynosi 20 mm.

No cóż, mamy wrażenie że zapowiada się kolejny sprzedażowy hit. Na razie nie znamy cen na nowy model. 

 

 

Dane techniczne Triumph Tiger 850 Sport 

Silnik:  Trzycylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, 12 zaworowy, rozrząd DOHC, elektroniczny wtryska paliwa,
Przeniesienie napędu wielotarczowe sprzęgło mokre z antyhoppingiem, skrzynia sześciobiegowa, napęd tylnego koła łańcuchem
Pojemność skokowa  888 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 78,0 x 61,9 mm
Stopień sprężania 11,27: 1
Moc maksymalna  85 KM (62,5 kW) przy 8500 obr./min
(wersja na prawo jazdy kat. A2)  47,6 PS (35 kW) przy 7000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy  82 Nm przy 6500 obr./min
(wersja na prawo jazdy kat. A2)  78 Nm przy 3750 obr./min
Podwozie  
Rama  z rur stalowych, dokręcana rama pomocnicza
Zawieszenia:  przód – widelec upside down Marzocchi, średnica goleni mm, z tyłu dwustronny wahacz aluminiowy, centralny amortyzator Marzocchi, regulowane napięcie wstępne sprężyny
Hamulce :  przód - dwie tarcze pływające o średnicy 320 mm 4-tłoczkowe zaciski Brembo Stylema Monobloc, promieniowa pompa hamulcowa, z tyłu – jedna tarcza o średnicy 255 mm, zacisk jednotłoczkowy, ABS.  
Obręcze aluminiowe 19 x 2,5 x 17 x 4,25
Rozmiar opon p/t 100 / 90-19 / 150 / 70R17
Wymiary i masy  
Długość  2248 mm
Szerokość (kierownicy) 830 mm
Wysokość bez lusterek  1410-1460 mm
Wysokość kanapy 810-830 mm
Rozstaw osi 1556 mm
Kąt główki tramy  64,4 °
Wyprzedzenie 133,3 mm
Masa bez płynów 192 kg
Pojemność zbiornika paliwa  20 l

 

 

 

Zobacz również:
Z powodu Covid-19 sezon 2020 jest wyjątkowy. Na szczęście strach ma wielkie oczy i po początkowych dużych spadkach rynek motocyklowy odrabia straty i to z nawiązką. Za nami najlepszy wrzesień od 2016 roku.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA