Pierwszy off-roadowy ABS w Husqvarnie

Husqvarna już dawno nie zasłynęła z nietypowych rozwiązań i nowoczesnych patentów w motocyklach. Po wodzą BMW ma się to zmienić. Pierwszym krokiem jest całkowicie off-roadowy ABS w enduro Husqvarny - TE 449.


Jest to pierwsze takie rozwiązanie w motocyklu terenowym, opierające się na rozwiązaniach rodem z BMW. ABS będzie miał konstrukcję dwukanałową (czujniki i tarczki ABS w obu kołach) i oczywiście elektroniczną centralkę sterującą całym zamieszaniem. ABS będzie jednak działał tylko na jedno, przednie koło tak aby z premedytacją można było blokować tylne koło podczas hamowania. Czujniki w tylnym kole potrzebne są do lepszego określenia rzeczywistej prędkości motocykla (na luźnej nawierzchni tylne koło często miesza, czyli kręci się szybciej niż przód) tak ay zoptymalizować również siłę hamowania.

ABS waży 1.5 kg więc jest stosunkowo lekki, zwłaszcza że w offroadzie często idzie również o masę. Jego dwukanałowa konstrukcja daje też duży potencjał na przyszłość. A w przyszłości Husqvarna będzie pracować nad zbudowaniem dwutrybowego ABS-u na drogę i w teren. Tryby mają być przełączane przez motocyklistę podczas jazdy jednym wciśnięciem klawisza. Dwukanałowość daję właśnie taką możliwość rozwoju. Jaki w rzeczywistości jest terenowy ABS Husqvarny przekonamy się pewnie już niedługo w pierwszych testach tego urządzenia.


Zobacz również:
REKLAMA