Ostatni model Yamahy R6 był maszyną uznawaną za najlepszą, najszybszą i i najbardziej wyścigową maszynę klasy supersport. W ciągu ostatnich kilku lat zdobywała trofea na całym świecie. Latka jednak lecą, a konkurencja nie zamula, choć trzeba przyznać, że klasa sześćsetek mocno wyhamowała.
Na nową R6 czekaliśmy od kilku lat, a Yamaha wreszcie wysłuchała naszych modłów. Nowa R6 mocno czerpie z designu większej siostry czyli R1 - soczewki i diodowe światła pozycyjne, brak typowej czołowej lampy i niemal bliźniaczy zadupek powodują że łatwo będzie je pomylić, ale tylko ze sobą, bo tego stylu nie pomylisz z żadnym innym. Wygląd jednak wyglądem a co pod owiewkami?
Póki co Yamaha nie zdradza mocy silnika, ani nie wspomina by była to zupełnie nowa jednostka więc pozostaje nam przypuszczać że do nowej ramy trafił dobrze znany silnik z poprzedniej wersji z pewnymi modyfikacjami. Motocykl jest wyposażony w sześciostopniową kontrolę trakcji TCS, quickshifter i magnezową ramę pomocniczą (rama zadupka i siedzeń), aluminiowy zbiornik paliwa, ABS i oczywiście kilka map silnika. Wszystko to uzupełnia przednie zawieszenie KYB (widelec Upside-down Big Piston Fork o średnicy 43 mm) pochodzące bezpośrednio z R1, podobnie jak radialne, czterotłoczkowe zaciski. W silniku pracują zaś kute aluminiowe tłoki i oczywiście system YCC-I, czyli system zmieniający wysokość kanałów dolotowych, oraz YCC-T czyli elektronicznie sterowany rolgaz.
Choć spodziewaliśmy się zupełnie nowego modelu, nie tylko z wyglądu ale również zupełnie nowego silnika i ramy, musimy przyznać, że nowa R6 robi wrażenie. Niestety nie znamy jeszcze cen choć szacujemy je na poziomie 55-60 000 zł. Pełna galeria powyżej.
Dane techniczne
Yamaha YZF-R6 2017 | |
Silnik | chłodzony cieczą, rzedowy czterocylindrowy |
Pojemność | 599 cm3 |
sśrednica x skok tłoka | 67,0 x 42,5 mm |
stopień sprężania | 13,1 :1 |
moc maksymalna | brak danych |
maksymalny moment obrotowy | brak danych |
rozrząd | DOHC 16 zaworów |
zasilanie | wtrysk paliwa |
smarowanie | mokra miska olejowa |
skrzynia biegów | 6-biegowa |
napęd | łańcuchem |
sprzęgło | wielotarczowe mokre |
rama | aluminiowa grzbietowa |
zawieszenie przód | widelec KYB USD 43 mm, skok 120 mm, pełna regulacja |
zawieszenie tył | centralny amortyzator gazowy z pełną regulacją, skok 120 mm |
opona przód | 120/70ZR17M/C (58W) |
opona tył | 180/55ZR17M/C (73W) |
kąt główki ramy/wyprzedzenie | 24 stopni/97 mm |
hamulce przód | dwie tarcze o średnicy 320 mm, czterotłoczkowy radialnie montowany zacisk |
hamulce tył | pojedyncza tarcza o średnicy 220 mm, dwutłoczkowy zacisk |
długość/szerokośc/wysokość | 2,040 mm x 695 mm x 1150 mm |
rozstaw osi | 1375 mm |
prześwit | 130 mm |
wysokość siedzenia | 850 mm |
masa (z płynami) | 190 kg |
zbiornik paliwa | 17 l |
Komentarze