Poznaj nową Ducati Multistradę V4 Pikes Peak, najbardziej sportową Multistradę w historii marki

Z precyzją szwajcarskiego zegarka, Ducati pokazuje kolejną nowość na nadchodzący sezon. Po nowej Multistradzie V2 i rodzinie Scramblerów nadszedł na coś zdecydowanie mocniejszego i bardziej ekskluzywnego. Panie i panowie oto przed wami nowa Multistrada V4 Pikes Peak!

• Wzór malowania nowej Multistrady V4 Pikes Peak jest inspirowany maszynami z MotoGP.
• Nowe Ducati jest napędzane silnikiem V4 Granturismo o mocy 170 KM co może oznaczać tylko jedno, na górskich przełęczach ten motocykl nie będzie miał sobie równych.
• Multistrada V4 Pikes Peak - wygodna pozycja za kierownicą zachęca do dalekich podróży, 17-calowe poprawia sportowe prowadzenie, w tylnym zawieszeniu króluje jednostronny wahacz.
• Widelec i amortyzator są dziełem Öhlinsa.
• Nowością jest tryb jazdy: Race.

Multistrada V4 Pikes Peak została zbudowana na bazie Multistrady V4, maszyny którą wyróżniały: potężny silnik V4 Granturismo, niska masa, komfort jazdy zarówno kierowcy jak i pasażera, a całość dopełniona była rozbudowanym pakietem elektroniki. W nowym modelu Pikes Peak jeszcze więcej uwagi poświęcono geometrii ramy, zawieszeniom, poprawiono ergonomię i dołożono kolejny system wspomagające jazdę. Nowa Multistrada V4 Pikes Peak to najbardziej sportowa z dotychczas wyprodukowanych Multistrad.

Jak tłumaczą inżynierowie Ducati, bazą do rozpoczęcia tego projektu był pomysł zastosowania 17 calowego przedniego koła oraz wykorzystanie jednoramiennego wahacza tylnego koła, jakże charakterystycznego dla sportowych modeli z Borgo Panigale. Sportowe DNA podkreśla malowanie „Pikes Peak”, inspirowane zarówno kolorami, jak i grafiką Ducati Desmosedici GP ’21.

Aby jeszcze bardziej podkreślić charakter nowej Multistrady V4 Pikes Peak, oprócz tłumika Akrapovič (mającego oczywiście homologację drogową), wykonanego tytanu i włókien węglowych (te użyte zostały także do wykonania całej masy elementów nowego Ducati), uwagę przykuwają złote golenie widelca Öhlins, dwukolorowa czarno-czerwona kanapa ozdobiona logo V4 oraz znaczek Ducati Corse umieszczony na charakterystycznym „dziobie”.

 

Ducati Multistrada V4 Pikes Peak 2022Ducati

 

Nie ma co ukrywać, że sportowy charakter udało się uzyskać stosując 17 calowe przednie koło. To ono poprawiło precyzję prowadzenia i zagwarantowało odpowiedni feedback podczas ekstremalnej jazdy. Nowe Ducati ma obręcze Marchesini, wykonane z kutego aluminium, które są lżejsze o 2,7 kg od tych użytych w Multistradzie V4 S. Założono na nie opony o sportowych rozmiarach 120/70-17 z przodu i 190/55-17 z tyłu. Jak już wspomnieliśmy wcześniej zawieszenia są dziełem Öhlinsa. Widelec Öhlins Smart EC 2.0 gwarantuje doskonałe prowadzenie podczas szybkiej, sportowej jazdy, dzięki automatycznemu dopasowaniu ustawień.

Aluminiowa rama przeszła lifting, przede wszystkim zmieniony został kąt główki ramy z 24,5° w Multistradzie V4 na 25,75°, co pociągnęło za sobą zmianę wartości wyprzedzenia jak i rozstawu osi, które zostały dopasowane do uniwersalnego charakteru motocykla.

Sercem Ducati Multistrada V4 Pikes Peak jest dobrze znany silnik V4 Granturismo o mocy 170 KM,  osiągający maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 8750 obr./min. Silnik ten, został specjalnie zaprojektowany dla rodziny Multistrad V4 i wyróżnia się niską masą - waży tylko 66,7 kg – i kompaktową budową. Osoby, które będą wykorzystywały Ducati Multistradę Pikes Peak do turystyki ucieszą duże przebiegi pomiędzy regulacją luzu zaworowego, wynoszące aż 60 000 km!

 

Zobacz również: poznaj pozostałe nowości na sezon 2022, pochodzące ze stajni Ducati. Oto nowe Ducati Scramblery: Tribute Pro i Urban Motard. 

 

Sportowe osiągi to nie tylko mocny silnik, ale odpowiednie oprogramowanie sterujące jednostką. Nowa Multistrada V4 Pikes Peak jest pierwszym modelem, w którym zdecydowano się na zastosowanie trybu Race. Działa on niezwykle precyzyjnie i pozwala na szybką jazdę w sportowym stylu. Ten tryb ma również wpływ na działanie quickshiftera, który wraz z nowym oprogramowaniem ułatwia agresywne redukcje, a także pracuje precyzyjniej podczas jazdy z wysokimi obrotami i dużymi obciążeniami.

Sportowe osiągi Ducati Multistrady V4 Pikes Peak trzeba było jakoś okiełznać i z tego powodu w motocyklu nie mogło zabraknąć wydajnych hamulców. Układ ten jest dziełem Brembo. W dwie tarcze w przednim kole o średnicy 330 mm, wgryzają się zaciski monoblock Brembo Stylema. Z tyłu natomiast układ hamulcowy jest dokładnie taki sam jak w Multistradzie V4 i V4 S, czyli wykorzystujący jedną tarczę o średnicy 265 mm połączoną z pływającym zaciskiem Brembo.

W nowej Multistradzie V4 Pikes Peak poprawiona została ergonomia. W porównaniu do bazy, czyli Multistrady V4, zmieniona została pozycja za kierownicą. Podnóżki są teraz umieszczone wyżej i są bardziej przesunięte do tyłu, a wszystko to po to, by zwiększyć kąt pochylenia motocykla podczas jazdy w zakręcie. Kierownica jest niższa, węższa i zyskała nowy kształt. Efekt wprowadzenia tych zmian wpłynął na lepsze wyczucie motocykla podczas sportowej jazdy, nie tracąc przy tym na doskonałym komforcie na dłuższych trasach.

 

Ducati Multistrada V4 Pikes Peak 2022Ducati

 

Multistrada V4 Pikes Peak przejęła rozbudowany pakiet elektroniki z Multistrady V4 S, który obejmuje najnowsze rozwiązania, takie jak: aktywny tempomat (ACC) czy wskaźnik martwego pola (BSD), wykorzystujące w do monitorowania przestrzeni wokół motocykla radar. Oprócz wprowadzenia trybu Race Riding Mode, Ducati Wheelie Control w Multistradzie V4 Pikes Peak znajdziesz jeszcze bardziej dopracowany układ kontroli trakcji, oraz ABS z funkcją Cornering. W kokpicie nie mogło zabraknąć wyświetlacza TFT o przekątnej 6,5 cala, który umożliwia także wyświetlanie map ze sparowanego z nim smartfona, co jest możliwe dzięki wykorzystaniu systemu Ducati Connect.

Multistrada V4 Pikes Peak to niezwykle zaawansowany technologicznie motocykl, zaprojektowany z myślą o tych, którzy kochają dreszczyk rywalizacji i jazdy  sportowym stylu, zwłaszcza na górskich winklach lub podczas wizyty na torze.

Już nie możemy doczekać się pierwszych testów.

 

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Yamaha opatentowała system ostrzegania kierowcy, który wykorzystuje lusterka jako wyświetlacze informujące kierowcę o zagrożeniach. Podobny system funkcjonuje w samochodach.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ