[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
4.4

Peugeot wznawia produkcję motocykli

Znana z produkcji samochodów i skuterów francuska marka niebawem wznowi produkcję motocykli. Póki co firma ma na celowniku wyłącznie małe pojemności - 125 cm3 i 300 cm3

Peugeot Motocycles

W 2015 roku 51% udziałów firmy przejął indyjski producent motocykli Mahindra Mojo. 49% udziałów pozostało w rękach francuskiego koncernu PSA (Peugeot Société Anonyme).

Możesz tego nie pamiętać, ale Peugeot produkował również motocykle. Pierwszy jednoślad Peugeota powstał w 1898 roku, czyli aż 120 lat temu! Nowoczesne jak na XX w. konstrukcje silników Peugeota (jednostki w układzie V, single z wałkiem rozrządu w głowicy) zapewniały zwycięstwa w wyścigach, co przekładało się na niezłą sprzedaż.

Po kryzysie związanym z II wojną światową osłabiona firma powróciła na rynek i rozpoczęła produkcję motocykli o małych pojemnościach. Motorowery sportowe (XR6, XR7) i enduro (XP6, XP7) wycofano z produkcji dobrych kilka lat temu. Dzisiaj jednoślady Peugeota kojarzą nam się wyłącznie ze skuterami. 

REKLAMA

Powrót

W tym roku Francuzi zapowiadają, że już niebawem ten stan rzeczy ma szansę się zmienić. Podczas targów Intermot w Kolonii Francuzi zaprezentowali nowy model Peugeota - P2X.

Oparty na tej samej konstrukcji motocykl dostępny będzie w dwóch wersjach:

  • P2X Roadster - 125 cm3

  • P2X Cafe Racer - 300 cm3

 

Peugeoty będą napędzane przez chłodzone cieczą jednostki napędowe z dwoma wałkami rozrządu (DOHC). Zawieszenia to charakterystyczny złoty widelec upside-down i dwa gazowe amortyzatory z tyłu. W przednie tarcze typu wave wgryzać się będą radialne zaciski hamulcowe. Jeśli chodzi o współczesne bajery to P2X-y będą wyposażone w LED-owe reflektory, a także w 5-calowy wyświetlacz TFT. Funkcja i-Connect pozwoli połączyć się ze smartfonem.  

Wersja Roadster ma wysoką kierownicę szprychowe felgi, skórzaną kanapę utrzymaną w klasycznym stylu i emblematy Peugeot nawiązujące do logo z lat 90-tych. 

Wersję Cafe Racer rozpoznasz po kierownicy typu clip-on, nakładkę na siedzeniu pasażera i numerach na bocznych owiewkach. 

Oba motocykle stworzone są w modnym neo-klasycznym stylu. Minimalistyczny design, wygląd nawiązujący do maszyn z dawnych lat i współczesne technologie sprawiają, że maszyna prezentuje się niebanalnie. Pytanie tylko czy nie kojarzony z motocyklami Peugeot zdoła konkurować z doświadczonymi markami takimi jak Honda, czy Yamaha? Nie będzie łatwo, bo konkurencja jest solidna: Honda CB300R, Yamaha MT-03, KTM Duke 390, Husqvarna Vitpilen i Svartpilen 401... 

 

Dokładne dane techniczne, daty sprzedaży i ceny Peugeotów P2X nie są jeszcze znane.

Jest tylko jeden mały problem. Peugeot jest francuską marką, która od jakiegoś czasu swoje skutery produkuje w Chinach. Czy tak też będzie w przypadku motocykli? Oby nie. Możliwe, że będą to popularne ostatnio Indie. Jest to bardzo prawdopodobne biorąc pod uwagę, że 51% udziałów należy do Hindusów (Mahindra).

zobacz galerię

Zobacz również:
Tak, tak, to wcale nie jest żart. 25 lat temu, w listopadzie 1994 roku, na rynku pojawił się pierwszy numer „Motocykla”. Przez tych 300 miesięcy świat przyspieszył, podobnie jak współczesne motocykle. Przez 2,5 dekady przygotowaliśmy dla Ciebie 299 numerów naszego magazynu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij