[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Premiera: Aprilia RSV4 1100 Factory - jeszcze więcej mocy!

RSV4 Factory dostało większy silnik i kolejne pare koni mocy. Wyścig o tytuł najmocniejszego superbike'a trwa!

Aprilia RSV4 Factory Aprilia RSV4 1100 Factory 2019

Aprilia od lat podpiera się zdobytymi tytułami w mistrzostwach, wygranymi wyścigami i całą tą okołowyścigową otoczką. Oczywiście trudno to bagatelizować, ale prawda jest taka że od wielu lat jeden z najważniejszych celów Aprilli to rywalizacja z największymi konkurentami - Ducati. Po premierze nowego Panigale V4, Aprilia RSV4 RR pozostała nieco w tyle jeśli chodzi o moc choć w warunkach torowych wcale nie odstawała od Ducati. Marka z Noale (Aprilia) wreszcie znalazła rozwiązanie w tej sytuacji i postanowiła powiększyć pojemność silnika - wszak Panigale V4 to też pojemność 1100, a przecież od dużej pojemności lepsza jest tylko większa pojemność.

Dzięki rozwierceniu silnika, a także kilku dodatkowym modyfikacjom (chłodzenie, magistrala olejowa, czasy zapłonu i rozrząd i przepustnice o aerodynamicznym kształcie) nowa RSV4 w wersji Factory wyciska aż 217 KM przy 13 200 obr/min. Silnik kręci się do 13 600 więc moc jest osiągana przed samym odcięciem. Maksymalny moment obrotowy to 122 Nm osiągane przy 11 000 obr/min. Oczywiście wersja Factory oprócz większego silnika ma też kilka konkretnych patentów prosto z wyścigowego toru. To właściwie jedyny motocykl w którym możesz zmieniać geometrię tak jak w prawdziwym motocyklu wyścigowym - możesz zmienić kąt główki ramy, punkt osadzenia wahacza, wysokośc tyłu motocykla czy zmieniać położenie silnika w ramie. Do tego część owiewek jest z karbonu, a tytanowy wydech Akrapovica jest tu w standardzie. Nowe RSV4 Factory ma również poprawioną geometrię względem poprzedniego numeru. Zawieszenia to najwyższa półka: widelec Öhlins NIX i amortyzator Öhlins TTX. W roli hamulców występuje oczywiście najnowsze dziecko Brembo - Stylema zamiast wcześniejszych M50-ek. Zaciski są chłodzone przez zupełnie nowe (tak jak w MotoGP) karbonowe kanały dolotowe. Prosto z MotoGP po raz pierwszy w seryjnym motocyklu pojawiły się też skrzydełka aerodynamiczne. Z paliwem Aprilia ma ważyć 199 kg.

REKLAMA

Zobacz także: Wszystkie nowości 2019 w jednym miejscu!

Oczywiście zarówno RSV4 1100 Factory jak i RSV4 1000 RR dysponują pakietem APRC (Aprilia Performance Ride Control), czyli wypasioną elektroniką, która analizuje i kontroluje wszystkie zdarzenia podczas jazdy (mapy silnika, kontrola trakcji, wheelie, ABS na zakręty, ride by wire, wspomaganie startu, quickshifter, tempomat i pit limiter dla zawodników itp. itd.) by przyjemność szła w parze z bezpieczeństwem i coraz lepszymi osiągami. Na pokładzie jest też system Aprilia MIA, czyli multimedialna platforma, dzięki której możesz połączyć się z motocyklem za pomocą swojego smartfonu. Możesz też połączyć swojego laptopa i skorzystać z najprawdziwszej telemetrii, która pomoże ustawić ci motocykl zakręt po zakręcie.

Innych systemów jest całe mnóstwo (łącznie z takim który zapobiega podnoszeniu się tyłu podczas hamowania), a większość z nich możesz regulować z poziomu ciekłokrystalicznego, kolorowego wyświetlacza TFT.

RSV4 RR nie uległ żadnym poważniejszym zmianom na sezon 2019.

Zobacz także: Nowe BMW S 1000 RR 2019 i Ducati Panigale V4 R

zobacz galerię

Zobacz również:
Chcesz zacząć przygodę z motocyklami, ale nie masz kasy? Teraz możesz kupić Bajaja Pulsara 125 na raty i to 0%!
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij