[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.3

Premiera: Ducati Multistrada 1260 Enduro

Ducati Multistrada Enduro to kolejna nowość na 2019. Dostała ona silnik ze standardowej 1260 i parę dodatkowych gadżetów. Duża galeria zdjęć.

Ducati Multistrada 1260 Enduro Ducati Multistrada 1260 Enduro

Dla tych którzy śledzą rynek motocykli lub są fanami Ducati tylko kwestią czasu był przeskok na silnik 1260 w Multistradzie Enduro. Upgrade standardowej Multistrady do większej pojemności został zaprezentowany w ubiegłym roku i pominięcie wersji Enduro było swego rodzaju zaskoczeniem. Na szczęście Ducati nie kazało nam długo czekać na Multistradę Enduro z najmocniejszym w klasie silnikiem Testastretta DVT o pojemności 1262 cm3 (oczywiście ze zmiennymi fazami rozrządu).

Najmocniejszy silnik oznacza w rzeczywistości największy moment obrotowy w klasie - 128 Nm przy 7 500 obrotów na minutę, ale najważniejszy jest fakt, że aż 85% tego momentu jest dostępny w niskim zakresie obrotów (do 3500 obr/min). Nad przekazywaniem tego poweru na tylne koło czuwają systemy elektroniczne: tryby jazdy i tryby pracy silnika, kontrola trakcji, kontrola wheelie i quickshifter działający zarówno w górę jak i w dół.

REKLAMA

Multistrada Enduro ma też oczywiście półaktywne elektroniczne zawieszenia Skyhook, Cornering ABS produkcji Boscha połączony oczywiście z jednostką sterującą IMU opartą na 6-osiowych czujnikach żyroskopowych. Same hamulce to Brembo M 4.32 Monobloc. Poprawiono też ergonomię, nowy jest kolorowy wyświetlacz TFT z nowymi funkcjami i interfejsem - HMI (Human Machine Interface). Można go też połączyć z telefonem za pomocną systemu multimedialnego DMS.

Kolejnymi ciekawostkami są LED-owe światła z funkcją doświetlania zakrętów, system wspomagania ruszania pod górę (Vehicle Hold Control) i system monitorowania ciśnienia w kołach. Jest też tempomat. Poza tym Ducati zeznaje, że poprawiło ergonomię i pozycję za sterami żeby jazda była jeszcze przyjemniejsza.

Powyżej znajdziecie pełną galerię zdjęć Ducati Multistrada 1260 Enduro

zobacz galerię

Zobacz również:
Rzędowy twin w KTM-ie? To nie fikcja - zobaczcie jak jeździ pokazany na targach EICMA prototyp - KTM 790 Duke.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij