REKLAMA

Premiera BMW R18 już niebawem!

BMW odważnie wraca do segmentu cruiserów! Największy w historii silnik typu bokser, nowoczesne rozwiązania oraz mocne przywiązanie do tradycji - tak w skrócie można opisać BMW R18. Obok tego motocykla nikt nie przejdzie obojętnie, a premiera nastąpi jeszcze przed nadejściem jesieni!

BMW R18 - trafia na salony

Fani cruiserów powinni zarezerwować datę  - 19.09.2020 roku w autoryzowanych salonach BMW na terenie całego kraju odbędzie się premiera BMW R18, czyli motocykla, który łączy tradycję niemieckiej marki z najnowocześniejszymi rozwiązaniami, a przy tym wygląda jak milion dolarów.

Do napędu R18 służy największy w historii BMW dwucylindrowy bokser o pojemności 1802 cm3. Jego wielkość idzie w parze z siłą - na tylne koło trafia moment obrotowy o wartości 158 Nm oraz moc 91 KM. Tylna opona nie będzie tu mieć łatwego życia. Tym bardziej, że w zakresie 2000-4000 obr/min będzie musiała się zmierzyć ze 150 Nm!

Silnik typu bokser po raz pierwszy zastosowano w BMW w 1923 roku.

Z kolei motocyklista w ogóle nie musi się stresować. Dobry humor oprócz wygodnej kanapy, "good vibrations" oraz ogromnej dbałości o stylistyczne smaczki zapewni mu pakiet najnowocześniejszej elektroniki. W jego skład wchodzi kontrola trakcji (ASC - z możliwością wyłączenia), kontrola momentu obrotowego, trzy tryby jazdy: Rain, Roll i Rock, a także układ ABS, elektroniczny wtrysk paliwa i przepustnica z systemem Ride-by-Wire. 

Dodatkowo jako fabryczne opcje możesz zamówić asystenta cofania (który ułatwi parkingowe/garażowe manewry) oraz asystenta ruszania pod wzniesienie.

BMW R18 - nowość 2021BMW

Linia R18 została zainspirowana przedwojennym modelem R5 - wystarczy rzut oka na podwójną kołyskową ramę, wał Kardana, imitację sztywnego tyłu, osłony widelca czy też szprychowane koła. Całość wygląda klasycznie, ale zarazem nowocześnie. Mało tego, ilość plastiku zredukowano tu do minimum - tak jak w R5 postawiono na prawdziwą stal.

Z przodu zastosowano widelec teleskopowy o imponującej średnicy goleni (49 mm) ma skok wynoszący 120 mm, z kolei bezpośrednio mocowany amortyzator dysponuje regulacją napięcia wstępnego sprężyny i skokiem wynoszącym 90 mm. Zestrojenie zawieszeń w połączeniu z komfortową, ale aktywną pozycją ma zapewniać poczucie pełnej kontroli oraz wygodę.

Nie wierzysz? Możesz się o tym przekonać na własnej skórze. Wystarczy, że 19 września 2020 roku odwiedzisz dowolny salon BMW Motorrad w Polsce. Będziesz mógł na żywo podziwiać pięknie wykończone detale oraz zasiąść za sterami krążownika BMW.

BMW R18 - nowość 2021BMW
BMW R18 - nowość 2021BMW
BMW R18 - nowość 2021BMW

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA