Pirelli Diablo Supercorsa V4 już w sprzedaży

To już czwarte wcielenie jednych z najpopularniejszych opon sportowych do treningów na torze - Pirelli Supercorsa. Wersja V4 trafiła do sprzedaży z początkiem roku, a do ich stworzenia Pirelli wykorzystało doświadczenia z World Superbike.

Pirelli Diablo Supercorsa V4 Pirelli

Pierwsze wcielenie opon Pirelli Supercorsa powstało w 2007 roku, gównie jako opona do treningów na torze i udziału w wyścigach niższych szczebli. Opona została świetnie przyjęta i doskonale oceniona. Od tego momentu, choć minęło już 16 lat od debiutu, a na rynek trafiły kolejne dwa wcielenia Supercorsy, sportowa opona Pirelli jest jedną z najczęściej wybieranych gum pośród amatorów torowania, ale też bardziej wyczynowej jazdy drogowej. Od 2007 roku sprzedano ich ponad 3,5 miliona sztuk! Stało się tak za sprawą pojawienia się dwóch wersji z przeznaczeniem głównie na tor (SC) oraz z homologacją drogową (SP). Dziś opony Pirelli Supercorsa trafiają jako opony fabryczne między innymi do motocykli Ducati, Triumph czy MV Agusta i Aprilia. We wrześniu ubiegłego roku Pirelli zaprezentowało czwartą generację opon Pirelli Diablo Supercorsa SP/SC nazwaną V4, a już od nowego roku te opony trafiły do sprzedaży detalicznej.

Diablo Supercorsa V4, czyli czwarte wcielenie sportowych opon z bieżnikiem marki Pirelli powstawało na podstawie ponad dwudziestu lat doświadczeń na poligonie mistrzostw świata, a wyłącznośc jaką ma Pirelli na obsługę mistrzostwa świata World Superbikes dało im możliwość skonstruowania najszybszej i najlepszej bieżnikowanej opony sportowej w historii firmy. Przy pracach nad najnowszą Supercorsą brali udział byli mistrzowie świata i czołówka klasy WSBK.

Wersja SC z rozwinięciem „Special Compound” (mieszanka specjalna) jest oponą z przenaczeniem głównie torowym, dla amatorów trackdayów, czynnych zawodników i osób, które chcą pracować nad techniką jazdy i szlifować czasy okrążeń bez konieczności wprowadzania zmian w konstrukcji i ustawieniach motocykla. W porównaniu do poprzedniej wersji V3, nowa V4 ma bardziej sportowy profil, sztywniejszą sportową konstrukcję, nowy bieżnik i wyścigową mieszankę, która ma zapewnić jeszcze lepszą przyczepność i prowadzenie.

Zobacz także: Opony sportowe z homologacją drogową - które wybrać?

Pirelli Diablo Supercorsa V4Pirelli

Wersja SC dostępna jest również w trzech wariantach mieszanki: SC1, SC2 i SC3.

SC1 – najbardziej miękka mieszanka, zapewnia maksimum przyczepności i poręczności w wysokich temperaturach i jest najmniej odporna na ścieranie

SC2 – średnia mieszanka, zrównoważone osiągi i przyczepność, wysoka stabilność wraz ze zużyciem. Świetnie spisuje się w niższych temperaturach i utrzymuje właściwości nawet na mocno agresywnym asfalcie.

SC3 – najbardziej odporna na zużycie mieszanka. Przeznaczona na dłuższe sesje na treningowe na torze, przydatna podczas trenowania powtarzalności okrążeń. Raczej nie nadaje się do profesjonalnego ścigania.

Typ SP („Sport Production”) to opona sportowa z homologacją drogową, co oznacza, że różni się konstrukcyjnie od SC. Jest zbudowana z dwóch różnych mieszanek (w tym jednej identycznej jak SC), bardziej odporna na wysokie temperatury, szybciej osiąga właściwą temperaturę pracy i oferuje lepszą trwałość podczas jazdy drogowej. Profil opony, a także bieżnik są identyczne jak w wersji SC, podobnie jak niektóre elementy konstrukcyjne. Wersja SP jest dopuszczona do użytku drogowego, ma indeks prędkości „W”. To opona przeznaczona dla entuzjastów sportowej jazdy, także tych którzy lubią od czasu do czasu trenować na torze.

Pirelli Diablo Supercorsa V4Pirelli
Zobacz również:
REKLAMA