[PRIMA APRILIS] Orzeł 1 – polski motocykl elektryczny już w produkcji!

Polscy projektanci, którzy dotychczas pracowali nad polskim autem elektrycznym Izera, postanowili dołożyć do swojego portfolio motocykl elektryczny. Dostali zielone światło od rządu i Eagle One (Orzeł 1) trafił już do produkcji seryjnej!

ORzeł 1 Camal Studios

Orzeł 1 to coś na co czekaliśmy od wielu lat – prawdziwy polski motocykl, zaprojektowany przez Polaków i produkowany w całości w Polsce! Projektanci pracujący nad Izerą w wolnych chwilach pracowali również nad koncepcją polskiego motocykla elektrycznego, który może zrewolucjonizować rynek elektrycznych jednośladów w naszym kraju i nie tylko. Eagle One, czyli Orzeł 1 będzie motocykle w pełni elektrycznym, wyposażonym w dwa potężne akumulatory li-ion o pojemności 11 kWh, zasilające silnik elektryczny produkcji Zelmera o nazwie Wiatr, rozwijający nawet 150 kW (około 204 KM) i 210 Nm momentu obrotowego. Za hamulce odpowiada nowo utworzona spółka HamPol, która wykonywała prace podwykonawcze dla TRW Lucas i Brembo. Zawieszenia to produkt importowany włoskiej manufaktury Mazorchi (nie mylić z Marzocchi) z okolic Bibione, na włoskim wybrzeżu. Tylny amortyzator do dziło niemieckiego Fachsa. Elektronikę kokpitu przygotowali studenci z Politechniki wrocławskiej, którzy mają już spore doświadczenie w tym temacie, bowiem odnieśli sukcesy na arenie międzynarodowej wraz ze swoim projektem LEM. Od strony systemów elektronicznych motocyklem zajmie się wskrzeszona na potrzeby Optimus, która na podzespołach Boscha przygotuje swój własny software. Za design odpowiedzialni są twórcy Izery, ale całemu zespołowi projektantów oficjalnie przewodził doświadczony Bogusław Kowalski – legendarny projektant polskiej meblościanki PRL. Wygląd przodu jest inspirowany zagiętym, ostrym dziobem orła białego, a tył jest spiczasty jak jego ogon. Specjalne opony ma opracować Dębica, z pomocą partnera Dunlop Goodyear.

Więcej informacji ma pojawić się wkrótce, podobnie jak cena i dostępność motocykli. Podobno Orzeł 1 ma pojawić się w sprzedaży pod koniec tego roku. Reaktywowana dawna fabryka Nysy (w Nysie) przystosowana na potrzeby produkcji Eagle One zatrudniła około 200 pracowników w tym ekspertów z Politechniki opolskiej, którzy mają zająć się rozwiązywaniem potencjalnych problemów.

Projekt dostał zgodę od Urzędu patentowego RP, a pieczę nad prowadzeniem i finansowaniem projektu ma objąć specjalnie powołana komisja pod przewodnictwem Jacka Sasina (zbieżność nazwisk przypadkowa).

Nie możemy się doczekać!


ORzeł 1 Camal Studios


ORzeł 1 Camal Studios


ORzeł 1 Camal Studios
Zobacz również:
REKLAMA