[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Peugeot wznawia produkcję motocykli

Znana z produkcji samochodów i skuterów francuska marka niebawem wznowi produkcję motocykli. Póki co firma ma na celowniku wyłącznie małe pojemności - 125 cm3 i 300 cm3

Peugeot Motocycles

W 2015 roku 51% udziałów firmy przejął indyjski producent motocykli Mahindra Mojo. 49% udziałów pozostało w rękach francuskiego koncernu PSA (Peugeot Société Anonyme).

Możesz tego nie pamiętać, ale Peugeot produkował również motocykle. Pierwszy jednoślad Peugeota powstał w 1898 roku, czyli aż 120 lat temu! Nowoczesne jak na XX w. konstrukcje silników Peugeota (jednostki w układzie V, single z wałkiem rozrządu w głowicy) zapewniały zwycięstwa w wyścigach, co przekładało się na niezłą sprzedaż.

REKLAMA

Po kryzysie związanym z II wojną światową osłabiona firma powróciła na rynek i rozpoczęła produkcję motocykli o małych pojemnościach. Motorowery sportowe (XR6, XR7) i enduro (XP6, XP7) wycofano z produkcji dobrych kilka lat temu. Dzisiaj jednoślady Peugeota kojarzą nam się wyłącznie ze skuterami. 

Powrót

W tym roku Francuzi zapowiadają, że już niebawem ten stan rzeczy ma szansę się zmienić. Podczas targów Intermot w Kolonii Francuzi zaprezentowali nowy model Peugeota - P2X.

Oparty na tej samej konstrukcji motocykl dostępny będzie w dwóch wersjach:

  • P2X Roadster - 125 cm3

  • P2X Cafe Racer - 300 cm3

 

Peugeoty będą napędzane przez chłodzone cieczą jednostki napędowe z dwoma wałkami rozrządu (DOHC). Zawieszenia to charakterystyczny złoty widelec upside-down i dwa gazowe amortyzatory z tyłu. W przednie tarcze typu wave wgryzać się będą radialne zaciski hamulcowe. Jeśli chodzi o współczesne bajery to P2X-y będą wyposażone w LED-owe reflektory, a także w 5-calowy wyświetlacz TFT. Funkcja i-Connect pozwoli połączyć się ze smartfonem.  

Wersja Roadster ma wysoką kierownicę szprychowe felgi, skórzaną kanapę utrzymaną w klasycznym stylu i emblematy Peugeot nawiązujące do logo z lat 90-tych. 

Wersję Cafe Racer rozpoznasz po kierownicy typu clip-on, nakładkę na siedzeniu pasażera i numerach na bocznych owiewkach. 

Oba motocykle stworzone są w modnym neo-klasycznym stylu. Minimalistyczny design, wygląd nawiązujący do maszyn z dawnych lat i współczesne technologie sprawiają, że maszyna prezentuje się niebanalnie. Pytanie tylko czy nie kojarzony z motocyklami Peugeot zdoła konkurować z doświadczonymi markami takimi jak Honda, czy Yamaha? Nie będzie łatwo, bo konkurencja jest solidna: Honda CB300R, Yamaha MT-03, KTM Duke 390, Husqvarna Vitpilen i Svartpilen 401... 

 

Dokładne dane techniczne, daty sprzedaży i ceny Peugeotów P2X nie są jeszcze znane.

Jest tylko jeden mały problem. Peugeot jest francuską marką, która od jakiegoś czasu swoje skutery produkuje w Chinach. Czy tak też będzie w przypadku motocykli? Oby nie. Możliwe, że będą to popularne ostatnio Indie. Jest to bardzo prawdopodobne biorąc pod uwagę, że 51% udziałów należy do Hindusów (Mahindra).

zobacz galerię

Zobacz również:
Premiera nowego średniego Duke'a odbyła się w Mediolanie. Dzisiaj znamy już cenę.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA