Peugeot wznawia produkcję motocykli

Znana z produkcji samochodów i skuterów francuska marka niebawem wznowi produkcję motocykli. Póki co firma ma na celowniku wyłącznie małe pojemności - 125 cm3 i 300 cm3

Peugeot Motocycles

W 2015 roku 51% udziałów firmy przejął indyjski producent motocykli Mahindra Mojo. 49% udziałów pozostało w rękach francuskiego koncernu PSA (Peugeot Société Anonyme).

Możesz tego nie pamiętać, ale Peugeot produkował również motocykle. Pierwszy jednoślad Peugeota powstał w 1898 roku, czyli aż 120 lat temu! Nowoczesne jak na XX w. konstrukcje silników Peugeota (jednostki w układzie V, single z wałkiem rozrządu w głowicy) zapewniały zwycięstwa w wyścigach, co przekładało się na niezłą sprzedaż.

Po kryzysie związanym z II wojną światową osłabiona firma powróciła na rynek i rozpoczęła produkcję motocykli o małych pojemnościach. Motorowery sportowe (XR6, XR7) i enduro (XP6, XP7) wycofano z produkcji dobrych kilka lat temu. Dzisiaj jednoślady Peugeota kojarzą nam się wyłącznie ze skuterami. 

Powrót

W tym roku Francuzi zapowiadają, że już niebawem ten stan rzeczy ma szansę się zmienić. Podczas targów Intermot w Kolonii Francuzi zaprezentowali nowy model Peugeota - P2X.

Oparty na tej samej konstrukcji motocykl dostępny będzie w dwóch wersjach:

  • P2X Roadster - 125 cm3

Peugeot
Peugeot
  • P2X Cafe Racer - 300 cm3

Peugeot
Peugeot

 

Peugeoty będą napędzane przez chłodzone cieczą jednostki napędowe z dwoma wałkami rozrządu (DOHC). Zawieszenia to charakterystyczny złoty widelec upside-down i dwa gazowe amortyzatory z tyłu. W przednie tarcze typu wave wgryzać się będą radialne zaciski hamulcowe. Jeśli chodzi o współczesne bajery to P2X-y będą wyposażone w LED-owe reflektory, a także w 5-calowy wyświetlacz TFT. Funkcja i-Connect pozwoli połączyć się ze smartfonem.  

Wersja Roadster ma wysoką kierownicę szprychowe felgi, skórzaną kanapę utrzymaną w klasycznym stylu i emblematy Peugeot nawiązujące do logo z lat 90-tych. 

Wersję Cafe Racer rozpoznasz po kierownicy typu clip-on, nakładkę na siedzeniu pasażera i numerach na bocznych owiewkach. 

Oba motocykle stworzone są w modnym neo-klasycznym stylu. Minimalistyczny design, wygląd nawiązujący do maszyn z dawnych lat i współczesne technologie sprawiają, że maszyna prezentuje się niebanalnie. Pytanie tylko czy nie kojarzony z motocyklami Peugeot zdoła konkurować z doświadczonymi markami takimi jak Honda, czy Yamaha? Nie będzie łatwo, bo konkurencja jest solidna: Honda CB300R, Yamaha MT-03, KTM Duke 390, Husqvarna Vitpilen i Svartpilen 401... 

 

Peugeot

Dokładne dane techniczne, daty sprzedaży i ceny Peugeotów P2X nie są jeszcze znane.

Jest tylko jeden mały problem. Peugeot jest francuską marką, która od jakiegoś czasu swoje skutery produkuje w Chinach. Czy tak też będzie w przypadku motocykli? Oby nie. Możliwe, że będą to popularne ostatnio Indie. Jest to bardzo prawdopodobne biorąc pod uwagę, że 51% udziałów należy do Hindusów (Mahindra).

Zobacz również:
REKLAMA