REKLAMA

Odświeżona waga ciężka Indiana

Prosto z Ameryki nadeszły do nas wieści na temat odświeżonych Indianów na 2019 rok. Zmiany obejmują modele wagi ciężkiej - Chieftain, Spriengfield i Roadmaster.

materiały prasowe Indian Motorcycle

Duże Indiany (Chieftain, Spriengfield, Roadmaster) napędza ten sam silnik - Thunder Stroke 111 (1811 cm3, V2). To właśnie na nim głównie skupiła się ekipa ze Springfield. Jeśli spodziewałeś się znaczących zmian i fajerwerków to będziesz nieco rozczarowany. Wygląd ulegnie jedynie kosmetycznym zmianom.

Indian Roadmaster 2019
materiały prasowe Indian Motorcycle
Indian Springfield 2019
materiały prasowe Indian Motorcycle
Indian Chieftain 2019

Po pierwsze Indiany wagi ciężkiej od 2019 roku oferowały będą zmienne tryby jazdy. Do wyboru: Standatd, Tour i Sport. Po drugie deaktywator tylnego cylindra! Co to takiego? Nowa technologia Indiana, która „wyłącza”  tylny cylinder V-ki w momencie w którym nie jest on potrzebny (np. na postoju, lub w trakcie wolnej jazdy). Gdy kierowca odkręci manetkę gazu, tylny cylinder zostaje natychmiast uruchomiony.

Dzięki temu zabiegowi Indianowi udało się ograniczyć spalanie. Podobno system ma również poprawić komfort jazdy podczas wolnych manewrów. Deaktywator porównać można do systemu start-stop, który znamy z samochodów. Jest on jednak bardziej łagodny w działaniu, bo zamiast całkowicie gasić silnik, gasi tylko jeden z dwóch cylindrów.

Po trzecie legendarna marka ulepszyła system nagłośnienia – zamocowała oddzielnie głośniki wysokotonowe i średniotonowe. Dodała również equalizer, który dostosowuje częstotliwości dźwięku do prędkości motocykla.

zobacz galerię

Zobacz również:
W tym roku mija 40 lat odkąd świat zobaczył BMW R 80 G/S. Ten motocykl został ikoną, a BMW  świętuje urodziny wypuszczając rocznicowe modele: F 750 GS, F 850 GS oraz F 850 GS Adventure.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA