[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.0

Nowy importer motocykli SWM

Narodziny, upadek i reanimacja - motocykle SWM nie są zbyt znane, a mają za sobą kawał historii - a konkretnie 47 lat. Teraz będą łatwiej dostępne w Polsce za sprawą nowego importera - Dobek Racing.

SWM w Polsce

W tym roku firma Dobek Racing z Tarnowa (ul. Prusa 9a) została wyłącznym importerem motocykli SWM. Dealerów tej marki znajdziesz w Gdańsku, Szczecinie, Łodzi, Lublinie, Warszawie, Lidzbarku Warmińskim i Nowym Targu, a ich sieć jest stale rozbudowywana.

W polskiej ofercie znajdują się: 

Wyprawowy turystyk - SWM Superdual X i T () – 31 900 zł

Enduro - SWM RS300R – 25 900 zł oraz SWM RS500R - 26 900 zł

Supermoto - SWM SM500R - 29 900 zł

"125" - SWM RS125R i SM125R (15 KM, w dwóch wersjach: enduro i supermoto, na kat. A1 i B) - 16 900 zł i 17 900 zł. 

Te motocykle są dostępne u dealerów na miejscu. Jak zapewnia importer, oferta już niedługo powiększy się o dodatkowe modele z rodziny cafe-racerów. Więcej szczegółów znajdziesz na stronie www.swmmoto.pl

Narodziny SWM

Czym właściwie są motocykle SWM i skąd się wzięły? 

To był wieczór. Dwaj przyjaciele - Pietro Sironi i Fausto Vergani - siedząc w garażu wpadli na pomysł, który wielu uznałoby za szalony. Postanowili zaprojektować swój własny motocykl. Na początek postawili na niewielkie pojemności - 125 cm3. Byli zawodnikami, więc pierwszy prototyp zaprojektowali na podstawie własnych doświadczeń. Do jego budowy użyli silnika Sachs 125 6 B. Jedną z pierwszych osób, która przetestowała ten motocykl był Franco Acerbis.

Ich prototyp otrzymywał same pochwały, więc założyli firmę. W 1971 roku zarejestrowali ją pod nazwą SWM, czyli Speedy Working Motors. Zajmowali się przede wszystkim maszynami do enduro i trialu. Firma odniosła w tamtym czasie sporo sukcesów w wyścigach motocyklowych. Jednak nieumiejętne zarządzanie, które się zbiegło z kryzysem gospodarczym w latach 80-tych, przyczyniło się do upadku firmy. SWM ostatecznie ogłosił bankructwo.

Reanimacja SWM

Podczas targów EICMA w Mediolanie w 2014 roku ogłoszono powrót SWM. Przyczynił się do tego chiński koncern – Shineray – który wyłożył kasę na wznowienie produkcji. Nie ma co ukrywać – ich motocykle bazują na starych Husqvarnach (jeszcze sprzed przejęcia przez BMW, a potem KTM-a). Chińczycy przejęli fabryki, technologię i patenty. Do reanimacji SWM przyczynił się w dużej mierze naczelny inżynier Ampelio Macchi, który wcześniej był związany m.in. z Cagivą, Aprilią i Husqvarną. Dzisiejsza siedziba SWM mieści się w Varese.

zobacz galerię

Zobacz również:
Na widok tego auta Yamahy, pozbieraliśmy szczęki z podłogi. 
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ