Pan America 975? Harley-Davidson szykuje adventure z silnikiem Nightstera

Mniejsza wersja Pan Ameriki mogłaby być ciekawą propozycją w segmencie średnich adventure. Całkiem niezły silnik, wiele rozwiązań z większego modelu przy niższej cenie brzmi jak recepta na bestseller.

Harley-Davidson Pan America Harley-Davidson

Od kiedy w mediach pojawiły się informacje o modelu Nightster, wystartowały także spekulacje na temat ewentualnej mniejszej wersji modelu Pan America. Skoro istnieje para adventure i cruiser oparta na tym samym silniku Revolution Max 1250, to dlaczego w Milwaukee nie mieliby zrezygnować z okazji stworzenia dla Nightstera adventure do pary?

Pewne wskazówki co do możliwości powstania takiego modelu odnalazł na początku roku portal motorcycle.com. Dziennikarze zauważyli, że przy okazji jednej z akcji serwisowych producent opisał korek wlewu paliwa jako zgodny z modelami RA1250 (Pan America 1250), RA1250S (Pan America 1250 Special), a także RA975 i RA965S, których w ofercie H-D jeszcze nie ma (w drugim symbolu popełniono zapewne literówkę – powinno być RA975S, analogicznie do RA1250S).

Teraz pojawiają się kolejne informacje wskazujące, że coś może być na rzeczy. Producent zgłosił na NHTSA (amerykańska Narodowa Agencja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego) instrukcje instalacji akcesoryjnych lusterek zaprojektowanych dla modeli Revolution Max. Zaprojektowano je tak, by pasowały do ​​wszystkich modeli z silnikami Revolution Max, w tym Pan America 1250, Pan America 1250 Special, Sportster S i Nightster. W instrukcji znalazły się także dodatkowe informacje dotyczące montażu lusterek, przeznaczone na różne rynki.

W instrukcjach dla Bułgarii, Chorwacji, Estonii, Grecji, Łotwy, Litwy, Malty, Słowenii i Ukrainy pojawił się znany już z wcześniejszych dokumentów kod RA975S. Dlaczego akurat tam? Wyjaśnieniem może być fakt, że żaden z tych krajów nie ma własnej sekcji na stronie głównej harley-davidson.com. Najwidoczniej ktoś zadał sobie trud, by z pozostałych instrukcji usunąć wspomniany kod, a tych kilka instrukcji przeoczył, bo języków, w których je napisano nie było na oficjalnej stronie Harleya.

Ale to nie wszystko. Interesujący nas kod pojawia się także w innych dokumentach złożonych przez Harleya do NHTSA. Na stronie poświęconej kwestiom akcji serwisowych, dochodzeń w sprawach bezpieczeństwa, skarg konsumentów i komunikatów producentów znalazły się trzy biuletyny serwisowe dla Harleya-Davidsona RA975 i RA975S z… rocznika 2022!

Wiele wskazuje zatem na to, że mniejsza wersja Pan Ameriki jest jeśli nie gotowa, to z pewnością w przygotowaniu. Byłoby zbyt optymistycznym twierdzić, że zobaczymy je na EICMA, choć niewykluczone, że producent pokaże prototypowe wersje, a model produkcyjny pojawi się na rynku wiosną przyszłego roku.

Przeczytaj także: Harley-Davidson Nightster.

Zobacz również:
REKLAMA