Peugeot PM-01 300 może zadebiutować niedługo

Pamiętacie brzydkie kaczątko z targów EICMA 2022, czyli pierwszy motocykl Peugeota? Może zadebiutować już niebawem, jako maszyna klasy 300.

Brzydki, ohydny, kupa ze światłami”, ale też „ taki brzydki że aż mi się podoba, oryginalny, wyróżnia się, przynajmniej nie jest nudny” – takie komentarze docierały do nas na temat zaprezentowanego przez Peugeota pierwszego motocykla – PM-01, co można odczytać jako „Peugeot Motorcycle 01”. Dało się zauważyć, że ten pierwszy od wielu, wielu lat motocykl marki Peugeot wzbudził wasze zainteresowanie, a w myśl nieważne jak mówią, ważne żeby mówili i nazwy nie przekręcali może się okazać, że Peugeot – choć niezbyt urodziwy – ma szansę na pewien sukces.

Musicie wiedzieć, że od kilku lat, a konkretnie od 2015 roku cała działka jednośladowa (dotychczas jedynie skutery) marki Peugeot jest prowadzona przez Mahindrę – indyjskiego giganta w branży motocykli i skuterów i to właśnie Hindusi odpowiadają za produkcję maszyn z logo lwa. W przypadku skuterów wiele z nich jest inspirowanych designem samochodów marki należącej do koncernu PSA, ponieważ chodzi tylko o to by zachować pewną spójność stylistyczną.

Peugeot PM-01Peugeot

Peugeot PM-01 będzie 300-ką

Choć Peugeot jest jedną z najstarszych marek na rynku jednośladów, dotychczas zajmowali się tylko produkcją skuterów oraz motorowerów i rowerów. Pierwsze przesłanki o tym, że francuska marka ma za sprawą fuzji z Mahindrą wystartować z produkcją motocykli pojawiły się już w 2018 roku. Od tego czas minęły jednak aż 4 lata, aż w końcu na wystawie EICMA 2022 w Mediolanie pojawił się pierwszy motocykl w historii Peugeota.

Peugeot PM-01 będzie początkowo napędzany jednocylindrowym silnikiem klasy 300, a dokładnie o pojemności 292 cm3. Będzie legitymował się mocą 29 KM oraz momentem obrotowym wynoszącym około 23 Nm. Pozostałe parametry o których wiemy to stalowa grzbietowa rama, zawieszenie składające się z pakietu: widelec upside-down oraz amortyzator centralny z regulacją napięcia wstępnego, oświetlenie Full LED, wyświetlacz TFT (prawdopodobnie z możliwością połączenia ze smartfonem). Układ hamulcowy ma składać się z dwutłoczkowego zacisku z przodu połączonego z tarczą o średnicy 280 mm, oraz jednotłoczkowego zacisku z tyłu z tarczą 240 mm oraz zespolonego układu ABS. Zbiornik ma pomieścić 12,5 litra paliwa co przy niewielkim apetycie na paliwo maszyny klasy 300 może pozwolić nawet na przejechanie 400 km na jednym tankowaniu.

Peugeot PM-01Peugeot

Nic więcej nie wiadomo

Wymiary masy oraz jakość i pochodzenie poszczególnych podzespołów na razie nie jest znane, ale pamiętajmy że to raczej budżetowa maszyna więc nie powinniśmy się spodziewać topowych produktów. W dalszych planach do modelu PM-01 ma dołączyć maszyna klasy 125, a być może pojawią się też warianty o większych pojemnościach.

Motocykl jest właściwie gotowy do debiutu, plotki mówią, że może pojawić się na rynku nawet wiosną 2023 i właściwie „łaski nie robią” – PM-01 nie jest wyjątkowo skomplikowaną maszyną, a raczej miejskim nakedem, więc dopracowanie go nie powinno doświadczonym specom z Mahindry nastręczyć większych problemów. Cena oczywiście Ne jest jeszcze znana, ale celujemy w okolicę 20 – 24 000 zł.

Peugeot PM-01Peugeot

Zobacz również:
REKLAMA