Triumph, potwierdził zamiar pobicia motocyklowego rekordu prędkości który obecnie wynosi 376.363 mph czyli 605.697 km/h. Próba pobicia rekordu Federation Internationale de Motocyclisme (FIM) odbędzie się w dniach 23-27 sierpnia na torze Bonneville Speedway, Bonneville Salt Flats, w amerykańskim stanie Utah.
Za sterami zbudowanej specjalni w celu pobicia rekordu maszyny zasiądzie legendarny zawodnik wyścigów Isle of Man TT, mechanik ciężarówek i prezenter telewizyjny, Guy Martin, który postawił sobie za cel ponowne - po 45 letniej przerwie zdobycie rekordu prze przez brytyjskiego Triumpha. Jego maszyną będzie bowiem Triumph Rocket III Streamliner napędzany dwoma silnikami o pojemności 2.3-litra każdy (pochodzącymi z modelu Rocket III) generującymi w sumie 1 000 KM.
Triumph ma długa historię bicia rekordów prędkości. Marka z Hinckley była bowiem przez 15 lat w posiadaniu tytułu "najszybszego motocykla świata". Trwało to od 1955 do 1970 roku, z krótką, 33 dniową przerwą. Bolidy Triumph bijące wówczas rekordy nosiły nazwy: Devil's Arrow, Texas Cee-gar, Dudek Streamliner I Gyronaut X1, który osiągnął prędkość 245.667 mph (395.28 km/h).
Dzisiaj, poprzeczka ustawiona w 2010 roku przez Rockiego Robinsona wisi na cyfrze 376.363 mph (605.697 km/h). Rocky ustanowił rekord w pojeździe Top Oil-Ack Attack.
Triumph Rocket Streamliner 2015 bazuje na konstrukcji monocoque z włókien węglowych i napędzany jest dwoma, turbodoładowanymi silnikami Triumph Rocket III oddającymi łączną moc 1000 KM przy 9000 obr/min. Motocykl napędzany jest metanolem i klasyfikowany jest w kategorii C (streamlined motorcycle).