Oto Ducati Multistrada V4 Rally. Podróżnik na pełnym wypasie

Ducati Multistrada V4 Rally podnosi full wypas na nowy poziom. Ten model, przeznaczony na najdłuższe trasy, oferuje pełen arsenał technologii dostępnej w Borgo Panigale.

Bezpośrednim konkurentem Multistrady V4 w wersji Rally będzie BMW R 1250 Adventure i Triumph Tiger 1200 GT Explorer. Do i tak już wyposażonego pod korek adventure producent dołożył większy zbiornik paliwa, zawieszenie o większym skoku i kilka innych gadżetów, które sprawiają, że motocykl nie boi się już żadnej drogi i ma chyba już wszystko, co możliwe.

Ruch ten był konieczny, bo w segmencie adventure robi się nieprawdopodobnie ciasno. Po najnowszej odsłonie Tigera 1200 w aż pięciu wersjach, czekamy na nowe BMW R 1300 GS i Yamahę Super Tenere. Do tego dochodzą jeszcze oczywiście KTM z modelem Super Adventure 1290 i Harley-Davidson Pan America. Jest w czym wybierać – spece w Ducati doskonale zdają sobie z tego sprawę.

Ducati Multistrada V4 RallyDucati

Dlatego Multistrada V4 Rally strzela w klienta, dla którego liczy się wyzwanie, przygoda i legenda rajdowa. Tu nie ma miękkiej gry – 30-litrowy zbiornik paliwa wystarczy na przejechanie około 400 km, a powiększony do 200 mm skok półaktywnego zawieszenia SkyHook Showa pozwoli przejechać najtrudniejszymi drogami. Ciekawostką, w którą zdecydowano się wyposażyć wersję Rally jest system poziomowania Autoleveling, dzięki któremu motocykl nie nurkuje nawet na najgorszej nawierzchni, a podczas jazdy z pasażerem nie przysiada tyłem. Rozwiązanie to wykorzystywane jest także podczas zatrzymywania i jazdy z niewielką prędkością – motocykl wówczas obniża się.

Ducati Multistrada V4 RallyDucati

Ważną modyfikacją będzie także dodatkowy tryb jazdy off-roadowej Power, z maksymalnie bezpośrednią reakcją przepustnicy. W tym trybie moc ograniczona będzie do 114 KM, kontrola trakcji zainterweniuje tylko w ostateczności, ABS na tylnym kole będzie zdezaktywowany, podobnie jak kontrola wheelie. Podobne rozwiązanie Honda zastosowała w modelu Africa Twin – tam nazwano to "trybem G".

W modelu Rally, podobnie jak w standardowej Multistradzie V4, znalazł się zestaw dwóch radarów (przedniego i tylnego), wspierający działanie adaptacyjnego tempomatu (ACC) oraz systemu detekcji obiektów w martwych polach (BSD). 6,5-calowy ekran TFT ma możliwość wyświetlania nawigacji w formie mapy, pozwala także na sterowanie funkcjami motocykla, w tym również kompatybilnym interkomem.

Ducati Multistrada V4 RallyDucati

Na pokładzie znalazły się również ABS na zakręty, światła Ducati Cornering Lights (DCL), Ducati Wheelie Control (DWC) i Ducati Traction Control (DTC). Systemy te wykorzystują moduł IMU. Do dyspozycji kierowcy są cztery tryby jazdy – Sport, Touring, Urban i Enduro. Wybór tego ostatniego aktywuje wspomniany tryb Power.

Przeprojektowano system dezaktywacji tylnych cylindrów – zamiast tylko podczas postoju, włącza się on kiedy motocykl znajduje się w ruchu, dzięki czemu oszczędza paliwo przy niewielkim obciążeniu silnika. Sam silnik to znane ze standardowej wersji Multistrady V4 Granturismo o pojemności 1158 cm3 o mocy 170 KM przy 10750 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 121 Nm przy 8750 obr/min.

Ducati Multistrada V4 RallyDucati


Multistrada V4 Rally dostępna będzie w trzech wersjach:
  • Adventure Radar, z systemami Adaptive Cruise Control i Blind Spot Detection,
  • Adventure Travel&Radar, wyposażona dodatkowo w aluminiowe kufry boczne oraz podgrzewane manetki
  • Full Adventure, w której oprócz wspomnianego wyżej wyposażenia pojawi się tłumik Akrapovič oraz przedni błotnik z włókna węglowego.

Ducati Multistrada V4 Rally pojawi się w salonach sprzedaży już w lutym 2023 roku w dwóch malowaniach: czerwonym i matowoczarnym.

Przeczytaj także: Ducati Multistrada V4 - test i dane techniczne.

Zobacz również:
REKLAMA