[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Premiera: Harley-Davidson LiveWire - elektryczny Harry debiutuje w Mediolanie

Pamiętacie LiveWire? To to ten prototyp elektrycznego Harleya. Wersja produkcyjna właśnie zadebiutowała w Europie podczas wystawy EICMA w Mediolanie.

Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire

LiveWire to projekt, o którym zrobiło się głośno już 4 lata temu, pojawił się nawet w pełni działający motocykl, którym mogli przejechać się dziennikarze podczas specjalnej prezentacji. Później jednak temat elektrycznego Harleya-Davidsona ucichł. Dziś powraca już w wersji produkcyjnej, a to tylko zapowiedź całej gamy modeli Harleya z napędem elektrycznym, które mają pojawić się na rynku do 2022 roku.

Oczywiście na razie Harley-Davidson nie ujawnia wszystkich szczegółów. Wiemy że będzie napęd elektryczny, który ma zagwarantować genialne przyspieszenia i oddawać moc od razu po przekręceniu manetki. Podczas jazdy ma wydawać specjalny dźwięk, który będzie wzrastał wraz ze zwiększaniem prędkości. LiveWire ma być motocyklem zwinnym i poręcznym dzięki specjalnej ramie oraz umieszczeniu baterii nisko, tak by środek ciężkości również był nisko. Zawieszenia będą miały pełną regulację. Z tyłu będzie to pojedynczy amortyzator (BFRC-Lite - Balanced Free Rear Cushion) Showy, a z przodu SFF-BP (Separate Function Fork- Big Piston), czyli widelec o podzielonych funkcjach (regulacja tłumienia dobicia w jednej, odbicia w drugiej goleni). Do tego w pakiecie są hamulce Brembo Monoblock, ABS i oczywiście kontrola trakcji. Motocykl będzie można ustawić w aż 7 trybach jazdy, z czego trzy są indywidualnie ustawiane przez właściciela. Kierowcę o wszystkim poinformuje kolorowy wyświetlacz TFT. Motocykl będzie postawiony podobnie jak większość Harleyów na oponach Michelin Scorcher (120 mm przód i 180 mm tył).

REKLAMA

Harley oczywiście wspomina też oczywiście o trybach ładowania, ładowarkach i innych cudach - LiveWire ma mieć tryb szybkiego ładowania, ale jeszcze nie wiadomo czy system będzie działać w Europie (specjalne zasilacze/ładowarki). Amerykanie nie wspominają natomiast ani słowem o parametrach, osiągach czy też zasięgu na ładowaniu. Na te informacje będziemy musieli jeszcze poczekać.

Zobacz także:

Wszystkie nowości i premiery na rok 2019

Yamaha XSR 700 Xtribute Scrambler

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Przed dwoma laty , w ramach realizowanego przez Fundację Jednym Śladem projektu „Wioząc życie” na warszawskie ulice wyjechał motocyklowy ambulans, przekazana przez firmę Yamaha Motor Polska Yamaha XT660Z Ténéré. Maszyna służy do dziś i ratując ludzkie życie nawinęła już na koła niemal 50 tys. km.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA