Pierwsze elektryczne Ducati już jest! V21L powstał, by ścigać się w MotoE

V21L to pierwszy elektryczny motocykl Ducati. Maszyna powstała jako konsekwencja realizacji umowy między włoskim producentem a Dorną, właścicielem MotoGP, dotyczącej dostawy motocykli do wyścigów MotoE.

Kontrakt między Ducati i Dorną, ogłoszony w październiku tego roku, przewiduje, że od 2023 roku Ducati będzie wyłącznym dostawcą motocykli dla wyścigów MotoE, zastępując tym samym Energicę. Umowa wygasa w roku 2026, co oznacza, że Borgo Panigale dostarczy maszyny w czterech sezonach wyścigów.

Ducati V21LDucati

Dla włoskiego producenta ten kontrakt jest niezwykle wymownym sygnałem. Ducati, od zawsze kojarzone jest ze sportem, dla którego opracowywane były najnowocześniejsze technologie, które trafiały następnie do motocykli seryjnych. Tak też jest i w tym przypadku – Włosi dają do zrozumienia, że ze zdobyczy technologicznych i doświadczeń uzyskanych podczas wyścigów skorzystają finalnie także użytkownicy maszyn cywilnych.

Ducati V21LDucati

Prototyp elektrycznej wyścigówki Ducati – V21L, powstał jako owoc współpracy zespołu wyścigowego Ducati Corse i działu badań i rozwoju Ducati (R&D). Projektem kierowały dwie wielkie postacie kojarzone z włoską marką – Roberto Canè z R&D Ducati i Michelle Pirro, dyrektor ds. mobilności włoskiej marki i kierowca testowy Ducati. Pirro podjął się także pierwszych jazd prototypem na torze w Misano.

Ducati V21LDucati

Producent nie ujawnił jak dotąd żadnych informacji dotyczących technologii zastosowanych w V21L. Tym, co uderza, kiedy patrzy się na motocykl, jest niezwykła spójność projektu. Proporcje nawiązują do linii Panigale, co zrozumiałe w przypadku maszyny przeznaczonej do wyścigów. Jednocześnie V21L ma swój własny styl i nieco inną niż Panigale ekspresję. Jest przy tym, jak na prototyp, zaskakująco dobrze dopracowany, co może sugerować, że jego forma jest bliska ostatecznej.

Ducati V21LDucati

O elektrycznej przyszłości marki Ducati szef firmy, Claudio Domenicali mówił już w 2019 roku na Uniwersytecie w Bolonii podczas prezentacji specjalnego projektu zespołu koła naukowego studentów i inżynierów. Choć był to tylko elektryczny motocykl wyścigowy, przygotowany na zawody Moto Student, Domenicali sugerował, że taką właśnie drogę nieuchronnie będzie musiało wybrać także Ducati.

Przeczytaj także: elektryczne Ducati nadciąga!

zobacz galerię

Zobacz również:
Multistrada V2, czyli następczyni modelu 950 wnosi kilka zmian, które mają poprawić komfort jazdy. Zmiany, które zastosowano w silniku, sprzęgle i innych elementach nie wpłynęły na moc, ale pozwoliły zaoszczędzić 5 kg na masie.
ZOBACZ WIĘCEJ
REKLAMA