[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
5.0

Premiera: Harley-Davidson LiveWire - elektryczny Harry debiutuje w Mediolanie

Pamiętacie LiveWire? To to ten prototyp elektrycznego Harleya. Wersja produkcyjna właśnie zadebiutowała w Europie podczas wystawy EICMA w Mediolanie.

Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire

LiveWire to projekt, o którym zrobiło się głośno już 4 lata temu, pojawił się nawet w pełni działający motocykl, którym mogli przejechać się dziennikarze podczas specjalnej prezentacji. Później jednak temat elektrycznego Harleya-Davidsona ucichł. Dziś powraca już w wersji produkcyjnej, a to tylko zapowiedź całej gamy modeli Harleya z napędem elektrycznym, które mają pojawić się na rynku do 2022 roku.

Oczywiście na razie Harley-Davidson nie ujawnia wszystkich szczegółów. Wiemy że będzie napęd elektryczny, który ma zagwarantować genialne przyspieszenia i oddawać moc od razu po przekręceniu manetki. Podczas jazdy ma wydawać specjalny dźwięk, który będzie wzrastał wraz ze zwiększaniem prędkości. LiveWire ma być motocyklem zwinnym i poręcznym dzięki specjalnej ramie oraz umieszczeniu baterii nisko, tak by środek ciężkości również był nisko. Zawieszenia będą miały pełną regulację. Z tyłu będzie to pojedynczy amortyzator (BFRC-Lite - Balanced Free Rear Cushion) Showy, a z przodu SFF-BP (Separate Function Fork- Big Piston), czyli widelec o podzielonych funkcjach (regulacja tłumienia dobicia w jednej, odbicia w drugiej goleni). Do tego w pakiecie są hamulce Brembo Monoblock, ABS i oczywiście kontrola trakcji. Motocykl będzie można ustawić w aż 7 trybach jazdy, z czego trzy są indywidualnie ustawiane przez właściciela. Kierowcę o wszystkim poinformuje kolorowy wyświetlacz TFT. Motocykl będzie postawiony podobnie jak większość Harleyów na oponach Michelin Scorcher (120 mm przód i 180 mm tył).

REKLAMA

Harley oczywiście wspomina też oczywiście o trybach ładowania, ładowarkach i innych cudach - LiveWire ma mieć tryb szybkiego ładowania, ale jeszcze nie wiadomo czy system będzie działać w Europie (specjalne zasilacze/ładowarki). Amerykanie nie wspominają natomiast ani słowem o parametrach, osiągach czy też zasięgu na ładowaniu. Na te informacje będziemy musieli jeszcze poczekać.

Zobacz także:

Wszystkie nowości i premiery na rok 2019

Yamaha XSR 700 Xtribute Scrambler

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Tak, tak, to wcale nie jest żart. 25 lat temu, w listopadzie 1994 roku, na rynku pojawił się pierwszy numer „Motocykla”. Przez tych 300 miesięcy świat przyspieszył, podobnie jak współczesne motocykle. Przez 2,5 dekady przygotowaliśmy dla Ciebie 299 numerów naszego magazynu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij