[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.0

Pierwszy dzień testów przed MotoGP 2018 za nami

Tuż po GP Walencji, w którym Marc Marquez obronił tytuł mistrzowski zawodnicy ruszyli na pierwsze testy przed sezonem 2018. Zmieniają się też przepisy w MotoGP.

Valencia test 2018 Maverick Vinales / MotoGP testy w Walencji przed sezonem 2018

MotoGP nie zwalnia tempa, a zawodnicy nie mogą liczyć jeszcze na odpoczynek. Po Grand Prix Walencji mogli liczyć tylko na jeden dzień wolnego, a już we wtorek ruszyli na pierwsze testy przed kolejnym sezonem. Dla kilku np. Franco Morbidellego, Takaakiego Nakagamiego, czy Xaviera Simeona był to debiut na motocyklu klasy MotoGP. Dla innych czas na przyzwyczajenie się do nowych motocykli lub próba wyznaczenia kierunku na przyszły rok.

REKLAMA

Yamaha

Zawodnicy fabrycznego zespołu Yamahy mieli okazję sprawdzić zeszłoroczne motocykle, a także przyszłoroczny, nowy silnik, który ma rozwiązać sporo problemów, które pojawiły się w tym roku. Zawodnicy dysponowali maszynami w zestawieniu ramy 2016, ramy 2017 i silników 2016, 2017 i 2018. Valentino Rossi zaczął te testy nie najlepiej - gleba w 10 zakręcie na szczęście skończyła się dla niego dobrze, ale tego samego nie można powiedzieć o jego maszynie. M-jedynka z przyszłorocznym silnikiem rozpadła się na kawałki. Mimo to Rossi na koniec dnia zameldował się na 4 pozycji czasówki z czasem 1:30.519. Lepiej poradził sobie Vinales, który mimo ogromnych kłopotów w końcówce sezonu wykręcił najszybszy czas (1:30.189) i to na tegorocznym motocyklu. Zdążył też przetestować nowe owiewki wyposażone w coś co bardzo mocno przypomina zeszłoroczne, a zakazane w tym roku skrzydełka.

Trzeci zawodnik Yamahy - Johann Zarco jeżdżący dla Tech3 testował tegoroczny motocykl (choć w sezonie jeździł na zeszłorocznym) i wykręcił drugi najszybszy czas. Jak sam przyznał nie zamierza rozgrzebywać tematu słabych stron tegorocznego motocykla. Im mniej wie tym mniej się na tym skupia i może skoncentrować się na jeździe. Jak widać takie podejście mu służy.

REKLAMA

REKLAMA

Honda

Zawodnicy Hondy stali niejako po dwóch stronach barykady - Marquez wykręcił trzeci czas, zaledwie o 0.312, a Dani był o ponad 0.8 sekundy wolniejszy i wykręcił dopiero 11 czas. W motocyklach podobno pojawił się nowy silnik, ale motocykle Pedrosy i Marqueza wyglądają inaczej (Marquez ma nowsze owiewki z czymś na kształt spoilera w środku, a Pedrosa korzysta z zeszłorocznych owiewek). Niestety poza czasami zawodnicy nie przekazali nic konkretnego przypominając, że to dopiero pierwsze okrążenia na nowym motocyklu i dopiero ustawiają je odpowiednio do warunków. Podobnie wypowiedział się Crutchlow, a jego czas był nieznacznie lepszy niż Pedrosy - był 10.

Jack Miller / MotoGP testy w Walencji przed sezonem 2018

Ducati

Andrea Dovizioso i Jorge Lorenzo rozpoczęli testy na tegorocznych motocyklach z niewielkimi zmianami w ramie. Lorenzo testował też nowe zawieszenie, ale nie przypadło mu do gustu, więc wrócił do poprzedniej wersji używanej w trakcie sezonu. Większe zmiany przyjdą prawdopodobnie dopiero podczas testów w Sepang. Lorenzo wykręcił 7, a Dovi 8 czas. Co ciekawe, najszybszym zawodnikiem na Ducati był wczoraj Jack Miller, który przesiadł się z Hondy na motocykl Pramac Ducati na miejsce Scotta Reddinga. Australijczyk wykręcił 5 czas, niespełna pół sekundy wolniejszy od czasu Vinalesa.

REKLAMA

Znacznie gorzej pierwszy dzień testów będzie wspominał Alvaro Bautista. W motocyklu Hiszpana pojawiły się problemy ze skrzynią. Po rozwiązaniu problemu Alvaro wyjechał na tor, ale w jednym z zakrętów skrzynia zablokowała się ponownie i wystrzeliła zawodnika z siodła. Bautista po groźnym highsidzie wylądował twardo na asfalcie i mocno się poobijał. Drugi zawodnik Pull & Bear Ducati - Karel Abraham również zgruzował swój motocykl. Obaj raczej nie wezmą udziału w dzisiejszych testach. Tito Rabat po przesiadce na Ducati był 13, a Danilo Petrucci dopiero 14.

REKLAMA

Aprilia

Wracający do formy Aleix Espargaro zaliczy ten dzień do dobrych - zameldował się z 6. czasem i nieco pona 0.5 sekundową stratą, więc widać, że kontuzja ręki rzeczywiście mu nie przeszkadza. Scott Redding po przesiadce z Ducati na razie zaznajamia się z Aprilią RS-GP więc 15 czas i strata blisko 2 sekund niewiele nam mówi.

Suzuki

Niestety obaj zawodnicy Suzuki pierwszego dnia testów nie pojawili się w garażu, a już tym bardziej na torze. Zarówno Iannone jak i Rins zatruli się jedzeniem i nie byli w stanie wsiąść na motocykle.

REKLAMA

KTM

Zawodnicy KTM-a poradzili sobie umiarkowanie dobrze, zajmując 9 i 12 miejsce (odpowiednio Espargaro i Smith), ale nie wykazali się niczym szczególnym podczas tego testu. Czasy jednak potwierdzają, że KTM już w tej chwili jest w stanie regularnie meldować się w pierwszej 10. Przy takim tempie rozwoju KTM dołączy do czołówki być może już w przyszłym sezonie.

REKLAMA

REKLAMA

Takaaki Nakagami / MotoGP testy w Walencji przed sezonem 2018

Debiutanci

Wśród debiutantów zabrakło niestety Toma Luthiego, który razem z Franco Morbidellim miał testować Hondę zespołu Marc VDS, ale szwajcar wciąż leczy złamaną w Malezji nogę. Najszybszym debiutantem okazał się Takaaki Nakagami (LCR Honda), ale nie jest to szczególny powód do dumy bo Japończyk był 17. ze stratą ponad 2.5 sekundy. Tuż za nim uplasował się Morbidelli (Estrella Galicia Marc VDS Honda), a Xavier Simeon (Avintia Ducati) zamknął stawkę z najsłabszym czasem - ponad 3,5 sekundy wolniej od Vinalesa.

Przepisy

Jeszcze przed zakończeniem sezonu, podczas rundy w Motegi komisja Grand Prix ustaliła zmiany w regulaminie MotoGP odnośnie testów. Przed sezonem 2018 testy będą miały podobny charakter i harmonogram do zeszłorocznych: po Walencji zespoły MotoGP będą testować jeszcze w Malezji (3 dni Sepang w styczniu ), a także Tajlandii (nowa runda więc potrzebne są testy) i Katarze. Później w trakcie sezonu odbędą się indywidualne testy po rundach w Jerez, Barcelonie i Brnie. W 2019 roku przedsezonowe testy odbędą się tylko w Malezji i Katarze, a później zespoły będą miały 5 dni na indywidualne testy na wybranych torach - 2 dni w listopadzie po zakończeniu sezonu 2018 i trzy dni w dowolnym terminie na dowolnym torze, ale nie na 14 dni przed wyścigiem na danym torze. Ma to zapobiec zyskiwaniu przewagi przez fabryczne zespoły nad teamami prywatnymi, które nie mają takiego dużego budżetu na testy. Podobnie jak w tym roku zespoły które nie stanęły choćby raz na podium w 2017 będą miały prawo do nieograniczonych testów.

REKLAMA

Ograniczona również została ilość dzikich kart przyznawanych na sezon. Od 2018 każdy zespół będzie mógł udzielić tylko 3 dzikich kart zawodnikom spoza klasy MotoGP. Teamy nowe w MotoGP będą mogły wystawić dodatkowego zawodnika 6 razy (to tyczy się na razie tylko KTM-a).

Pozycja Zawodnik Motocykl Najszybszy czas strata do lidera różnica
1 Maverick Viñales  Yamaha M1  1:30.189  – 
2 Johann Zarco  Yamaha M1  1:30.389  0.200  0.200
3 Marc Marquez  Honda RC213V  1:30.501  0.312  0.112
4 Valentino Rossi  Yamaha M1  1:30.519  0.330  0.018
5 Jack Miller  Ducati GP17  1:30.635  0.446  0.116
6 Aleix Espargaro  Aprilia RS-GP  1:30.756  0.567  0.121
7 Andrea Dovizioso  Ducati GP18  1:30.850  0.661  0.094
8 Jorge Lorenzo  Ducati GP18  1:31.059  0.870  0.209
9 Pol Espargaro  KTM RC16  1:31.166  0.977  0.107
10 Cal Crutchlow  Honda RC213V  1:31.259  1.070  0.093
11 Dani Pedrosa  Honda RC213V  1:31.328  1.139  0.069
12 Bradley Smith  KTM RC16  1:31.415  1.226  0.087
13 Tito Rabat  Ducati GP17  1:31.673  1.484  0.258
14 Danilo Petrucci  Ducati GP18  1:31.721  1.532  0.048
15 Scott Redding  Aprilia RS-GP  1:32.075  1.886  0.354
16 Karel Abraham  Ducati GP16  1:32.445  2.256  0.370
17 Takaaki Nakagami  Honda RC213V  1:32.723  2.534  0.278
18 Franco Morbidelli  Honda RC213V  1:32.762  2.573  0.039
19 Takumi Takahashi  Honda RC213V  1:33.569  3.380  0.807
20 Xavier Simeon  Ducati GP16  1:34.242  4.053  0.673

zobacz galerię

Zobacz również:
Maks Chwalik pokazał klasę! W Stelpe na Łotwie postawił kropkę nad "i" - nie tylko wygrał zawody, ale również klasyfikację generalną Mistrzostw Europy strefy północno-wschodniej! Jak sobie poradzi w finale ME?
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA