Premiera: Ducati Multistrada 950 S - odświeżona i lepiej wyposażona

Multistrada 950 dostała kilka nowych elektronicznych gadżetów, które mają poprawić bezpieczeństwo i zwiększyć przyjemność z jazdy. Jest też wersja S.

Ducati Multistrada 950 S Ducati
Ducati Multistrada 950 S

Multistrada 950 od momentu pojawienia się na rynku została bardzo dobrze przyjęta. Nic dziwnego bo to naprawdę świetny motocykl. Uniwersalny, przyjazny i wygodny, a kiedy trzeba szybki i precyzyjny. Od momentu premiery minęło blisko dwa lata i włoska marka postanowiła nieco odświeżyć swój bestseller, a przy okazji zaprezentowana została też lepiej wyposażona wersja "S". Czym różni się nowa Multistrada 950 od poprzedniej wersji? Oto lista zmian.

Zaczniemy od wyglądu, w którym zmieniło się zdecydowanie najmniej. Właściwie jedyną wyraźnie widoczną zmianą stylistyczną są większe boczne "skrzela" (panele owiewek), które Multi 950 odziedziczyła po większej Multistradzie 1260. Poza tym mała Multi ma nowy lżejszy aluminiowy wahacz i nowe lżejsze koła -teraz dostępne też w wersji szprychowanej (19 cali). Podobnie jest z silnikiem - zmian po prostu nie ma, natomiast Ducati pochyliło się z uwagą nad tematem elektroniki. Model 2019 będzie wyposażony w jeszcze bogatszy pakiet elektroniki, Multistrada 950 będzie wyposażona w 6-osiowy zestaw czujników IMU formy Bosch, który będzie sterował zarówno działaniem kontroli trakcji, ABS-em na zakręty, oraz asystentem ruszania pod górę (VHC-vehicle hold control). Nowy jest też interfejs zegarów - ma być teraz bardziej przyjazny i łatwiejszy w użyciu. Nowe będzie też hydraulicznie sterowane sprzęgło.

Nowością jest też wersja S, która również pojawi się w salonach w przyszłym roku. Będzie wyposażono dodatkowo w elektronicznie sterowane półaktywne zawieszenie Ducati Skyhook (zarówno widelec jak i amortyzator) oraz DQS - czyli quickshifter pozwalający zmieniać biegi bez sprzęgła zarówno w górę jak i w dół. Z mniejszych ale nie mniej istotnych zmian Multistrada 950 S będzie miała w pełni LED-owy reflektor, 5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT, system Hands Free pozwalający połączyć się ze smartfonem, podświetlane przełączniki na kierownicy oraz seryjny tempomat.

Motocykl wciąż jest napędzany tym samym 937 cm3 V2 o mocy 113 KM i 96 Nm momentu obrotowego. Dystanse między przeglądami serwisowego wynoszą tu 15 000 km, a regulacja zaworów co 30 000 km.

Zobacz także:

Wszystkie nowości EICMY 2018

Nowa Yamaha Tenere 700 - premiera EICMA 2018

Zobacz również:
REKLAMA