[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.7

Poznań Motor Show 2019 za nami

Poznań Motor Show 2019 dobiegło końca. W 5 halach, podzielonych na 15 pawilonów, 170 wystawców zaprezentowało ponad 1000 pojazdów. Tegoroczną, dziewiątą edycję odwiedziło aż...

W 2017 roku Motor Show odwiedziło 135 023 osób. W 2018 roku liczba ta powiększyła się o kolejne 15 tysięcy, bo na targi wpadło aż 151 437 osób. W tym roku poznańskie show odnotowały niewielki spadek frekwencji, bo do hal MTP przyjechało 146 718 zwiedzających. Obstawiam, że gdyby nie niedziela handlowa to udałoby się pobić zeszłoroczny rekord.

Impreza trwała cztery dni, od czwartku do niedzieli (28-31.04.2019 r.). Motocyklowa część targów zajęła trzy z piętnastu pawilonów - 7A, 8 i 8A. Ku mojemu rozczarowaniu tegoroczna edycja, w porównaniu z zeszłoroczną, była znacznie skromniejsza. Na imprezie zabrakło m.in. Kawasaki, Rometa i Hondy (kilka motocykli tej marki było wystawione razem z samochodami). Skorzystał na tym Triumph, Yamaha, KTM i Husqvarna których stoiska prezentowały się naprawdę ładnie i na których importerzy pokazali sporo ciekawych nowości. Stoisko motocykli BMW i Suzuki również połączono ze stoiskami samochodowymi.

REKLAMA

Motor Show 2019 odwiedziło 146 718 osób.

Pachnące świeżością motocykle

Na targach w Poznaniu mogliśmy podziwiać świeżutkie motocykle. Wśród nich Scrambler 1200 od Triumpha, czyli dzika maszyna do śmigania w offie. Ma silnik, który produkuje 90 KM mocy maksymalnej i 110 Nm momentu obrotowego.

Yamaha pokazała długo wyczekiwane turystyczne enduro - Tenere 700. Do jej napędu użyto sprawdzoną dwucylindrową rzędówkę CP2 z MT-07 (73 KM i 68 Nm). Motocykliści często wjeżdżający z asfaltu docenią spore skoki zawieszeń (210/200 mm), duży prześwit (240 mm) oraz szprychowane felgi i ograniczona do minimum elektronika. Yamaha przygotowała promocyjną cenę na tą maszynę - 40 999 zł - dla osób które zamówią motocykl w przedsprzedaży przez stronę internetową.

Kolejka ustawiała się też do Husqvarny Svartpilen 701. Podobnie jak model Vitpilen 701 bazuje na KTM-ie Duke'u 690, a jej sercem jest jednocylindrowiec o pojemności 693 cm3. 18-calowe felgi  obuto w gumy Pirelli MT60 RS, sprzęt ma też regulowane zawieszenia WP, wyłączalny ABS i quickshifter oraz - jak na tego typu maszynę przystało - szeroką kierownicę.

Na poznańskich targach pojawiły się też sklepy z akcesoriami motocyklowymi np. firma AGM bikers która pokazała nieprzemakalne torby podróżne i skórzane sakwy. Można było oglądać, pytać, przymierzać i zamawiać. Nie zabrakło też strefy dla kobiet "Speed Ladies" i wystawy motocykli customowych (Motorbike Show). Fani przeróbek motocykli byli rozczarowani bo na stoisku customów było za mało, co wyglądało słabo...

Stunt Wars Poland 2019

Tuż obok pawilonu motocyklowego, na specjalnie wydzielonym placu, odbyła się bitwa stunterów. Palenie gumy, wheelie, high chairy, circle i inne akrobacje w wykonaniu stunterów przyciągnęły tłumy zwiedzających. Ogromne wrażenie na widowni zrobił pokaz Eryka Goczała - 14 letniego kaskadera na quadzie. W bitwie zwyciężył Foma Kalinin, drugie miejsce zajął Zdenko Rybar, a trzecie, tak samo jak w ubiegłym roku, Paweł Karbownik.

Mistrzowie wśród mechaników

Podczas targów odbył się też VIII Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników. Aby przejść do finału, młodzi mechanicy musieli odpowiedzieć na pytania dotyczące konstrukcji i budowy silników spalinowych i elektrycznych. W finale w kategorii "Młody mechanik" zwyciężyli Maciej Kwasek i Fryderyk Libor z sandomierskiego Zespołu Szkół.

Nowy właściciel nowej Aprilki

Na tegorocznych targach Motor Show nie mogło zabraknąć również nas, czyli ekipy MOTOCYKL-a. Każdy kto odwiedził nasze stoisko mógł przybić piątkę i zaopatrzyć się w archiwalny numer naszego miesięcznika, a także poczęstować się zdrową herbatą Soti.

Ponadto w niedzielę o godzinie 14:00 przyznana została główna nagroda plebiscytu Best Bikes 2019. Motocyklowym farciarzem roku został Tomasz L. z Łodzi. Kluczyki do nowiutkiej Aprili Shiver 900 przekazał mu redaktor naczelny Jacek Ociepko i przedstawiciel firmy Inter Motors. Przypominamy, że kolejna edycja plebiscyctu Best Bikes już za rok. 

Tegoroczny sezon targowy już za nami, ale kto nie był ma okazję nadrobić zaległości za rok. Do zobaczenia!

zobacz galerię

Zobacz również:
 Nowości 2015, super laski i motocyklowa atmosfera - Targi w Warszawie. 
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij